Sivu 1/1

9145 kytkinremontti ja nyt stefa vuotaa

ViestiLähetetty: 10 Loka 2013, 19:58
Kirjoittaja leukku
Tehtiin 9145 malliin kytkinremontti, kaikki uutta. Mutta polkimen vapaaliike pitäs saaha sääjettyä. Onko muuta säätöä kun vanttiruuvin mallinen tanko. Käyttöohje kirjassa juuri se sivu on tuhoutunut. Vapaaliike on nyt liian pitkä ja vanttiruuvi on kierretty lyhimmilleen. Omassa kirjassa sivulla 51 on jotain aiheesta mutta ei saa selvää.

Re: 9145 kytkinpolkimen vapaaliike

ViestiLähetetty: 10 Loka 2013, 23:18
Kirjoittaja jusape
Mitespäin siinä se vantin toiminta on....
Yleensä monissa koneissa pitää uudella olla nimenomaan pitkänä ja kytkimen kuluessa ruuvia pitää nimenomaan lyhentää, jottei ala kantamaan, kun käpälät nousee ja puskee vipua taaemmas......

Re: 9145 kytkinpolkimen vapaaliike

ViestiLähetetty: 11 Loka 2013, 08:26
Kirjoittaja Rokressi
Lienee kuvan mallinen systeemi? Jos vanttiruuvin säätäminen ei riitä, niin pitää päästä käsiksi kytkinkäpälien säätöruuveihin. Välys painelaakeriin 3mm.


Kuva

Re: 9145 kytkinpolkimen vapaaliike

ViestiLähetetty: 11 Loka 2013, 09:09
Kirjoittaja leukku
Kuva on ilmeisesti isomman crystallin kytkimestä, kuutoskoneisen. Tässä mallissa ei oo säädettäviä käpäliä. Tämmönen se on.
Kuva

Re: 9145 kytkinpolkimen vapaaliike

ViestiLähetetty: 11 Loka 2013, 12:56
Kirjoittaja Rokressi
Ihan on neloskoneesta lähettämäni kuva, mutta vanhemmasta mallista (8045). Korjausopasta ei minullakaan ole 9145 malliin. Mittailitko vanhaa ja uutta asetelmaa sekä painelaakereita toisiinsa, että varmasti on samanlaiset mitoiltaan?
Osaiskohan UR2 CRYSTAL-nimerkki tai uusin zetormies UR2 Zetor Crystal valaista asiaa?

Re: 9145 kytkinpolkimen vapaaliike

ViestiLähetetty: 11 Loka 2013, 15:50
Kirjoittaja leukku
No eipä niitä niin tarkkaan tullu mittailtua mutta alakuperäsiä osia olivat. Nuin silimämääräsesti olivat hyvinki lähellä toisiaan. Säätötangossa vois olla vielä varaa, mutta toisen pään jengat on niin paksussa maalissa että ei oikein mutteri pyöri. Ei se nyt enää kaukana oo mutta pikkusen ku sais vapaata lyhemmäksi niin hyvä ois.

Re: 9145 kytkinpolkimen vapaaliike

ViestiLähetetty: 17 Marras 2013, 17:34
Kirjoittaja leukku
Kaikki meni hyvin tähän asti. Kampiakselin stefaki vaihettiin ja nyt muutaman kymmenen ajotunnin jälkeen alko vuotamaan heti reilusti. Mikähän sille tuli :?: Katkastavahan se kuitenki on :pkele:

Re: 9145 kytkinremontti ja nyt stefa vuotaa

ViestiLähetetty: 24 Joulu 2013, 18:39
Kirjoittaja leukku
Vääränkokonen stefahan se oli, oli lähteny pyörimään akselin mukana. Nyt joku kymmenen tuntia ajettu ja ei vuotoja havaittavissa :D