Sivu 1/2

Zetor 8045 hydraulipumppu

ViestiLähetetty: 23 Loka 2012, 19:51
Kirjoittaja zet8045
: Morjensta, sopiiko Zet 8045 Cryst.isompaa hydr.pumppua.Jos ei niin millä sitä sais parannettua??
Nopeudesta vielä, millä konstilla sais nopeutta lisää? kuulemma jollain rattaitten vaiholla onks; joku tehnyt??

Re: Zetor 8045 hydraulipumppu

ViestiLähetetty: 23 Loka 2012, 21:19
Kirjoittaja V-M
Kaverilla oli oulussa nopeutettu 8045,vaihteistosta oli käännetty akseli ja pyöräpari,vaihekaava oli täysin eri kun normi setorissa,siihen ei ollu ostettu mitään uusia osia,ainoastaan käännetty vaan alkuperäisiä.

Timo Piirto on kuulemma tehny noihin nopeutuksia hammaspyöräparin vaihdolla,vaihdejärjestys pysyy siinä samana,mutta nopeuttava pyöräpari pitää teettää.

Re: Zetor 8045 hydraulipumppu

ViestiLähetetty: 24 Loka 2012, 12:41
Kirjoittaja Rokressi
Vähätalon traktori Somerolta http://vahatalo.fi on kanssa noita kuulemma tehnyt. Tuossa vähän juttua http://keskustelu.suomi24.fi/node/10474492

Re: Zetor 8045 hydraulipumppu

ViestiLähetetty: 15 Marras 2012, 21:13
Kirjoittaja trapper
Nop ittellä ois laatikko tallissa pukilla ja oottelee ajan ja inspiraation saapumista rattaat hyllyssä oottelemassa pitäs olla rempan jälkeen noppeempi :D

Re: Zetor 8045 hydraulipumppu

ViestiLähetetty: 15 Marras 2012, 21:24
Kirjoittaja Rokressi
trapper kirjoitti:Nop ittellä ois laatikko tallissa pukilla ja oottelee ajan ja inspiraation saapumista rattaat hyllyssä oottelemassa pitäs olla rempan jälkeen noppeempi :D


Kerroppa tarkemmin, miten aiot homman toteuttaa ja mistä hommasit osat? Saattaa olla muitakin, joilla sama homma haaveissa. Kiinostaa monia varmaan myös, mitä tuo homma nykyään kustantaa?
Joku kuva remotista olisi tervetullut, jos vain mahdollista .

Re: Zetor 8045 hydraulipumppu

ViestiLähetetty: 21 Marras 2012, 23:42
Kirjoittaja trapper
No tavarat Eskolan korjaamolta Nivalasta ja repullinen ohjeita ja rohkeaa mieltä katkaisu hoito tuli kyseeseen kun ulosoton pakan jouduin käyttämään auki ja malja seilaili irrallaan niin ajattelin samalla käyttää rattaat laatikosta ja vaihtaa pari ratasta ensin kyllä hirvitti mutta kun on tullu rassattua kamppeita ja kilpa-auton laatikoita pari niin kyllä se siitä nyt ois kasassa jo perusvaihteet alue vaihteistoon vielä laakerin vaihto niin sais laitella kasaan ja lähtiä tyrkyttään takasi sinne mistä on lähtösinki :D siis zetkaa liikuttamaanKuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Re: Zetor 8045 hydraulipumppu

ViestiLähetetty: 22 Marras 2012, 16:07
Kirjoittaja Rokressi
Puhtaus on puoli ruokaa, sanotaan. Hyvin olet pessyt zetorin ennen remonttia :shock: . Kyllä noita osia kelpaa pyöritellä käsissään, eikä ole pelkoa, että pask.. menee laakereihin. Laita vain lisää tarinaa ;)

Re: Zetor 8045 hydraulipumppu

ViestiLähetetty: 23 Marras 2012, 00:10
Kirjoittaja trapper
No ei siinä mitään kummosempaa kiinteän ala-akselin kasailin lämmittämällä rattaat meni mukavasti paikoilleen ja akselin vedin kierretangon pätkällä ja holkeilla paikoilleen mutterin pyöritykseen paineilmataltta on kiva apuväline kuten myös laakereidenkin asennuksessa tosin tarkkana saa olla ettei lipsahtele ja se laatikon perässä oleva lokero missä on pakkipyörä ja iso ja pieni puoli niin poisottaissa pitää se pieni siinä sivussa painaa pois laakerista muuten vääntyy se laakerin pitolevy ja kasatessa muistaa kasata se peräpää ensin :? ja sitte kanattaa laittaa se pikavaihteen panta ensten ja sitte vasta se pakka on helpompi niin päin no tulihan tuota jotain

Re: Zetor 8045 hydraulipumppu

ViestiLähetetty: 23 Marras 2012, 17:42
Kirjoittaja V-M
Mitkä pyörät siinä on nyt mitkä on vaihdettu nopeuttamiseksi,onko tuossa vaihteiston päässä olevat hammasrattaat? :D

Hyvintehynnäköinen laatikkohan tuo näyttää olevan,vinoilla hammastuksilla niinkuin paremmissakin koneissa.

Re: Zetor 8045 hydraulipumppu

ViestiLähetetty: 23 Marras 2012, 21:27
Kirjoittaja trapper
Siis välitykset pysyy samana kolmonen ja nelonen vaihtaa paikkaa eli kytkin akselin päässä oleva ratas isonee ja siis se uusiutuu ja ala pyörä uusiutuu kun erimallinen että mahtuu pyörimään ja nelosen alapyörä siirtyy kolmosen paikalle sille pariksi uusi pyörä eli entinen suora nelonen tulee kolmosen paikalle ja kolmonen nelosen eli kun sivuakselin pyörintänopeus nousee niin kolmosen paikalla olevat pyörät nostaa suurimman vaihteen välitystä entiiä ymmärsikö kukaan mutta voima kulkee sivuakselin kautta :?: :shock: :?