6711 hydrauliikka "pätkii"

Kysymyksiä, kommentteja ja remonttivinkkejä kaikkiin Zetoreihin ja Ursuksiin

Re: 6711 hydrauliikka "pätkii"

ViestiKirjoittaja Jorma Puukko » 13 Tammi 2012, 19:25

niin no sen minä kyllä puhistan se kun on siinä hollilla nii hyvin.pittääpäs huomenna ajjjaa rattori talliin ja alakaa vaihtelemmaan.
Jorma Puukko
 
Viestit: 129
Liittynyt: 28 Joulu 2011, 21:25
Paikkakunta: Oulu

Re: 6711 hydrauliikka "pätkii"

ViestiKirjoittaja Rokressi » 13 Tammi 2012, 19:28

Joo, hyvä homma. Linkki kuviin löytyy ihan tältä foorumilta tuolta ZETORIN VARAOSIA / VARAOSAKUVASTOJA / OHJEKIRJOJA-osiosta. Sieltä vuoa selloommaan tarpeellissii kuvia
Rokressi
Site Admin
 
Viestit: 795
Liittynyt: 30 Maalis 2011, 09:46
Paikkakunta: Juuka

Re: 6711 hydrauliikka "pätkii"

ViestiKirjoittaja Jorma Puukko » 13 Tammi 2012, 19:30

joo ja kiitoksia vaan paljo vastauksista.
Jorma Puukko
 
Viestit: 129
Liittynyt: 28 Joulu 2011, 21:25
Paikkakunta: Oulu

Re: 6711 hydrauliikka "pätkii"

ViestiKirjoittaja m_kane » 15 Tammi 2012, 22:39

mites muuten tuo "toimintatilan" valintavipu, joka on nosto- ja kippivivun vieressä, vaikuttaako se jotenkin nostolaitteiden ja hydrauliikan toimintaan? Mulla se vipu on jomiutunut keskiasentoon, enkä tiedä, mikä "tila" siinä on päällä.
m_kane
 
Viestit: 31
Liittynyt: 14 Syys 2011, 19:35

Re: 6711 hydrauliikka "pätkii"

ViestiKirjoittaja Rokressi » 16 Tammi 2012, 15:47

m_kane kirjoitti:mites muuten tuo "toimintatilan" valintavipu, joka on nosto- ja kippivivun vieressä, vaikuttaako se jotenkin nostolaitteiden ja hydrauliikan toimintaan? Mulla se vipu on jomiutunut keskiasentoon, enkä tiedä, mikä "tila" siinä on päällä.


Kyllähän tuolla näyttäsi olevan vaikutusta ohjekirjan mukaan. Minulla tuo vipu on 45 asteen kulmassa taaksepäin. Liikkuu kyllä muihinkin asentoihin. Siellä pitäisi olla jossain vivun juuressa kirjaimet P M S. Normaalia nostolaitetyöskentelyä varten pitää vivun olla P asennossa. Muut asennot ovat lähinnä kyntöä varten. Näkisitkö m_kane omasta koneestasi, missä järjestyksesssä nuo kirjaimet menee. Minulla tuo vipu on niin syvässä poterosa ettei oikein näe.

Saapi tänne muuten muutkin vastailla näihin ropleemoihin, kävijöitä kuitenkin on muitakin. Ettei menisi ihan yksinpuheluksi ;)
Rokressi
Site Admin
 
Viestit: 795
Liittynyt: 30 Maalis 2011, 09:46
Paikkakunta: Juuka

Re: 6711 hydrauliikka "pätkii"

ViestiKirjoittaja m_kane » 16 Tammi 2012, 15:54

täytyy koettaa katsoa, yritin jo kerran, mutta en oikein kirjaimia nähnyt, sen verran paskassa koko laitos :(

ilmeisesti vaatii yläkannen irrotuksen, jos meinaa herkistellä tuota vipua. Sen verran tiukassa on, että ei uskalla voimalla vääntää, katkeaa todennäköisesti.
m_kane
 
Viestit: 31
Liittynyt: 14 Syys 2011, 19:35

Re: 6711 hydrauliikka "pätkii"

ViestiKirjoittaja Rokressi » 16 Tammi 2012, 16:02

Voipihan se olla jämähtänyt tiukkaankin. Olet varmaan kokeillut jo liuotella esim. CRC:llä sitä akselia. Jos uskaltaisi vähän täräyttää vasaralla, voisi irrota paremmin kuin suoralla väännöllä.
Rokressi
Site Admin
 
Viestit: 795
Liittynyt: 30 Maalis 2011, 09:46
Paikkakunta: Juuka

Re: 6711 hydrauliikka "pätkii"

ViestiKirjoittaja Jorma Puukko » 16 Tammi 2012, 18:18

mullaki on se vipu iha taka asennossa.ja nostolaite ja etukuormaaja pellaa.paitsi mulla ainaki nostolaite pittää olla ylhäällä että kuormaaja toimii.mahtaa olla iha normaali käytäntö.näky ne kirjaimet olevan perästä keulaanpäin p h ja s.
Jorma Puukko
 
Viestit: 129
Liittynyt: 28 Joulu 2011, 21:25
Paikkakunta: Oulu

Re: 6711 hydrauliikka "pätkii"

ViestiKirjoittaja Rokressi » 18 Tammi 2012, 18:02

Kiitoksia Jorma Puukolle, eli sinne taaksepäin pitää sen vivun ollakin normaalissa nostolaitetyössä. Löytyi kuvakin kun oikein kaivelin :mrgreen:



Kuva
Rokressi
Site Admin
 
Viestit: 795
Liittynyt: 30 Maalis 2011, 09:46
Paikkakunta: Juuka

Re: 6711 hydrauliikka "pätkii"

ViestiKirjoittaja m_kane » 21 Tammi 2012, 14:46

Avasin tänään öljypohjan. Suodatin oli aivan tukossa, mutta suurimpana syynä ongelmiin lienee ollut, että öljyä oli vain 10-15 litraa. Outoa, sillä olen moneen kertaan tarkistanut öljyt, ja mittatikun mukaan olleet ok. Eli minulla on vääränlainen mittatikku, tai sitten siihen ei voi luottaa.

Vaihdoin ne hydrauliholkin o-renkaat, ja stefan voiman ulosottoakselille. Nyt tuntuisi pikaisen kokeilun perusteella toimivan ok.

Erikoista oli, että jarruihin tuli selvästi lisää tuntoa, eikä polkimet painu pohjaan, niinkuin aikaisemmin. Voisiko tuo öljyn vähyys vaikuttaa jarruihin?
m_kane
 
Viestit: 31
Liittynyt: 14 Syys 2011, 19:35

EdellinenSeuraava

Paluu Zetor ja Ursus traktorit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa