Sivu 3/4

Re: 7045 nostolaite ongelma

ViestiLähetetty: 10 Helmi 2014, 12:55
Kirjoittaja esa
kyllä se tuon näköinen on

Re: 7045 nostolaite ongelma

ViestiLähetetty: 10 Helmi 2014, 18:20
Kirjoittaja 5011
Ahaa, jostain toisesta kuvasta katselin että ohjaamon lattia olisi yhtenäinen mutta tuossa sivun 123 kuvassa on juurikin noin kuin sanoitte: penkki, vivut ja vissiin se ikkunakin ja sit lattiaosa katkeaa siitä jalkatason takareunasta. Pitänee sinne joskus kurkata, onneksi on vähäluminen talvi ainakin tähän mennessä ;) ei ole paljoa tarvinnut aurailla.

Re: 7045 nostolaite ongelma

ViestiLähetetty: 10 Helmi 2014, 19:41
Kirjoittaja puuhateme
en muista oliko pakko ikkuna irrottaa. ikkunan irrottaminen helpottaa työskentelyä huomattavasti. ja ei ole kun kahdella kasin pultilla kiinni.
juu eipä ole tarvinnut kun kerran aurata :)

Re: 7045 nostolaite ongelma

ViestiLähetetty: 11 Helmi 2014, 23:09
Kirjoittaja esa
No niin nyt on kansi aukastu ja voi ruveta säätelemään nostovipuja ku olin löysänyt sen vivun pooreista ja sit hätäpäissään ruuvannut sen meleko jumiin ,pitää vaan löytää tietomies et missä kohtaan se pitää olla vivut ja nostovarret et voin sen vivun laittaa takasin pooreihin ja tiivisteitten jälkeen kansi kiinni ja kovaa ajoa on se kumma jos ei ala nouseee

Re: 7045 nostolaite ongelma

ViestiLähetetty: 01 Maalis 2014, 14:00
Kirjoittaja 5011
Meinasinpa kokeilla suodattimen putsausta pumpulta mutta lempo soikoon, ei se olekaan niin helppoa kuin luulisi! Ensin pohjapanssari irti ja sitten ylläri: pitää irroittaa vetokoukkukin jotta pääsee öljypumpulle ja suodattimelle käsiksi. Onhan melkoinen pyydys suunniteltu! Ohjekirjan mukaan suodatin pitäisi putsta kerran vuodessa :oops: mutta eihän tuommoisella virityksellä sitä ole vissiin kukaan minua ennenkään putsannut. :paaseina:
Hommaa pääsee jatkamaan kun ensin käy työkaluostoksilla, koukun irroitukseen tarvitaan 13mm kuusioavain jota ei nyt satu löytymään. Tuleepa samalla ostettua öljytkin.

Re: 7045 nostolaite ongelma

ViestiLähetetty: 01 Maalis 2014, 14:15
Kirjoittaja puuhateme
onhan se tehty hankalaksi. ja sitten se koukku painaakin ihan kiitettävän paljon. samainen työkalu puuttui myös minun työkaluista.

Re: 7045 nostolaite ongelma

ViestiLähetetty: 05 Maalis 2014, 17:55
Kirjoittaja Vallumaister
koukun irroituksessa oiva apu on hallitunkki, ei tarvihe riuhtoa perssuoli pitkällä 8-)

Re: 7045 nostolaite ongelma

ViestiLähetetty: 05 Maalis 2014, 18:49
Kirjoittaja 5011
Jep, hallitunkki helpottaa ähertämistä. Se koukun kiinnitys olikin 14mm kuusiolla ja sitten viimeisen päälle tiukassa! Nyt on öljyt laskettu alas ja pumppu irroitettu. Huomenna tutkitaan lisää.

Re: 7045 nostolaite ongelma

ViestiLähetetty: 06 Maalis 2014, 18:17
Kirjoittaja Vallumaister
ja pikku vinkkinä, jos on pumppuremonttia tekemässä niin kannattaa vaihtaa varo samalla. En ite nuukuuttani vaihtanu ja kas kummaa varo laukes seuraavalla viikolla :evil: nyt pitäs joku ilta ropllata taas levälleen ja vaihtaa uus varo.

Re: 7045 nostolaite ongelma

ViestiLähetetty: 07 Maalis 2014, 19:14
Kirjoittaja 5011
Dodii! Nostolaite pelittää taas, huomenna pitänee mennä kokeilemaan kourakärryn kanssa onko hydrauliikkaan tullut lisää puhtia. :D
Hinnalla ei tämäkään remontti tullut päivää pilaamaan. 20 litraa yljyä oli se kallein ostos. Pumpun asennukseen tarvittavat tiivisteet maksoivat kokonaista 6€! Aikaahan siihen meni mutta oppiakin taas tuli. Ja hyvä mieli kun poropeukalo onnistuu :)
Kertauksena koko homma:
Ulosottoakselin ympäriltä suoja pois, 4 pulttia.
Pohjapanssari pois, 4 pulttia.
Vetokoukku irti, alla 2 pulttia, takana 4 pulttia 14mm kuusiokannalla. Koukku kannattaa tukea ja laskea hallitunkilla, on painava. Kuusiokantaiset oli sitten viimeisen päälle kireällä, neljänteen meni tunti aikaa ennenkuin nöyrtyi. Pulttipyssyllä tärytystä ja avaimella vääntöä metrin jatkovarrella.
Öljyt tyhjennetään, minä laskin sekä vaihdelaatikon alta että öljypumpulta.
Öljypumppu irti, 9 pulttia.
Öljypumpun suodatin irti, 2 pulttia. Suodattimen puhdistus polttoöljyllä ja lopuksi bensatilkalla. Metalliverkon ollessa rikki uusi suodatin maksaa noin 30€.
Pumppukokonaisuuden pesu polttoöljyllä, töhnää saattaa olla paljonkin. Varsinkin itse pumppuelementin alla kuopassa näkymättömissä melkoinen määrä tatinaa, löpöhuuhtelua ja esim. iso nippuside rassina tatina lähtee liikkeelle.
Suodattimen liitokseen uusi O-rengas ja suodatin takas kiinni.
Tiivistepintojen puhdistus, ohuelti vaseliinia pintaan, uusi paperitiiviste, taas ohuelti vassua ja pumppu valmiina asennettavaksi. Älä vaan laita mitään silikoonitöhnää. Minulla oli suodatin täynnänsä sellaista sinistä tiivistemassalimaa joka oli vissiin laitettu edellisen asennuksen yhteydessä mutta öljy oli sen tehokkaasti liuottanut.
Traktorin alla samoin tiivistepinnan puhdistus. Öljyn lähtöaukko pumppukiinnityksen etureunassa puhtaaksi ja uusi O-rengas.
Sitten vaan pumppu kiinni, vähän kuparipastaa pulttien kierteisiin niin seuraava irroitus taas vähän helpompi.
Öljyroppuihin myös uudet tiivisterenkaat kokoa 22/24mm. (sisä- ja ulkohalkaisija)
Uudet öljyt sisälle. 5011-mallissa 19 ltr.
Sitten pieni työtestisessio ja vielä pulttien kireyden tarkistus ja pohjapanssari kiinni.