Zetor 5011

Kysymyksiä, kommentteja ja remonttivinkkejä kaikkiin Zetoreihin ja Ursuksiin

Zetor 5011

ViestiKirjoittaja Fe35 » 08 Huhti 2011, 08:28

Nostolaite temppuilee, pumppu huutaa jos työntä nostolaitteenvivun aivan yläasentoon, nostolaite on myös aika tehoton nykyään ja korjailee asentoa. Alkaa olla varmaan pumpulla lopun alkua.
Hytin alla olevaa vivustoa on herkistelty ja mielestäni vivut liikkuu hyvin. Laskunopeuden säätösysteemistä puuttuu se tanko kokonaan, joskus tippunut. Tämä tuskin vaikuttaa tuohon nostolaitteen tehottomuuteen ja asennon korjailuun.

Sitten olisi vielä se perinteinen käsipumppuprobleema eli joutuu joka päivä pumppaamaan käsipumpulla, olen kuullut niistä p-a putkeen laitettavista "takaiskuventtiileistä" mutta pelaako ne oikeasti? Mihinkäs letkuun se pitäs laittaa?
Fe35
 
Viestit: 1
Liittynyt: 08 Huhti 2011, 08:16

Re: Zetor 5011

ViestiKirjoittaja juva » 08 Huhti 2011, 12:18

Tuntus olevan Zetorisi remontin tarpeessa. Huono nostoteho ja korjailu voi johtua vuotavista nostolaitteen sylinterin tiivisteitä tai voi vuoto olla myös jossakin venttiilissä. Mutta asia selviää vain aukaisemalla.
Oletko varma, että ei ole vuotoa polttoaineen takaisinvirtausputkien liitoksissa? Omassa Zetorissa oli samanlaisia oireita, mutta ne loppu kun vaihdoin uudet kuparitiivisteet suuttimen päissä oleviin banjoliittimiin. Polttoainevuotoa ei välttämättä ole, mutta ilma pääsee sisään ja sitä kautta laskee löpöt takaisin tankkiin.
juva
 
Viestit: 12
Liittynyt: 06 Huhti 2011, 09:22

Re: Zetor 5011

ViestiKirjoittaja zetormies » 20 Huhti 2011, 19:59

Saattaa olla että hydr.pumpun imusihti on tukossa.Oireet:pumppu huutelee,tehot huonot,öljy kuumenee.Poistetaan vetokoukku ja öljyt,avataan pohjasta pumpun kiinnitys ja pumppu putoaa alas kuin tarjottimella.Sihti kannattaa uusia ja lähtöputkiholkin o-renkaat.Paineventtiili pumpun kyljessä saatta myös olla uusimisen/säädön tarpeessa.Yläkerran kannen alta paljastuu temppuilevan nostolaitteen syyksi melko varmasti sylinterin vuotavat huulitiivisteet 2kpl.Helppo uusia kotikonstein,mutta jos vika onkin käyttöventtiilissä kannattaa koko kansi viedä zetor-huoltoon.Zetormatic-hydrauliikka täytyy säätää ja testata korjaamon testipenkissä.Yleensä tässä tapauksessa venttiilit puretaan ja kaikki tiivisterenkaat uusitaan.
zetormies
 
Viestit: 15
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 19:34

Re: Zetor 5011

ViestiKirjoittaja zetormies » 24 Huhti 2011, 10:25

Siirtopumpusta vielä sen verran ,että kyseessä on lähinnä ominaisuus eikä "vika". Tsekkipumput kestää yleensä n.2000h,Meillä nyt jo viides paikalla. Tällä kertaa pumpun kyljessä lukee BOSCH IKH:sta ostettu. Enää ei tarvitse pumppailla,mutta ennen pumppattiin joka aamu,samana päivänä ei tarvinnut.Tätä harrastettiin 26 vuotta. Vanhemmassa esim. 6711 on tankki ylhäällä
ei koskaan ole siirtopumppuun kajottu ja vielä alkuperäinen paikalla!Jotkut ovat laitelleet sähköpumppujakin,tällöin on laitettu pumpun paikalle lattaraudanpätkä johon porattu ne 3 pumpun kiinnityspultin reikää.Nähty on!
zetormies
 
Viestit: 15
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 19:34

Re: Zetor 5011

ViestiKirjoittaja Rokressi » 26 Huhti 2011, 18:31

zetormies kirjoitti:. Vanhemmassa esim. 6711 on tankki ylhäällä


Itsellä juurikin tuo 6711, mutta tankki ohjaamon alla. Onko niissä vanhemmissa hyttimalleissa tuo tankki ylhäällä vai miten?
Avatar
Rokressi
Site Admin
 
Viestit: 738
Liittynyt: 30 Maalis 2011, 09:46
Paikkakunta: Juuka

Re: Zetor 5011

ViestiKirjoittaja zetormies » 28 Huhti 2011, 19:53

Kyllä vanhemmassa tankki ylhäällä on. Tässä meidän koneessa on Loimaalla tehty Terä-ohjaamo.Tankki jatkuu eteenpäin heti kojetaulun jälkeen. kojetaulukin on erilainen.Kone on kyllä tehty v.-75, ostettu kevättöihin maaliskuussa 1976. Tässä mallissa on 2 kpl 88ah akkuakin. Kyllä tässä nokalla pituutta on se tankinmitta enemmän.
zetormies
 
Viestit: 15
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 19:34


Paluu Zetor ja Ursus traktorit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa