6711 syöttöpumppu

Kysymyksiä, kommentteja ja remonttivinkkejä kaikkiin Zetoreihin ja Ursuksiin

Re: 6711 syöttöpumppu

ViestiKirjoittaja Zetor » 07 Huhti 2013, 09:13

Hei.Onko teillä kellään kokemusta tuohon polttoaineen tankin ja polttoaineen syöttö pumpun välille myydään jonkinlaista takaisin virtaus estoa joka estää,että ei tarvitse pumpailla käsi pumpulla ennen käynnistystä.Minun setkassa on ainoastaan yksin kertainen takaisinvirtaus esto venttiili polttoaine putkessa,joka on toiminut ihan hyvin tähän asti.Tuo josta kirjoitin aluksi on isompi töinen asentaa täytyy irrottaa pako sarja ynnä muuta ennen kuin sen asennus onnistuu maksaa kuulema n,100 €.
Zetor
 
Viestit: 28
Liittynyt: 23 Marras 2012, 13:44

Re: 6711 syöttöpumppu

ViestiKirjoittaja ojaniitty » 07 Huhti 2013, 10:32

Oma 6245 vaati käsipumppauksen parin tunnin seisonnan jälkeen.Vika korjaantui lopulta kun vaihdoin suuttimien ylivuotoletkut kaikki uusiin,ulospäin ei näkyvää vuotoa ollut.Mitään takaisku venttiiliä ei tietääkseni systeemissä ole.
ojaniitty
 
Viestit: 81
Liittynyt: 17 Huhti 2011, 23:32

Re: 6711 syöttöpumppu

ViestiKirjoittaja Zetkako » 07 Huhti 2013, 15:34

Kuten aijemmin kirjoitin se Zetorin alkuperäinen banjoliittimen näköinen sorvamalla tehty ja putki juotettu kylkeen, siinä huokosia, ei paljoo fuskaa löpöö ulospäin mut ilmaa vetää kyllä jostain huokosesta sisään. Hydraulikka likkeessä se banjo rengas letkulähdöllä muutaman egen. Itsellä 5245 ongelma oli uudesta asti. Nyt ei tarvi ilmata vaikka olis käymättä kone useamman kuukauden. Vaihtaa kannatta samalla takilta tulevan löpö letkun, siellä voi olla palkeenkieli sisällä joka tukki löpön tulon ja vetää sit jostain väkisin aina ilmaa, eikä starttaa sitten ilmaamatta. 5245 myos paluu ja imuletku saattavat olla tankin ja kopinvälissä ristissä ja siten lutistuneena. Muutama korilaatta tankin kiinnikeiden ja kopin lattian väliin auttaa. :roll:
Zetkako
 
Viestit: 46
Liittynyt: 13 Tammi 2013, 13:34

Re: 6711 syöttöpumppu

ViestiKirjoittaja jouto » 08 Huhti 2013, 08:42

Nuihin panjoohin kannattaa sitte, oli uusi tai vanha, asennella toisinansa uudet KUPARIprikat molemmin puolin, liitosta kristellessä perskautuvat ja menettävät tiiviytensä. Konsti on myös löijata ne eli kuumuttaa punahehkuun jolloin turpoavat takasin otilleen.

t. Kauko Ollila
jouto
 
Viestit: 24
Liittynyt: 12 Tammi 2012, 11:08
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: 6711 syöttöpumppu

ViestiKirjoittaja Jorma Puukko » 09 Huhti 2013, 21:17

noniin nytte on uus siirtopumppu ja rikkoja ja panjoja setkassa.jotenki tuntuu että käyntiki muuttu vähän napakammaksi kun kaasuttelin.ja en sitte tiiä että kuvittelinko minä onnen huumassa mutta savuki näytti ehkäpä terveemmältä.liekköhän tuo?
Jorma Puukko
 
Viestit: 123
Liittynyt: 28 Joulu 2011, 21:25
Paikkakunta: Oulu

Re: 6711 syöttöpumppu

ViestiKirjoittaja Rokressi » 10 Huhti 2013, 12:04

Se on voinu vanha siirtopumppu vatkata jo hiukan "ilmavaahtoa" polttoaineen joukkoon, mikä ei tunnetusti ainakaan paranna dieselin käyntiä :lol: . Elikkä saattaa hyvinkin olla, että käynti on oikeasti terveempää eikä vain kuulosta siltä. Tietysti uudet öljyt pumpussa edesauttavat asiaa.
Avatar
Rokressi
Site Admin
 
Viestit: 738
Liittynyt: 30 Maalis 2011, 09:46
Paikkakunta: Juuka

Edellinen

Paluu Zetor ja Ursus traktorit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa