Sivu 4/5

Re: Uudet Zetorit

ViestiLähetetty: 02 Helmi 2013, 10:00
Kirjoittaja popo99
noh paraniko vaihtamalla vai mentiinkö ojasta allikkoon?

Re: Uudet Zetorit

ViestiLähetetty: 02 Helmi 2013, 17:34
Kirjoittaja Luja
Ei voi vielä sanoa paraniko. Kaupat EDELLEEN kesken. Eilen piti jo vaihtaa koneita,mutta ongelmia tuli.
Ensi viikolla jatketaan vääntöä uudestaan.
Eniten mietityttää Forterran vaihteet,keppi samanlainen kuvissa kun Proximassa. Toivottavasti ei samanlainen käyttää.
Proxima (tavallinen)oli hyvät vaihteet/keppi. Oli tuntoa ja vaihtaminen onnistu hyvin.

Tosin Forterrassa perinteinen syngronoitu suunnanvaihtaja.Proximassa kun tuli sähkö/hydraulinen niin vaihteet muuttu täysin.

Re: Uudet Zetorit

ViestiLähetetty: 06 Helmi 2013, 21:20
Kirjoittaja Luja
Forterra pihassa ja Proxima lähti,mutta kaupat vielä vaiheessa.......välillä näinkin päin!
Ei ole vaihteet ja suunnanvaihtaja sen Proximan tasoiset missä oli mekaaninen suunnanvaihtaja.
Ei vaan ole vaihteet yhtä tarkat.Suunnanvaihtajakin välillä jumissa,piti vähän nitkutella tasamaallakin.
Jarrupolin pehmosen oloinen Poweriin verrattuna.

Pykälää isomman olonen vähän joka suhteessa.
Tekniikka tuntu Powerin jälkeen vanhanaikaiselta!
Hirveesti en kehu enkä hauku kun muutama satametriä ajanut ja pientä vekslailua pihassa.
Sanoisinpa vielä että kyllä kaksi vuotta ja 1250tuntia näköjään jälkesä jättää.

Näin aluksi.......

Re: Uudet Zetorit

ViestiLähetetty: 07 Helmi 2013, 08:38
Kirjoittaja popo99
Luja kirjoitti:Forterra pihassa ja Proxima lähti,mutta kaupat vielä vaiheessa.......välillä näinkin päin!
Ei ole vaihteet ja suunnanvaihtaja sen Proximan tasoiset missä oli mekaaninen suunnanvaihtaja.
Ei vaan ole vaihteet yhtä tarkat.Suunnanvaihtajakin välillä jumissa,piti vähän nitkutella tasamaallakin.
Jarrupolin pehmosen oloinen Poweriin verrattuna.

Pykälää isomman olonen vähän joka suhteessa.
Tekniikka tuntu Powerin jälkeen vanhanaikaiselta!
Hirveesti en kehu enkä hauku kun muutama satametriä ajanut ja pientä vekslailua pihassa.
Sanoisinpa vielä että kyllä kaksi vuotta ja 1250tuntia näköjään jälkesä jättää.

Näin aluksi.......


noh ei muuta kuin kovaa käyttöä jotta saadaan kunnon tuloksia toiminnasta.
Onko paljon käytön jälkeä, mahtaako mittari pitää paikkaansa vai onkohan ollut ronski edellinen omistaja?

Re: Uudet Zetorit

ViestiLähetetty: 07 Helmi 2013, 10:12
Kirjoittaja leukku
Kyllähän tuolla tuntimäärällä saa jo rattorin käytetyn näköseksi. Käyttäjiä on niin monenlaisia. Kerrohhan lissää ku kone on tullu tutuksi ja oot töitäki tehny. Onko sulla auraushommia?

Re: Uudet Zetorit

ViestiLähetetty: 07 Helmi 2013, 17:13
Kirjoittaja Luja
Ite oon aika tarkka koneitten suhteen,niin ehkä sen takia tuntuu että olis ronskissa käytössä ollu.Miksei ole ollutkin kun useampi renki tilalla ajanut.
Lähinnä pientä naarmua lokasuojissa ja konepellissä. Sisältä ehjä,mutta likanen.
Penkki tosin oli irronnut kiskoista.

Ei ole auraus hommia tälle talvelle,eikä mitään muutakaan työtä. Paria pihaa pidän lingolla auki.
Täytyy katella jos jotain tekemistä löytäis,niin pääsis kokeilemaan miten oikeissa töissä Zetori pärjää.

Re: Uudet Zetorit

ViestiLähetetty: 22 Helmi 2013, 19:25
Kirjoittaja leukku
Jokos siitä forterrasta kuulus jotaki?

Re: Uudet Zetorit

ViestiLähetetty: 23 Helmi 2013, 13:20
Kirjoittaja Luja
Ei ole muuta töitä ollu kun linkoomista. Onhan siinä hirvittävä ero tehoissa lingon pyörityksessä.
Nyt kärsii TR 250:llä lingolla vähän penkkojakin levitellä.

Tämä ja edelliset kaupat kyllä asettaa takuulle ison kysymysmerkin!
Kukaan myyjistä ei tiijä millon kone luovutettu,ei täytetä papereita.
Aika näyttää miten tuo neljän vuoden takuu sit oikein toimii,pikkasen epäilen.
Varsinkin kun kone vaihtaa omistajaa.
Maahantuoja on kyllä hyvä esimerkkitapaus.

Oliskohan pikkasen ikävä Proximan perusmallia,hinta laatu parempi.

Re: Uudet Zetorit

ViestiLähetetty: 15 Maalis 2013, 19:39
Kirjoittaja zetka90
Itse olen Forterroihin tyytyväinen ollut, nelipyttysessä 10641:ssä on 1200 tuntia ja kuutosessa 3060 tuntia, mitään suuria remontteja ei ole tarvinnut tehdä. Ainoastaan nelosen vaihteistoon tehtiin pieni muutos, nostettiin rautaista välilevyä hytin välistä noin 2cm ylemmäs, joka toimi ääni eristeenä. Pölyn kerryttyä vaihteisto muuttui siirapiksi, mutta ei enää ole ongelma 8-) Uusi Zetor Forterra HSX on muuttunut aivan uudelle linjalle. Etuakseli on uudistunut, sivukardaanista on luovuttu ja nyt on kääntösädettä tullut huomattavasti lisää, voimanoton kytkentä vipu uudistunut, etulokarit rajoittuvat tietyssä kääntöpisteessä ja ohjaamo jousitus on tullut lisäämään kuskin mukavuutta ym paljon muuta. 8-)Kuva Kuva

Re: Uudet Zetorit

ViestiLähetetty: 16 Maalis 2013, 23:08
Kirjoittaja Luja
zetka90, menikö pölyä laatikon kuorien ulkopuolella oleviin vipuihin?
Minulla on forterran vaihekeppi menny jäykäksi liikuttaa esim. vapaaväliä.Ihan saman tuntuinen kuin olis mangneettikenttä joka laittais vastaan.
Keppi jää tasan siihen missä käsi irtoaa kepistä. Vika vai ominaisuus?