Sivu 1/1

Kadotin käynnistysvirran

ViestiLähetetty: 10 Syys 2013, 19:04
Kirjoittaja Eerikki123
Uusi Zetoristi ilmoittautuu!

Kadotin virran!
Herättelen 6911 Zetoria pitkästä horroksesta. Akku ja solenoidi on vaihdettu kun molemmat oli entisiä.
En kuitenkaan saa sitä starttaamaan napista. "Meisselillä" lähtee ja toimii normaalisti.

Elikkä sen verran olen jäljittänyt, että kun painan virta-avaimen pohjaan starttausasentoon niin kahteen virtalukon napaan tulee virta. Kun nostan avaimen niin toisesta häviää virta, oletan että virtalukko on kunnossa.

Starttinapille eikä kytkimen turvakytkimelle tule virtaa.

Mihin se katoaa tuolla välillä?

Re: Kadotin käynnistysvirran

ViestiLähetetty: 11 Syys 2013, 06:58
Kirjoittaja Z5945
Oletko silmäillyt tätä(löytyy varmaan tuolta ohjekirjoja osioista) En ole ihan varma että minkä mallin kaavio mutta minun kohdalla (5945) on auttanut aika paljon. Oli aika lailla samanlaiset nuo sähköt.

Tuo laturin johdotus taitaa olla erilainen jos on vaihdettu.

Onko sähköjohdot missä kunnossa? Jos on huonossa kannattaa ehkä vetää uusia..


Kuva

Re: Kadotin käynnistysvirran

ViestiLähetetty: 11 Syys 2013, 15:15
Kirjoittaja Eerikki123
Olen lukenut tuota kaaviota, helpolta näyttää.

Virtalukolla napa 54, siitä virta menee starttinappulalle ja edelleen kytkimen turvakatkaisijalle. Se virta katoaa tulla virtalukon ja starttinappulan välillä. Siis napille ei tule virtaa ollenkaan.

Johdot näyttää olevan ihan hyvässä kunnossa. Siistit alkuperäisie teipatut niput joita ei kehtaisi purkaa.

Re: Kadotin käynnistysvirran

ViestiLähetetty: 11 Syys 2013, 15:53
Kirjoittaja Rokressi
Koetappa laittaa erillinen "hyppyjohto" sinne virtalukon ja käynistysnapin välille. Jos rupeaa pelittämään, niin tietää sitten, että vika alkuperäisjohdossa tai sen liittimissä.

Re: Kadotin käynnistysvirran

ViestiLähetetty: 18 Syys 2013, 20:30
Kirjoittaja Eerikki123
Zetka opettaa kuskia tavoille!

Pelistä piti tyhjentää tankki ja uusia imupuolen letkut. Samoin sakkakupin tiiviste oli niin kova ettei millään saanut sitä pitämään liemiä sisällä.
Onneksi osia löytyy netistä.
Silti tulee sakkakuppiin ruostesakkaa melko runsaasti.

Ja kaikki nuo ongelmat alkoi kun tyhjensin sakkakupin, ei olisi pitänyt;)

Jos tässä kohta pääsisi sähköjen kimppuun.

Re: Kadotin käynnistysvirran

ViestiLähetetty: 04 Loka 2013, 17:08
Kirjoittaja Eerikki123
Diagnoosi tehty, virtalukko on rikki.

Onneksi hinta on halpa.

Re: Kadotin käynnistysvirran

ViestiLähetetty: 03 Joulu 2013, 19:57
Kirjoittaja Eerikki123
Pieni päivitys tähän tarinaan.

Virtalukko tuli IKH:lta ja se tuli myös vaihdettua. Oli juhlava tunne kun Zetka hyökkäsi napista tulille.

Noin viis kertaa. Kun painoin virta-avainta pohjaan niin koko pohjaosa lähti prässäyksistä ja sisuskalut tippui lattialle.

Ikh toimitti uuden lukon mutta se oli samaa sarjaa, aukesi jo kokeiluvaioheessa irrallaan. Metallinen pohja on prässätty liian heikosti kiinni.
Uusi virtalukko on nyt kiristetty nippusiteillä kasaan ja taas lähtee napista :palvova:

Toivotaan että kestää kasassa!

Re: Kadotin käynnistysvirran

ViestiLähetetty: 04 Joulu 2013, 00:48
Kirjoittaja jusape
Eikun pistät vaan kuvia ja reklamaatiota kehiin ja vaadit laadukkaampaa tuotetta, sellaista mikä kestää muuallakin kuin kirjahyllyn koristeena.....