Koivun Zetori kirjoitti:Rotez kirjoitti:Voi olla ilmaa edelleen järjestelmässä tai jommassa kummassa tai molemmissa sylinterissä vuotoja, eli pääsylinterissä, jota polkimella painetaan tai työsylinterissä, joka liikutta kytkintä.
Joskus olen 6340 zetkaan joutunut vaihtamaan molemmat ja työsylinterin vähälle aikaa kaksi kertaa kun en arvannut laitaa kunnollista rasvaa.
Sylinterien sisäosat kannattaa rasvata hyvällä jarrusylinterirasvalla. Tuossa esim. hyvä rasva, jota olen käyttänyt jarru- ja kytkinrempoissa.
https://www.fixusnet.fi/fin/yleisvoitel ... 869-52642/
Mitä kautta pääsit pääsylinterin kimppuun? Tässä vehkeessä vaikuttaa kyllä siltä, että se ohjauskonsolin peltikoppa pitää riipoa pois. Se taas näyttää alustavan kurkistelun perusteella tarkoittavan sitä, että pitää irrottaa ratti ja sen hydrauliikka ainakin siitä pellistä ja mitä kaikkea muuta vielä johtoja sieltä tieltä.
Irrotin etupellin siitä koneen ja hytin välistä, mutta kovasti on vaikea saada edes päätä siihen malliin sinne, että näkisi mitään saati sitten, että pystyisi tekemään mitään.
Polkimen irrottaminen meni hyvin, kunnes piti irrottaa ne alapultit. Niitä vastassa on toisella puolella ihan tavan mutterit, joihin ei taas pääse käsiksi (avaimiksi, heh), jos ei hajoita koko traktoria.
Kivana kuriositeettina voin mainita, että kaikki pellit näyttävät olleen joskus irti. Pultinaukkoja on avarrettu, luultavasti, koska on mätkitty pellit solmuun, eivätkä ne enää ole menneet kohdilleen. Hauskasta vääntämistä tuleekin sitten avoimen taivaan alla leudossa itätuulessa ja ah, niin ihanassa ja toivotussa lumipyryssä olemaan...
En enää tarkalleen muista kun on vuosia ko. remontista. Kuitenkin rälläkällä tehty ohjauskonsolin peltiin vasemmalle sivulle sopivaan kohti aukko, että sylinteriin pääsee paremmin käsiksi.