Sivu 1/1

5711 käynistys

ViestiLähetetty: 30 Joulu 2012, 18:09
Kirjoittaja zet
Onko 5711 ehkä ollut sellainen käynnistyksen esto katkaisija , että ei starttaa kuin kytkin pohjassa.
Kurkistin alle niin kytkin vipujen luona on jonkinlainen katkaisin.

Re: 5711 käynistys

ViestiLähetetty: 30 Joulu 2012, 18:43
Kirjoittaja Rokressi
Ohjekirjasta lunttasin. Kyllä siinä on sellainen kytkin, ettei käynnisty jos kytkinpoljin ei ole painettu ihan pohjaan. Näin siis uutena, tuossa omassa 6711 ei ole enää toiminnassa. Toisaalta olisi kyllä hyvä laittaa kuntoon.

Re: 5711 käynistys

ViestiLähetetty: 30 Joulu 2012, 19:58
Kirjoittaja zet
Joo ei ole johtoja minullakaan siinä näkyvissä.
Voisko ajatella että laittaisi solenoidille menevän johdon kiertämään sitä kautta, vai mitenhän tuo alunperin on, se ei ainakaan vaikuttaisi muuhun toimintaan.
Vaarallisintahan lienee se että käynnistää traktorin maasta käsin ja jää pyörän alle , tai lapset painaa starttia.

Re: 5711 käynistys

ViestiLähetetty: 22 Tammi 2013, 09:08
Kirjoittaja zet
Jatkan tähän viestiin lisäkysymyksen.
Mitkä todennäköisimmät syyt 5711 huonoon kylmänä käynnistymiseen.
Monenko tuhannen tunnin jälkeen syy voisi olla:
-sylinteri väljyys
-suuttimien kunto
-muu, polttoaineen saanti ongelma
-kone vähällä käytöllä, voisiko olla männänrengas jumitusta
-??
Lämpimänä käynnistyy hyvin, onko ko malli yleensä huono kylmä käynnistyjä?

Re: 5711 käynistys

ViestiLähetetty: 22 Tammi 2013, 12:10
Kirjoittaja Z5945
ei kai tuhannen tunnin jälkeen vielä saisi olla väljä?

Yksi tuttu jonka kanssa puhuin kertoi että hänen 4911 on edelleen huono käynnistymään kylmällä vaikka putket vaihtoikin. Liekkö vika sitten pumpussa vai suuttimissa tiedä häntä.

Tarkoititko että käynnistyy huonosti pakkasilla ilman lämmitystä vai ihan milloin vaan vaikka kesällä kun on seisonut vähän aikaa?

Re: 5711 käynistys

ViestiLähetetty: 22 Tammi 2013, 16:06
Kirjoittaja Rokressi
Lisäkysymys vielä, onko vanhemmalla hyttimallilla vai tällä uudemmalla, jossa tankki on hytin alla. Jos on tätä uudempaa mallia, niin taitaa olla aika yleinen vaiva, että polttoaine karkaa takainin tankkiin hetken seisonnan jälkeen. Ainakin minulla 6711 mallissa joutuu aina seisonnan jälkeen pumpaamaan käsipumpulla että käynnistyy heti.

Re: 5711 käynistys

ViestiLähetetty: 22 Tammi 2013, 17:45
Kirjoittaja V-M
Kokeileppa niin että aja ihan nokalleen yöksi ja sitten aamulla käyntiin,yhdellä on täällä 7745 joka ei käynnisty muuten kun ladon ylisille menevässä sillassa pyllöttäen vaikka on uusinu sähköpumpulle siirtopumpunki että ilmaa joka kerta sen ja muutki liitokset ja tankit ym. purkanu ja tutkinu..

Kuulemma ruiskupumppuvika,tanko ei mene pakkosyöttöasentoon kunnolla.

Re: 5711 käynistys

ViestiLähetetty: 22 Tammi 2013, 19:54
Kirjoittaja zet
On tankki hytin alla, on sellainen isohyttinen.
Kokeilenpa sitä käsipumppausta ensikerralla.
Olen harkinnut imusarjahehkun laittoakin jollainen on David Brownissa.
Kompuran imuletkun vieressä saattaisi olla sellainen kohta johon saisi reiän ja kierteet, pellin alle ei kyllä saa ylemmäs säiliötä, pitäisi kai laittaa johonkin hytin seinään. 4-5 tuhannen välillä taitaa ajotunnit olla.

Re: 5711 käynistys

ViestiLähetetty: 23 Tammi 2013, 15:01
Kirjoittaja jusape
Suutinkärkin uusiminen on vähän tapauskohtaista. Yleensä huonot kärjet savuttaa kylmänä, sekä monesti jotain savutusoiretta lämpimänäkin.
Kaverin setkaan laitettiin viimetalvena uudet, vanhojen 4-reikäisten tilalle 5-reikäiset. Tunteja koneessa reipas 7000