6711

Kysymyksiä, kommentteja ja remonttivinkkejä kaikkiin Zetoreihin ja Ursuksiin

6711

ViestiKirjoittaja Jorma Puukko » 05 Elo 2013, 21:53

nytpä ois setkan nostolaittestlinterissä uuvet tiivisteet ja rengas.eipä luulis nykkivän ennään.mulla piti vähä inspiroija männän pois otossa sylinteristä kun en omista paineilimavehkeitä.polokupyörän pumppuun laiton pesukonneen letkusta pätkän lemmarilla kiinni ja sillä sitte pumpata nylykyttelin männän ulos.ja hyvin tuli.mutta minkälainen tiivistys on jarrujen pääsylinterin ja sen ison mötikän välissä missä se on panjopultilla kiinni?ainaki siinä panjopultissa oli loppuun kiristetty kuparirikka joka pittää vaihtaa mutta en sen enempää purkanu pois.
Jorma Puukko
 
Viestit: 129
Liittynyt: 28 Joulu 2011, 21:25
Paikkakunta: Oulu

Re: 6711

ViestiKirjoittaja Z5945 » 06 Elo 2013, 12:15

Jos on se kohta mitä luulen. missä se mötikkä yhdistää pääsylinterit niin kupariprikat on tiivisteenä minulla. laitoin keväällä uudet ei ole ainakaan vielä tarvinnut jarru nestettä lisätä.
Z5945
 
Viestit: 98
Liittynyt: 01 Joulu 2011, 13:32

Re: 6711

ViestiKirjoittaja Jorma Puukko » 24 Elo 2013, 12:39

mikähän persetti siinä on ku minä en saa pitämään sitä jarrun pääsylinteriä?vuotaa siitä panjopultin ja kuparirikan välistä.tosin se panjopulttiki meni jo poikki.sitä ku on voimaa enempi ku järkiä.mistähän tuo lie sais uuven pultin?tuossa ainaki ois saman näkönen sylinteri http://www.pmkaubamaja.ee/index.php?pag ... 29&lang=fi
onko kukkaan koskaan purkanu sitä isoa mötikkää mihin ne jarrusylinterit tullee kiinni?
Jorma Puukko
 
Viestit: 129
Liittynyt: 28 Joulu 2011, 21:25
Paikkakunta: Oulu

Re: 6711

ViestiKirjoittaja maxell » 24 Elo 2013, 16:43

banjopultteja saa hydrauliikkaliikkeistä. samoin kupariprikkoja ja niitä on eri paksuudella. jos se pultti ottaa kierteen pohjaan niin ei tiukkaa ja vaatii paksummat prikat tai pari päällekkäin.
Avatar
maxell
Zetor-mies
 
Viestit: 96
Liittynyt: 04 Huhti 2011, 16:28
Paikkakunta: Joutseno

Re: 6711

ViestiKirjoittaja Jorma Puukko » 24 Elo 2013, 18:13

joo pittääpä käyä ens viikolla kailatekilta kyselemässä.minä jo ikhlta ja motonetistä kävin mutta ei ollu.meleko paksu rikka siinä oli mutta pittääpä koittaa kahella rikalla ku saa sen pultin..sais jarrut tuostaki toppaamaan.
Jorma Puukko
 
Viestit: 129
Liittynyt: 28 Joulu 2011, 21:25
Paikkakunta: Oulu

Re: 6711

ViestiKirjoittaja Z5945 » 26 Elo 2013, 10:51

Jorma Puukko kirjoitti:mikähän persetti siinä on ku minä en saa pitämään sitä jarrun pääsylinteriä?vuotaa siitä panjopultin ja kuparirikan välistä.tosin se panjopulttiki meni jo poikki.sitä ku on voimaa enempi ku järkiä.mistähän tuo lie sais uuven pultin?tuossa ainaki ois saman näkönen sylinteri http://www.pmkaubamaja.ee/index.php?pag ... 29&lang=fi
onko kukkaan koskaan purkanu sitä isoa mötikkää mihin ne jarrusylinterit tullee kiinni?


