Miksi hankit juuri Zetorin?

Kysymyksiä, kommentteja ja remonttivinkkejä kaikkiin Zetoreihin ja Ursuksiin

Re: Miksi hankit juuri Zetorin?

ViestiKirjoittaja MTZ » 09 Touko 2012, 23:04

jusape kirjoitti:Ei muuta kuin klapikonetta pyörittämään....... :mrgreen:


Siihen hommaan tulee 25,nyt ei vielä ollut niin valmis :(
MTZ
 
Viestit: 58
Liittynyt: 10 Huhti 2011, 18:22

Re: Miksi hankit juuri Zetorin?

ViestiKirjoittaja V-M » 10 Touko 2012, 15:23

Mahtava kone on kerrassaan,itänaapurissa oli jo tuolloin EU ajan traktorit :D,täällä on yhdellä urakoitsijalla vastaava,varmaan jo myis sen pois,aika ikämies jo,aurasi sillä aikanaan teitä ja veti kaivinkonelavettia.
Avatar
V-M
Valvoja
 
Viestit: 385
Liittynyt: 06 Huhti 2011, 19:11

Re: Miksi hankit juuri Zetorin?

ViestiKirjoittaja Rokressi » 11 Marras 2012, 19:05

Mites MTZ tuo Harkovi- projektisi on edennyt. Joko on maalia pinnassa tai tekniikkaa laiteltu. Kuulumisia ja kuvia olisi mukava saada
Rokressi
Site Admin
 
Viestit: 795
Liittynyt: 30 Maalis 2011, 09:46
Paikkakunta: Juuka

Re: Miksi hankit juuri Zetorin?

ViestiKirjoittaja MTZ » 12 Marras 2012, 12:31

No joo sitä on tässä kesän aikana testattu toimintaa ja pientä sähkö korjausta tehty.Sehän joutu olemaan lana hommissa ja todettu toimivaksi :)
Penikan korjaus oli heti kättelyssä mutta sehän tuli reilattua kokonaan niin nyt lähtee käyntiin herkästi.
Tekniikka puoli tuntuu toimivan no runko nivel luonnollisesti vähän väljä.

Pieni muotoset kyntö sessiot oli,tuolta löytyy jokunen kuva.

http://jmu68.kuvat.fi/kuvat/kyntöä/
MTZ
 
Viestit: 58
Liittynyt: 10 Huhti 2011, 18:22

Re: Miksi hankit juuri Zetorin?

ViestiKirjoittaja Rokressi » 12 Marras 2012, 19:32

Pikkusen näkyy foorumi vierastavan nuita linkin ä ja ö-kirjaimia, mutta löytyyhän ne kuvat kun kliksuttelee vain etiäpäin. Jyhkeä on Harkovi muihin koneisiin nähden :shock: . Oliko muuten saman kylän miehiä kokoontunut kyntötalkoisiin? Tuollaiset on justiinsa mukavia ajatustenvaihtotilaisuuksia. Vetästään välillä kyntäen, sitten syynätään naapurin konetta ja väliin ryystetään termoksesta kahvia :lol: . Onko ehken uusi tapahtuma vai jo perinteeksi muodostunut?
Rokressi
Site Admin
 
Viestit: 795
Liittynyt: 30 Maalis 2011, 09:46
Paikkakunta: Juuka

Re: Miksi hankit juuri Zetorin?

ViestiKirjoittaja MTZ » 12 Marras 2012, 19:41

Paikallisten rattori hörhöjen kokoontuminen :D Ollaan sillontällön järjestetty kyntö tapahtuma.
Oli makkaran grillausta ja letun paistoakin.Naiset hoiti sen puolen.
Jäi vaan jokunen tulematta kun oli jo kesä löpöt hyhmääntyneet.

Kertyhän sinne rattorittomiakin kattelemaan.Toki makkaraa ja lettua niillekkin tarjottiin 8-)

Lärvipumaskasta löytyy seura http://www.facebook.com/pages/Uudenkylän-traktoriseura-Ry/233696303408383?ref=stream
MTZ
 
Viestit: 58
Liittynyt: 10 Huhti 2011, 18:22

Re: Miksi hankit juuri Zetorin?

ViestiKirjoittaja MTZ » 12 Marras 2012, 19:47

Miksi jättää puolet sinistämättä linkistä :?
MTZ
 
Viestit: 58
Liittynyt: 10 Huhti 2011, 18:22

Re: Miksi hankit juuri Zetorin?

