Sivu 2/2

Re: Pakki jäi päälle

ViestiLähetetty: 03 Tammi 2015, 17:51
Kirjoittaja zetorvalmet
Tervehdys,

Pakki jäi Zetorista (7045 -81) päälle.

Pystyykö pakin saamaan vapaa asentoon ohjaamoa pois ottamatta ja jos pystyy kuinka se tehdään?

Re: Pakki jäi päälle

ViestiLähetetty: 03 Tammi 2015, 18:22
Kirjoittaja zetka
Omassa 7745 jäi joskus kanssa vaihde päälle omassa sain korjattua lattiasta keppi irti on muutamalla pultilla kiinni sen jälkeen vivut oikeeseen asentoon esim. isolla meisselillä

Re: Pakki jäi päälle

ViestiLähetetty: 03 Tammi 2015, 19:25
Kirjoittaja karpo100
Mä jouduin ainakin tekemääm rälläkällä rei´än hytin lattiaan vaihdekkepin taakse että sai homman hoidettua ja sen jälkeen paikallinen konekorjaamo hitsasi kepin ala osaan lisää tavaraa että vaiva ei uusiutuisi

Re: Pakki jäi päälle

ViestiLähetetty: 05 Tammi 2015, 08:06
Kirjoittaja Rokressi
Nimimerkki juikka kirjoitteli vieraspalstalla.

Itselläni teki sen muutaman kerran metsähomissa, hitaalla puolella nopeassa tahdissa vaihteita vaihdellessa
heijatessa eteen taakse, no siitä selvisi irroittamalla vaihdekeppi kansineen niin sitten sain siirtäjien kolot kohdilleen.
Viime keväänä hommasin Lehtimäen Sakarilta siihen Sakun kehittämän estopalikan .
Pakettiin kuuluu koko vaihteiston kansi ja vaihteensiirtäjät vanhat osat menee vaihdossa.
Sekä vaihdekepin alapäästä poistettiin kaikki hilut jousineen päivineen.
ja se levy joka on siinä siirtäjien ja vaihdekepin kannen välissä niiden tilalle tulee se varsinainen estopalikka.
Joka vanhasta systeemistä poiketen estää saamasta kahta vaihdetta menemään päälle samaan aikaan.
En tarkalleen muista sitä toimintaa mutta jokin jyrsimällä tehty hahlo/kulissi juttu se oli.
Kansi menee vaihtoon koska siihen jyrsitään lisää tilaa jonka estopalikka tarvitsee, ja siirtäjiä oli korotettu lovien kohdalta,
purkutyön tein itse ja Sakari hoiti asennuksen. hintaa osille tuli 350e.

Re: Pakki jäi päälle

ViestiLähetetty: 05 Tammi 2015, 21:34
Kirjoittaja zetorvalmet
Tervehdys,

Taas toimii zetor 7045 (-81) vaiheet. Otin lattilevyn pois, 10 pultilla kiinni. Sitä ennen piti otttaa irti matot, kojetaulun alaosan peltisuojus, vaihdekeppi, tasauspyörästön köyttövipu, noeusalueen ja pumpun käyttövipujen suojukset ja jalkakaasu. Lattialevy on naftisti tehty, mutta siististi sen sai irti. Sen jälkeen vaihdekepin alapäässä oleva mutikka irti, neljällä pultilla kiinni ja sen altahan siirtäjät löytyivät. Pakki/ ykkösvaihteen siirtäjä vapaa-asentoon ja mutikka kiinni.

Lattialevyyn tein kuviosahalla aukon vaihdekpin ympärille. Seuraavan kerran kun vaihde jää pakille nostan vaan sahatun levyn palasen pois ja pääsen avaamaan 13 mm hylsyllä mutikan pultit ja voin nostaa sen pois ja laittaa vaihteet järjestykseen.
Kannatti avatata koko paketti sillä vaihdelaatikon kannen pulti( n. 12 kpl) olivat kaikki löysällä. Vaihdekepin alapään nutikka on hieman kulmistaan pyöristynyt, en tiedä onko alkujakaan aivan suorakulmainen. En tehnyt sille vielä mitään, seuraavan kerran sitten.
Suurin syy pakin jäämiseen päälle oli liian nopeat vaihtoliikkeet, eli peiliin katsottava taas kerran.
Kiitokset neuvoista!!

Re: Pakki jäi päälle

ViestiLähetetty: 06 Tammi 2015, 12:40
Kirjoittaja zetorvalmet
Tervehdys,

Tässä 3 kuvaa katseltavaksi.

Re: Pakki jäi päälle

ViestiLähetetty: 06 Tammi 2015, 13:12
Kirjoittaja Rokressi
Muistaakseni tommi oli jättänyt tuosta kannesta sen paksun tiivisteenkin pois ja korvannut sen liimalla. Näin kepin alapää tuleen hieman syvemmälle siirtäjien hahloon.
Hyvät kuvat, uskaltaa noiden kanssa jo kokemattomampikin rassaaja siirrellä palikat kohdalleen :palvova: