Kirjoittaja Rotez » 23 Tammi 2021, 07:51
Tuo zetori ei ole oma, on veljen, minä ajelen sillä useasti. Eilen viimeiksi linkosin kun toissayönä täällä kuopion alueella satoi paljon lunta. Niissä poistoaukoissa pitäisi minun mielestä olla sellainen systeemi, että ilma menee hytistä ulos, mutta ei pääsi lumi ja pöly sisälle hyttiin. Minun mielestä aukkoja pitäisi olla kaksi, eli molemmilla puolilla ja vielä mahdollisimman reunassa, että ilma kiertäisi sivulaseja hipoen takaosaan ja aukoista ulos.
Takalasin lumipölyn poistoon ei liene muuta kuin pyyhkimen käyttö.
En ole niin tarkkaan seurannut tarkemmin millä kierroksilla hytti lämpiää, mutta sellainen mielikuva, että alle 1500 kierroksillakin ainakin jonkin verran antaa lämpöä.
Joskus kokeilin 12 voltin puhallinta, joka kierrätti ilmaa hytin takaosassa. Auttoi jonkin verran huurteen poistumiseen.
Lisätää vielä: Joskus 70-luvulla oli Toyota corolla, jossa lasit olivat huurussa tai jäässä ulkolämpötilasta riippuen koko talven. Siihen rakentelin kahdella putkella ilmanpoiston. Hattukyllystä taipuisilla putkilla takakontin kautta ja takapuskurin seutuvilta putken päät ulos. Lasit pysyivät hieman paremmin sulana, mutta ei tullut niin hyvä kuin nykypäivän autoissa on.