ViestiKirjoittaja Rokressi » 12 Marras 2012, 20:03

MTZ kirjoitti:Miksi jättää puolet sinistämättä linkistä :?


Se kun ei tämä Foorumi-alusta ymmärrä nuita linkin ä ja ö-kirjainia, luulee että linkki katkiaa siihen. Pitää vain näissä tapauksissa kopioida linkki maalamalla nettiselaimen osoiteriville. Silleen saa auki.
Rokressi
Site Admin
 
Viestit: 795
Liittynyt: 30 Maalis 2011, 09:46
Paikkakunta: Juuka

Re: Miksi hankit juuri Zetorin?

ViestiKirjoittaja Zetor » 24 Marras 2012, 20:35

Ostin zetorin pitkän etsimisen jälkeen on ollut Fordson Dexta jonka olen entisöinyt tähän asti jossa ei riitä tehot lumilinkon ja lautas niittokoneen käyttöön.Zetorin ostin vähäisten tunti määrän takia ja oli teholtaan minun käyttöön sopiva malli 4340
V,1994 ja siinä oli etukuormain parilla kauhalla ja trukki piikeillä.Olisin ostanut jonkun muun merkin jos olisi löytynyt asiallinen kone mutta niissä oli aina joku asia mihinkä osto halut tyrehtyi joko ajettu aivan loppuun tai oli hinta kohtuuton eikä ollut niitä asioita jota hain kyseiseltä koneelta.Kyllä täytyy rehellisesti sanoa jos nyt näitten netti kirjoittelujen jälkeen joita olen lukenut Zetoriin liittyen niin pitäisi pysyä mahdollisimman kaukana kyseisestä merkistä.Olen vasta ajanut Zetorilla seitsemän tuntia että minun kokemukset on kovin vähäiset on ollut vasta opettelua kyseiseen laitteeseen.On tämä Dextaan verrattuna hieno laite on lämmin hytti neliveto automaatti lukko etupäässä etukuormain joka on quicke 430 Ruotsalaisten valmistama.On ollut jarrujen kanssa hieman säätöä ilmasin sylinterit ja säädin muutenkin jarruja startti jäi pyörimään omia aikojaan sain koputtelemalla startin taas toimimaan kyseiset vaivat johtuu aika paljon siitä että traktoria ei ole käytetty eikä näin ollen ole paljon tarvinnut huoltaa.Olen jo ostanut Nurmosta uudet jarru ja kytkin sylinterit uudet suodattimet öljyt jotka pitäisi nyt olla oikeat öljyt niinkuin valmistaja on tarkoittanut kun olen huoltanut Zetorin kuntoon niin olen paljon viisaampi ja voin tietää olenko todella tehnyt viisaan tai todella tyhmän kaupan kun ostin Zetorin jolla ei tee yhtään mitään kuin jatkuvaa remontin tekoa mutta onhan sekin kivaa ajan kulua.Ja onhan mulla kuitenkin Fordson Dexta jolla voin tehdä hommia vaikka vähän hitaammin vilua ja nälkää kärsien vuosi malli on 1958 hevos voimia n,30.hv.Sillä minun tarpeeni on loppujen lopuksi aika pienet en ole kuin harrastelija lumen siirtelyä talvella kesällä niitän ja ajelen polttopuuta jos nyt myisi muutaman tukin jos tuon Zetorin saisi sellaiseen iskuun jolla voisi viedä puut lanssiin kaveri lupasi lainata taka kourainta lainaksi.
Zetor
 
Viestit: 28
Liittynyt: 23 Marras 2012, 13:44

Re: Miksi hankit juuri Zetorin?

ViestiKirjoittaja Rokressi » 24 Marras 2012, 20:56

Oikea asenne ;) Tuskin tulet pettymään. Kertomasi zetkan valintaperusteet käyvät yksiin monen muunkin kanssa. Eipä se Zetori varmaankaan maailman lujin traktrori ole, mutta yksinkertainen rakenne, varaosien edullisuus eivät säikäytä pienten remonttienkaan kohdatessa.
Rokressi
Site Admin
 
Viestit: 795
Liittynyt: 30 Maalis 2011, 09:46
Paikkakunta: Juuka

EdellinenSeuraava

Paluu Zetor ja Ursus traktorit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa