8011 suuttimet

Kysymyksiä, kommentteja ja remonttivinkkejä kaikkiin Zetoreihin ja Ursuksiin

8011 suuttimet

ViestiKirjoittaja azzu » 10 Tammi 2014, 20:51

Tervehdys "Zetorimiehet"(ja mahd.naiset myös).
Nyt on hyvät neuvot arvossa,omassa 8011 4-sylinterin suutin jää ilmeisesti auki kylmänä kun tulee nafta pakosarjan tiivisteen välistä ja haisee kitkerälle palamattomalle naftalle,eikä käy kaikilla ennen kun lämpenee kone.
Suutin ei lähde irti suosiolla...onko ehdotuksia miten saa irti?

Jos joku tietää paljonko pitää olla avautumispaine suuttimessa,niin olis sekin kiva tietää.
azzu
 
Viestit: 14
Liittynyt: 10 Tammi 2014, 20:32

Re: 8011 suuttimet

ViestiKirjoittaja fineline » 10 Tammi 2014, 22:21

Luulen että ongelma johtuu jostain muusta kuin suuttimesta. Mun veikkaus on venttiilivuoto?
6045
fineline
 
Viestit: 3
Liittynyt: 18 Syys 2013, 19:14

Re: 8011 suuttimet

ViestiKirjoittaja azzu » 10 Tammi 2014, 22:38

Sain äsken suuttimen irti kovan yrityksen jälkeen.Laitoin suuttimen testeriin->avautumispaine noin 100bar ja "ruikkaa" joka reijästä (5kpl),mutta ei tuu sumuna vaan ohuena "lankana".Eikö sen pitäis tulla sumuna?
azzu
 
Viestit: 14
Liittynyt: 10 Tammi 2014, 20:32

Re: 8011 suuttimet

ViestiKirjoittaja V-M » 10 Tammi 2014, 22:55

Joo tasainen sumupössähdys pitää tulla ja lisäksi suutin pitää jäädä pitämään paine joksikinaikaa,suutin ikään kuin narahtaa jos on kunnossa,noin 150-175 yleisimmin paineet,en tiedä tarkkaan senmallin koneesta,pitää jostain se selvittää.

Uusi kärki ja säädä kohilleen ja jos ei korjaudu niin kansi pois ja venttiili-istukoiden kulmaus ja uudet venttiilit,voi olla syöpymää,talvella laiton yhden ursuksen kannen,oli tosi huonossa kunnossa seetit,itsellä käsikalvain,juuri ylsi tuohon malliin oli senverran suuret venttiilit.

Mikähän oli tuon paine yritin miettiä,ei ole tullu kirjattua mihinkään,kukkuu 150-160 :oops:
Avatar
V-M
Valvoja
 
Viestit: 385
Liittynyt: 06 Huhti 2011, 19:11

Re: 8011 suuttimet

ViestiKirjoittaja azzu » 10 Tammi 2014, 23:18

Noin mäkin sen ajattelin,nyt laskee 100baarista kuin lehmän häntä 70baariin ja tiputtaa muutaman tipan siinä samalla.
Täytyy tilata uudet kärjet ja selvittää se oikea avautumispaine.
Ajattelin vaihtaa kaikki kärjet nyt kun kerran aloitin tuon remontin,näkee sitten että muutkin pelaa niinkuin pitää.
Jos vaikka alkaisi lähtemään paremmin kylmänä käyntiin,on nimittäin ollut vähän "pitkä vieteri" varsinkin kylmällä ilmalla jos ei ole ollut lohkolämmityksessä.
azzu
 
Viestit: 14
Liittynyt: 10 Tammi 2014, 20:32

Re: 8011 suuttimet

ViestiKirjoittaja jusape » 11 Tammi 2014, 00:10

Juu, ei pelkkää yhtä kannata vaihtaa, sen jälkeen ne muut on "huonompia" , eli kaikki kerralla.....
jusape
Zetor-mies
 
Viestit: 127
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 14:53
Paikkakunta: Yläne

Re: 8011 suuttimet

ViestiKirjoittaja Rokressi » 11 Tammi 2014, 09:52

Korjaamokäsikirja (8011) antaa avatumispaineen arvoksi 168 (plus /miinus 3) kp/cm2. Jos arvo on enemmän kuin 15kp alle ohjearvon, niin kone alkaa savuttaa. Näin kertoo opus, mutta miten lie käytäntö vanhalla pumpulla. Oliko niin, että vanhalle koneelle säädettäis avautumispaine hiukan ohjearvoa alemma varmistamaan käyntiinlähtöä? :raaputi:
Avatar
Rokressi
Site Admin
 
Viestit: 738
Liittynyt: 30 Maalis 2011, 09:46
Paikkakunta: Juuka

Re: 8011 suuttimet

ViestiKirjoittaja azzu » 11 Tammi 2014, 14:52

Tilasin tänään kaikki uudet kärjet,tulevat ensi viikolla.Nyt vaan loput suuttimet irti ja rungot pesuun.
Pitäisikö kokeilla säätää sitten ne avautumispaineet jonnekkin 155-160kp paikkeille,vai laittaa suoraan tuohon 168kp ja toivoa että riittää pumpussa paine? :epatieto:
azzu
 
Viestit: 14
Liittynyt: 10 Tammi 2014, 20:32

Re: 8011 suuttimet

ViestiKirjoittaja Rokressi » 11 Tammi 2014, 15:17

Mittasitko muuten muiden suutimien avautumispaineita, että millä tasolla olivat. Vois niistä saada jotain osviittaa minkälaista painetta pumppu jaksaa lykätä?
Avatar
Rokressi
Site Admin
 
Viestit: 738
Liittynyt: 30 Maalis 2011, 09:46
Paikkakunta: Juuka

Re: 8011 suuttimet

ViestiKirjoittaja azzu » 11 Tammi 2014, 20:10

Joo mittasin paineet kaikista.
1:110bar ja laskee heti 80bar,sumu ei tasainen
2:115bar,laskee heti 90bar,sumu tasainen
3:120bar,laskee heti 90bar,sumu tasainen
4:105bar,laskee heti 70bar,ei sumuta vaan "ruikkaa"
Pidemmän ajan kuluttua kaikissa paine tippui 40-50bar mutta jäi siihen.Syy 1 suuttimen epätasaiseen sumuun löytyi kärjen päästä,oli syöpynyt reijän reunasta aika pahasti.
Myös 4 kärjen neulasta voi päätellä sen takerrelleen,se kun ei tullut pois kun väkisin,kun taas 3sesta tuli kevyesti sormin vetämällä. 1 ja 2 oli kans vähän nihkeitä tulemaan,mutta 4nen liikkui selvästi huonommin kun muut.
Näyttää siltä että tämä ei ole turha remontti,kun selvää vikaa suuttimista löytyy noinkin paljon.

Kasasin huvikseni uusiksi tuon 4 suuttimen ja nostin paineen 165bar,nyt on jo hieman sumuakin mutta kyllä kärki entinen on.
azzu
 
Viestit: 14
Liittynyt: 10 Tammi 2014, 20:32

Seuraava

Paluu Zetor ja Ursus traktorit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron