Olihan siina oma hommansa sen jousen vaihdossa. Samalla tuli vaihdettua polttoainesuodattimet, sakkakuppi , polttoaineletku ja -hana. Jousen akselin vipu on käsikaasun puolelta hitsattu ja lähtee irti jalkakaasun puolelta kun irrottaa sen puolen vipua kiinni pitävän 3mm jousisokan. Se oli helpommin sanottu kuin tehty. Ei ollut tilaa lyödä sokkaa ja tietysti ne päätkin olivat tyssääntyneet. Ainoa konsti oli tilata maahantuojalta uusi akseli ja katkaista vanha akseli. Siinäkin oli oma hommansa, mutta onnistui kuitenkin. Asennus oli helpompi, mutta ei sekään ongelmaton. Jousi ja akseli menivät kyllä hyvin paikalleen, mutta uusi akseli oli hitusen lyhyempi kuin vanha. Jalkakaasun puoleisesta rajoitinholkista piti hiota pari millimetriä pois, että sai uuden sokan paikalleen. Sekin sinne meni piene ähellyksen jälkeen. Laitoin hieman pidemmän niin voi saada jopa pois ensi kerralle pihtien kanssa jos tarve tulee. Sitten polttoaineputken vaihto. Uusi putki tuli Tsekeistä ja oli pahus liian lyhyt. Ei auttanut muu kuin ottaa vanhan putken sakkakupin puoleinen pää ja katkaista siitä sopiva pätkä jotta pituus riitti ja liittää se uuteen putkeen. Onneksi välissä on se muoviputki. Olisikohan maahantuojalta saanut oikean mittaisen? Ja ei se vielä, putkea piti taivuttaa jotta sai osumaan sakkakupille hytin aukon ym. takia. Kaikki paikoillaan, ilmaus ja Zetor pörähti käymään. Ainoa vuoto jonka huomasin oli - yllätys - uudessa hanassa. No, se ei paljoa maksanut. Ainoa asia joka harmittaa on se, että tankki pitää uudelleen tyhjentää jos sen vielä vaihdan. Samoin polttoaineputkea pitää vielä hieman taivuttaa toisesta paikasta, koska ottaa nyt hieman hytin peltiin kiinni. Tai sitten ostan uuden putken Peterseniltä
. Ja mainittakoon, että Peterseniltä sai taas auttavia neuvoja kun aloin asentamaan ja osat tulivat nopeasti. Hyvä kauppa se on !!!