Sellainen ajatus tuli että onko niissä liitettävissä pinnoissa jotain kolhuja tms, naarmuja jotka voisi aiheuttaa vuodon.

noita kupari prikkojakin taitaa olla erilaisia, minä laitoin ohjaustehostimeen sellaisen missä oli kuminen se prikan sisäosa.( sain sellaisen, en muistanut kysyä mistä oli hankittu, varmaan jostain hydrauliikka liikkeestä) Se auttoi ainakin siinä kun se vuoti ja vuoti vaikka mitä teki...
Z5945
 
Viestit: 98
Liittynyt: 01 Joulu 2011, 13:32

Re: 6711

ViestiKirjoittaja HL-Zetor » 26 Elo 2013, 15:13

"minä laitoin ohjaustehostimeen sellaisen missä oli kuminen se prikan sisäosa."
Joo, kyse usit-tiivisteprikasta joita hydrauliikkaletkujen/nippojen tiivistyksessä käytetään.
Avatar
HL-Zetor
 
Viestit: 72
Liittynyt: 04 Huhti 2011, 20:09
Paikkakunta: VIRRAT

Re: 6711

ViestiKirjoittaja Jorma Puukko » 26 Elo 2013, 17:46

kylläpä se tiivistepinta ihan sileältä ja tasaselta näytti.saatto olla että se pääsylinteri oli vähän kierossa siihen kiinnikkeeseen nähen.nyt on pääsylinterin toinenki pää irti että varmasti saa sen suoraan siihen.nii jos se siitä oli kiinni. mutta se pultti on vielä löytymättä.tännää kävin työhommissa hakemassa varaosia ja kojaltekilta etralta ja alsellilta kyselin muttei löytyny.en kehannu sitte ennää lähtä omille asioille kailatekkiin.mutta eipä tuolla vielä kiire ookkaan kun ei oo lumisatteitakkaa luvannu.
Jorma Puukko
 
Viestit: 129
Liittynyt: 28 Joulu 2011, 21:25
Paikkakunta: Oulu

Re: 6711

ViestiKirjoittaja Jorma Puukko » 03 Syys 2013, 19:09

no nyt on uus panjopultti ja rikat sylinterinpäässä mutta ei pijä.pikkusen kun saa painetta jarruun nii alkaa vuotamaan.minä jo liikuttelin sitä sylinteriä ja sitä mötikkää mihin se tullee kiinnikki mutta eipä ollu apua.mitähän tuolle vielä hoksais?toisen puolen jarruun kyllä löyty iha vähillä ilimauksilla paine.
Jorma Puukko
 
Viestit: 129
Liittynyt: 28 Joulu 2011, 21:25
Paikkakunta: Oulu

Re: 6711

ViestiKirjoittaja Jorma Puukko » 05 Syys 2013, 20:54

nojoo vika selevisi. eipä se oo ollukkaa siinä panjopultissa ja rikassa. se mötikkä mihin tullee sylinterit kiinni ja missä on isot tulupat päissä nii on halaki siitä panjopultin päältä ja siitä puottaa nestettä kun saa painetta. jo minä ihimettelinki että kumma ku ei pijä.sattuskohan kellää jääny sitä ossaa nurkkiin lojumaan?tai mistähän romuttamolta tuota kannattas kysellä?ei ainakkaa marjakankaalla ja virolaisilla näyttäny olevan semmosta.tai voishan tuota koittaa hitsata tietenki jos se tuurilla sais umpeen.

nii ja jos joku tietäs sille osalle vähä paremman nimen nii ois helepompi kysellä?


Kuva

löyty kuvaki jossa se näkkyy.kiitos etukätteen.
Jorma Puukko
 
Viestit: 129
Liittynyt: 28 Joulu 2011, 21:25
Paikkakunta: Oulu

Seuraava

Paluu Zetor ja Ursus traktorit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa

cron