Kirjoittaja Acid » 16 Heinä 2019, 22:55
Taitaa olla zetorissa tuntimittari se joka ensimmäisenä hajoaa. Omassa 5945:ssa on mittarin mukaan 4500 tuntia, kaikki paikat on korjattu ainakin kerran, runkolaakerikaulat hiottu alikokoon, vaihteiston ja perän välistä on käytetty poikki, ilmeisesti myös putkitettu kone kertaalleen kun käynnistyy niin hyvin pakkasella. Nämä siis tehty ennen minun aikaani. Ostin tuon pari talvea takaperin ja ensimmäiseksi laakeroin moottorin, öljynpaineet oli kuumana suurinpiirtein nollassa, etuperään lautaspyörä ja pinioni sekä kaikki laakerit, rattaat olivat aivan palasina, viime kesänä laitoin jarrut uusiksi ja vaihoin suutinkärjet, tänä kesänä laitoin etunapojen isot stefat uusiksi kun vuotivat molemmilta puolilta, ainakin toinen napa oli avattu ennenkin, lisäksi asensin etuperään lukkomurikan.
Nyt alkaa olemaan zetori kunnossa, olisi tosiaan kiva tietää todelliset tunnit.