Sivu 2/2

Re: Nelivetokytkentä kopan öljyvuoto.

ViestiLähetetty: 14 Maalis 2013, 14:56
Kirjoittaja Rokressi
Jos tekee tiivisteen omista tarpeista, niin pitää olla tarkkana paksuuden suhteen tietyissä paikoissa. Eikös tämänkin tapauksen tiivisteen paksuus vaikuta suoraan hammasrattaiden käyntivälykseen?

Re: Nelivetokytkentä kopan öljyvuoto.

ViestiLähetetty: 14 Maalis 2013, 18:45
Kirjoittaja Zetor
Kyllä sitä Sakukin korosti että siellä on neulalaakeri joka vaatii että koppa on oikeassa korkeudessa sen takia sitä kyseleekin neuvoa jotka tietää ja tuntee asian,että ei tule sutta koko hommasta.

Re: Nelivetokytkentä kopan öljyvuoto.

ViestiLähetetty: 15 Maalis 2013, 00:28
Kirjoittaja jusape
Monissa koneissa valuosat, jotka pultattu kiinni ja jotka joutuvat erilaisille kuormituksille alttiiksi, esim nostolaitekotelot, nelikon laatikot, perämunkit, joissain öljypohjat jotka osana runkoa, ei ole tiivistettä lainkaan, pelkkä liima tai siis lakka välissä, näin vältytään tiivisteen painumisesta ja elämisestä johtuvat murheet.

Joissain tiivisteissä on massapinta, mutta välissä pelti tai alumiinipelti pitämässä tiivistettä muodossaan, ym juttuja, ja tälläisissä tiivisteissä eläminen on miedompaa kuin täysmassa / paperitiivisteissä, ja nää "paperitiivisteethän " on monesti paksuusluokkaa 1-1,35mm, jollei sitten tee ite "tiivistepaperista" jonka paksuudet pyörii yleensä 0,5mm kahtapuolta.

Tuskin tuossakaan nyt niin tarkat sovitteet on, ettei sietäisi vaikka jättää tiivistettä kokonaan pois välistä, riippuen tietty siittä, onko alkujaan 0,5mm vaiko 1,35mm tiiviste välissä.....

Re: Nelivetokytkentä kopan öljyvuoto.

ViestiLähetetty: 04 Touko 2013, 19:19
Kirjoittaja Zetor
4340 setkan kartaani kopan öljyn vuoto loppui toistaiseksi,siellä ei ollut ollenkaan tiivistettä oli melkein puhtaat metalli pinnat koppa irtosi heti kun irroitin pultit.Hion pinnan puhtaaksi ja laitoin siihen kuuluvan tiivisteen ja nostin kopan paikoilleen ja kiristin pultit.Kahden päivän tarkkailun jälkeen kopan pohja on pysynyt kuivana.En tiedä miten tuo tiivistys on muissa koneissa hoidettu tuntus kuin tässä koneessa on laatu/asennus pettänyt.Kopassa oli ohjuri tapit kaksi kappaletta jotka pitää kopan paikoillaan että ei se pääse liikkumaan.Oli muuten vuotanut n,kaksi kahvikupillisen verran öljyä kahden kuukauden aikana jonka se oli parkissa ,että oli syytä tehdä jotakin asian suhteen ,mutta ei ole huono niskasen hommaa kun ei ole monttua eikä nosturia.