5711 syöttöpumppu

Kysymyksiä, kommentteja ja remonttivinkkejä kaikkiin Zetoreihin ja Ursuksiin

5711 syöttöpumppu

ViestiKirjoittaja jusssi » 13 Huhti 2021, 14:14

Tervehdys kaikille Zetorhenkilöille! :)
Olis heti alkuun ongelmanratkaisua 5711:n syöttöpumpun kanssa. Elikkä ite en ole sitä nähnyt (sitä ongelmaa, koneen olen ja ajanutkin sillä), mutta kuulemma yhelle pytylle ei tulis ollenkaan ainetta ja kun olivat sitä pumppua imhmetelleet ni puhuivat että siellä pumpun sisälle jokin ”läpätä” koneen käydessä sen kuivana pysyvän pytyn kohdalla, eli itse sen jotenkin käsitin että se yksi on jotenkin jumissa.? Nämä dieselit ei oikein tuttuja mulle ole, eikä motorpalin tietäjiä tuttavapiirissä taida olla.
Mistähän tuota lähtisi perkaamaan ja liekkö tuommoseen pumppuun varaosia saatavilla enää? Yhdestä tiisselkorjaamosta kysyin, mutta eioota myivät. Helpoin olis, jos jonkun korjaajan tietäisi, jolla ois osat ja tietämys, mille lähettää tai viedä pumppu, ni ei tarvis päätä raapia enempää ite tuon takia, siinä ois sitä laittoo muutenkin, mitä voisin sillä aikaa tehdä (sähköjä ym.) Kone ei ole minun, mutta sais sen yhteiskäyttöön ja lupasin tutkia ja tehä, mitä pystyn sen kanssa.
jusssi
 
Viestit: 7
Liittynyt: 13 Huhti 2021, 13:49

Re: 5711 syöttöpumppu

ViestiKirjoittaja jusssi » 25 Heinä 2021, 16:56

Kävin konetta katsomassa ja näyttäis olevan 3 ja 4 elementit ainaki jumissa. Yhestä korjauspajasta lupasivat, että saavat kyllä kuntoon, ni teen toisen reissun irrottamaan pumpun koneesta. Onkohan tuossa mitään ihmellisiä kommervenkkejä irrotuksessa, pärjääkö perustyökaluilla?
jusssi
 
Viestit: 7
Liittynyt: 13 Huhti 2021, 13:49

Re: 5711 syöttöpumppu

ViestiKirjoittaja Moispe » 27 Heinä 2021, 06:28

7245 setkassa ei ainakaan ole mitään ihmeellisyyksiä. Eikä mene kuin oikeassa asennossa paikalleen , niin ei ollut mitään jaon muuttumisesta. Akaan Disel johon kanssa kannattaa soitella jos on muuten hyvällä etäisyydellä.
Moispe
 
Viestit: 59
Liittynyt: 07 Joulu 2013, 18:41

Re: 5711 syöttöpumppu

ViestiKirjoittaja jusssi » 27 Heinä 2021, 13:32

Joo, tuolta Akaasta kyselinkin ensin, mutta heillä ei ole enää osia näihin, ni ei edennyt sitä kautta. Tämä olisi nyt menossa Tervoon, on vieläpä vähän traktorin sijainnin suunnalla näin kotoa päin katsoen...
jusssi
 
Viestit: 7
Liittynyt: 13 Huhti 2021, 13:49


Paluu Zetor ja Ursus traktorit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa