Sivu 1/4

Zetorin pakkaskäynistyvyys

ViestiLähetetty: 23 Loka 2013, 11:40
Kirjoittaja Rokressi
On se vaan melekosen hyvä käynistymään, kuten toverimme ihmehitsari sen tässä meille todistaa :D


Click here to learn how to add YouTube Videos to your phpBB forum

Re: Zetorin pakkaskäynistyvyys

ViestiLähetetty: 23 Loka 2013, 18:41
Kirjoittaja tommi
...ja kesällä sitten tehtiinkin moottoriremontti... :evil:

Re: Zetorin pakkaskäynistyvyys

ViestiLähetetty: 23 Loka 2013, 20:42
Kirjoittaja V-M
Kunnon talavinen kuvaus arjesta näilläkorkeuksilla,tuollaista se tahtoo täällä olla,lunta ja pakkasta,ihme kyllä ei täällä ole mitään erikoisempaa moottoriongelmaa noissa ollu ja tuokin kaveri joka samoilla savotoilla pyörittää kenttäsirkkeliäki setorilla niin ei niissä ole moottorit ronklannu ja kyllä niissä hommissa pakkokäynnistyksiä lämmittämättä tulee.

Joku setori oli ollu uudesta niin harva että oli pitäny heti putkittaa kun noppasi öljyä huohottimesta,toki on ferguja,leulantteja ja foortejaki ollu ainakin täällä jotka tiedän korjatun moottoriltaan heti uutena. :oops:

Oma newholland ei lähtis käyntiin noin pakkasella muuten kun roikasta,taas fiatagrin 82-94 saattaisi lähteä jopa hehkuttamatta ilman roikkaa,se oli täysin tunnoton käynnistyjä,-17 asteen tuulipakkasesta ilman lämmitystä ja hehkua minulla on videokin kuvattuna,hieman röpisi hetken mutta heti kohta kävi puhtaasti,oli se ihmeellinen kokemus kuutostaavettien jälkeen, ne piti aina lämmittää jos nollan alapuolelle meni..

TS 100 hollanti käynnistyy kans tosi hyvin.

Re: Zetorin pakkaskäynistyvyys

ViestiLähetetty: 23 Loka 2013, 22:44
Kirjoittaja jusape
Tuo kaverin 12145 (20145TiC) setka kans kun kakskertaa menee puristuksen yli niin jo pörisee, vaiks pakkasta olis reipas 25 ......

Re: Zetorin pakkaskäynistyvyys

ViestiLähetetty: 24 Loka 2013, 07:30
Kirjoittaja Rokressi
tommi kirjoitti:...ja kesällä sitten tehtiinkin moottoriremontti... :evil:


Tuolta voipi lukea siitä moottoriremontista. Tiiä sitten onko pakkaskäynistyksillä ja kiinileikkautumisella yhteyttä, saattaahan ollakkin. Mutta silti kunnossaoleva Zetka lähtee hyvin käyntiin pakkasesta jos pakottava tarve on. Roikan päähän kuitenkin kannattaa laittaa aina kun mahdollista.

http://www.masinistit.com/viewtopic.php ... 319d2b2a6a

Re: Zetorin pakkaskäynistyvyys

ViestiLähetetty: 25 Loka 2013, 21:16
Kirjoittaja zetor7745
7745 oli paras traktori käynnistymään,mitä mulla ollu.Lähti uutena vielä paljon paremmin,mitä tuossa videossa.Ainoastaan kerran jäi käynnistymättä 12vuoden aikana,ku oli kattotyövalot syöneet akun täysin tyhjäks.1290 taavetti oli kans aika hyvä,ainakin -25 asteesta lähti ihan helposti lämmittämättä,ku tuli kerran äkki lähtö.Valtra on kyllä lähteny roikasta kohtalaisesti.Fiat 82-94 varmaan hyvä lähtijä.itellä siinä vaan 100ampeeritunnin akku,tuntuu vähä laiskasti pyörivän sillä,mutta aina lähteny hehkuttamatta.Tosin en sillä talvella aja,muuta kun joskus vähän suojakeleillä käytän moottoria.-42 oli kylmintä,mitä Zetorin käynnistin tammikuussa 1998,oli kyllä lämmityksessä yön yli.En kerenny,ku säkillisen jyviä jauhaa,ku polttoaine hyyty suodattimeen.

Re: Zetorin pakkaskäynistyvyys

ViestiLähetetty: 27 Loka 2013, 17:09
Kirjoittaja zet
Minulla on 5711 ja se ei tahdo lähteä 0-kelilläkään jauhattamatta käyntiin,pakkasella ei ollenkaan jos ei lämmitä , kesäkelissä +10 ja yli kyllä lähtee heti ?????????

Re: Zetorin pakkaskäynistyvyys

ViestiLähetetty: 27 Loka 2013, 22:55
Kirjoittaja 6245H
zet kirjoitti:Minulla on 5711 ja se ei tahdo lähteä 0-kelilläkään jauhattamatta käyntiin,pakkasella ei ollenkaan jos ei lämmitä , kesäkelissä +10 ja yli kyllä lähtee heti ?????????

Itselläni tuollainen 5711 ollut vuodesta 75 käytössä eikä käynnistymisessä ollut ongelmia kun vain laittoi pakkosyötön päälle ( kaasu täysille, ruiskupumpun päästä nappi pohjaan). Jos pakkasta yli 15 niin sitten jo kysyy akkua... lämmitys olisi hyväksi silloin.
Olethan tuota pakkosyöttöä käytänyt ? Auttaa sekin, että muutaman kerran käsipumpulla painaa polttoainetta "kiertoon"

Re: Zetorin pakkaskäynistyvyys

ViestiLähetetty: 06 Tammi 2014, 21:04
Kirjoittaja settori
Mulla 6045 malli vm.-83 uudesta asti meillä ollut. Ikinä ei ole lähtenyt ilman pakkosyöttöä käyntiin ei edes kesällä. Samoin nykyisin jos päivän seisonut niin pitää käsipumpulla pumpata poltto ainetta niin että "narskaa" ne temput kun viittii tehdä niin lähtee tosi hyvin käyntiin vielä yli kymmenen pakkasesta. Siirtopumpun korjaus varmaan auttaisi mutta ei kerkee... (eli ei kehtaa rassata kun toimii noinkin)

Re: Zetorin pakkaskäynistyvyys

ViestiLähetetty: 07 Tammi 2014, 16:25
Kirjoittaja zet
Kirjoittelin tuolla aiemmin 5711 käynnistyksestä.
Laitoin uuden siirtopumpun , olen pumpannut ennen käynnistämistä, ei käynnisty ilman tosi pitkää starttausta.
Olen painanut pakkosyötön myös , kokeilin että ajon jälkeen laitan kaasua ja painan pakkosyötön valmiiksi seuraava käynnistystä varten , ei apua.
Laitoin uuden letkulämmittimen , virosta tilatun mallin , tuli ehkä tilattua liian pieni 800w , taitaa jäädä kylmän ilman ajot ajamatta.
Onneksi on aika hyvä akku, muuten ei ajettaisi näilläkään keleillä.
Imusarjahehkun laitto on edelleen mielessä, sillä varmaankin lähtisi.