Sivu 2/2

Re: Z 5011 jarruremppa

ViestiLähetetty: 19 Touko 2013, 15:42
Kirjoittaja V-M
Voikait sinne hypoidinki laittaa,sitäkait minä ite yleensä tuommoisiin paikkoihin laitan,kerran olen ite tehny jarruremontin nuorenamiehenä tuollaiseen,se oli 4911 ja jäi mieleen että lukitsin lukon polkimen kun taavettiissa se on pitäny aina niin tehä.

Sitkas se oli myös saada ilmattua.

Re: Z 5011 jarruremppa

ViestiLähetetty: 19 Touko 2013, 16:04
Kirjoittaja Rokressi
Saattaa tosiaankin olla sellainen yleisohje se tasauspyörästön lukitseminen ennen jarruremppaa. Joissain traktoreissa lukkoratas putoaa perän pohjalle jos ei tuota tee. Etistyksellinen rakenne zetkassa, jos kerta pysyy palikat paikoillaan kun vetoakselin nykäisee ulos :)

Re: Z 5011 jarruremppa

ViestiLähetetty: 19 Touko 2013, 21:53
Kirjoittaja icesmir
Ei 6911 tarvinnut lukkoa lukita kun portaalin irroitti jarruremontissa. Lukko jää tasauspyörästön runkoon kiinni.

Tehtiin portaalille oma kelkka lankusta jolla sai hiissattua irti ja paikolleen portaalin ilman selkärikkoa. Käsijarrupanta oli toisella puolella vähän tiukempi joten se vaati hieman sovittelua.

Jarrujen ilmaus oli meillä helpompaa kun oli purettu jo valmiiksi lattia istuimen alta pois. Samalla muutakin remonttia :D

Re: Z 5011 jarruremppa

ViestiLähetetty: 19 Touko 2013, 22:54
Kirjoittaja jusape
Noita ronkkia yleensä eri koneista ite siirrellyt trukkilavanipun päällä, pumppukärryllä....
Tosin, kaikillahan ei pumppukärryjä ole, tai edes kohtuutasaista pajan lattiaa ( sekä riittävän kokoista pajaa edes, hyvä kun pieni autotalli on pihassa, pihakoivun varjossakin jotkut joutuu puuhailemaan vaan edelleenkin)

Re: Z 5011 jarruremppa

ViestiLähetetty: 20 Touko 2013, 09:00
Kirjoittaja Z5945
Jos tasauspyörästöä ei lukitse ja ei stefaa vaihda(eli luukkua avaa) voi huonolla tuurilla valahtaa jompikumpi tai molemmat palat jotka painaa ratasta ja ratas peränpohjalle.
En ole satavarma että voiko näin käydä, mutta taitaa olla helpompi homma lukita kun arvuutella...
Ainakin siinä vaiheessa kun kasaa niin sitä ratasta joutuu aika lailla tökkimään jos ei heti satu kohdalle.

Ja kasaus vaiheessa lukkoratas ei heilu niin hervottomasti jos tasauspyörästö on lukittu. Näin ainakin 5945:ssa...

Re: Z 5011 jarruremppa

ViestiLähetetty: 22 Touko 2013, 19:15
Kirjoittaja 5011
Stefan takana oleva lukitusratas on haarukassa ja sitä pitelee ne kaksi pientä palikkaa. Palikat on kuitenkin vielä sellaisilla pienillä akselitapeilla haarukassa kiinni joten jos ratasta ei ota irti, ei myöskään palikat pääse putoamaan. Jos ratas lähtee pois paikaltaan palikatkin putoavat vain sen rataskotelon sisälle, ei perän sisälle. Minulla ne palikatkin olivat niin jämptit että kun irrotin rattaan haarukastaan niin palikat jäivät paikalleen kunnes otin ne irti ihan vasiten.
Akselikin meni ihan helposti paikalleen vaikka lukko oli auki mutta tokihan se saattaisi olla vieläkin helpompaa jos lukko olisi kiinni.

Jusape: ulkona minäkin sain remontin tehdä vaikka pihassa on talli kahdellekin autolle :?
Zetkan hytti on niin korkea paavillinen lasikoppi ettei se mahdu normaaliin talliin. Eikä tuo reeraaminen auringon paisteessa ollut paha rasti.

Remontin jälkeinen olo on autuaallinen, kylläpä ajaminen tuntui oudolta kun jarru ei yhtään kihnustanut tai vinkunut. Aivan kuin olisi sukkasiltaan kulkenut :lol: