Sivu 1/2

Pakki jäi päälle

ViestiLähetetty: 27 Heinä 2013, 21:54
Kirjoittaja Porkkala
Olen omalla 7045:llä tehnytpari vuotta omia lumitöitä ja pienempiä kyntöhommia. Ajelin nyt alennusvaihteilla vetämässä tukkia ja siinä hommassa jäi pakki päälle laatikkoon. Se varmaan tulee pois, kun avaa siirtomekanismin kannen ja runttaa pakin loven takaisin riviin. Mutta mikä on todellinen syy? Joku on kulunut, jos siirtäjä putoaa pois paikaltaan. Voisiko joku vanhempi ja pidemmälle ehtinyt neuvoa. :roll:

Re: Pakki jäi päälle

ViestiLähetetty: 28 Heinä 2013, 12:48
Kirjoittaja take
Terve. Mulla 6245 tekee samaa ja sekä vaihdekepin pää että siirtäjä näyttää hiukan kärsineen. Siirtäjä on kyllä selvemmin kulunut, mutta molemmat varmaan kannattaisi vaihtaa jos siitä oikeen hyvän haluaa, mutta en ole viitsinyt. Sen kanssa pärjännyt jo monta vuotta kun käsittelee hiukan rauhallisemmin sitä keppiä. Ihan omista hermoista kiinni. ;) Ja juu, voit nukkua yöt rauhassa vaikkei sitä heti korjaakaan, mitään isompaa sieltä ei mene särki.

Re: Pakki jäi päälle

ViestiLähetetty: 28 Heinä 2013, 13:40
Kirjoittaja Porkkala
Kiitos rauhoittamisesta. Laitan systeemin taas kohdalleen ja toivon parasta. Voisko olla niin, että alennusvaihteilla laatikkoon tuleen niin paljon painetta kaikkiin välyksiin, että kaikki löysyydet kertyy kepin nokkaan?? Ajeletko itse mieluummin suoralla laatikolla? Olen tottunut käyttämään alennusta, koska liikkumatilat ovat ahtaat ja on aikaa enemmän ajatella, ennenkuin jo kolahtaa omaan autoon tai muuhun tarpeistoon.

Re: Pakki jäi päälle

ViestiLähetetty: 28 Heinä 2013, 16:27
Kirjoittaja take
Ei mulla ainakaan tunnu olevan yhteyttä siihen ajeleeko alennusvaihteilla vai suorilla. Viimeksi jäi päälle viime syksynä suorilla pykälillä. Ainoa yhteys jonka olen huomannut on se että on jonkinlainen tilanne päällä jolloin tulee nopeasti repäistyä pykälä vapaalle hieman vauhdikkaasti.(Olikohan kytkin vielä pohjassakaan?) Tai muuten vaan yrittää uutta nopeusennätystä. :lol: Eli liiallisella voimankäytöllä sen saa jäämään. Siksi on olennaista käsitellä rauhallisesti ja päättäväisesti. Aina sitä ei vaan muista... :oops:

Joo, ei täälläpäin ainakaan ole paljoa tilaa ajella isoilla vaihteilla. Muutenkin 6245 kytkin tunnetusti ehkä heikohko niin isoilla pykälillä pitäisi vauhtia säätää kytkimellä. Siihen se sitten jäisikin. Eikös sitä kaikilla vehkeillä pruukata pykälä valita tilanteen mukaan?

Re: Pakki jäi päälle

ViestiLähetetty: 29 Heinä 2013, 05:26
Kirjoittaja hapa
Tyyppivika Zetorissa vaihteen jääminen päälle.
Ulosoton ja aluevaihteen vipujen välissä on vaihteensiirtäjien jousi kuula lukitsimet.
Niiten reijästä voi meisselillä kääntää vaihteensiirtäjän oikeaan asentoon.
Itse leikkasin ohjaamon lattiaan niitten kohdalle reijän.
Ei mene monta minuuttia kun laittaa vaihteensiirtäjän kohilleen.

Re: Pakki jäi päälle

ViestiLähetetty: 29 Heinä 2013, 07:39
Kirjoittaja karpo100
mulla teki viime keväänä saman homman ja paikallinen raskaskone korjaaja otti kannen vaihteistosta pois ja hitsasi lisää tavaraa kepin alapuolelle tai näin ainkin sanoi tehneensä

Re: Pakki jäi päälle

ViestiLähetetty: 13 Elo 2013, 18:11
Kirjoittaja Porkkala
Porkkalan työprikaati on saanut pakin pois päältä vaihdekepin alla olevan mötikän kautta. Oli siellä näköjään käyty aikaisemminkin, koska kannessa oli oikein hyvä työaukko. Puukepillä vaan lovet takaisiin suoraan riviin ja taas kaikki toimii. Aukko oli tehty myös pikkuvipujen väliin, mutta sieltä löytyi vain neljä mutteria, joita en alkanut availla, kun en oikein ymmärtänyt, mihin ne johtavat.

Voisko auttaa, jos uusisi vain sen pikkupalan, joka on vaihdekepin alapäässä ja liukuu siirtäjien lovessa. Se oli ehkä jonkun verran pyöristynyt. Pakin lovi on reunimmaisena oikealla joten keppiä kallistettaessa liukupala ilmeisesti hypää lovesta pois ylöspäin.Ei se minun ymmärryksen mukaan lovesta muutoin voisi pois tullakaan. Laatikko on muuten tosi napakka ja toimii hyvin.

2-rangin traktoristi

Re: Pakki jäi päälle

ViestiLähetetty: 13 Elo 2013, 18:49
Kirjoittaja zetor7745
Ennen ainakin sai Sakulta uuden vaihteistonkannen tuohon,sillä Sakun ideoimalla kannella ei kuulemma voi vaihde jumittua.Itellä jäi kerran velipojan lähes uudesta 7745Jubilesta pakki päälle,ku levitin ojamaita sillä.Soitettiin Sakulle,ja antoi seikkaperäset ohjeet,miten siirellä niitä luistia.Siihen aikaan tuo kans ois maksanu n.1000mk.

Re: Pakki jäi päälle

ViestiLähetetty: 13 Elo 2013, 21:01
Kirjoittaja Porkkala
Voitko vielä ystävällisesti kertoa kuka on Saku? Vai onko kyse saksalaisesta varaosasta?

Re: Pakki jäi päälle

ViestiLähetetty: 13 Elo 2013, 21:40
Kirjoittaja HL-Zetor
Saku on Sakari Lehtimäki,(Tuomo Lehtimäen isä) Hyllykalliolla setka-varaosia puljannu kauan.
http://www.hcpetersen.fi/index.php?id=484