Sivu 2/2

Re: 8011 suuttimet

ViestiLähetetty: 11 Tammi 2014, 21:08
Kirjoittaja V-M
Taavetin korjaamokirjassa oli maininta että 10 baaria alemmas säätää vanhalle pumpulle,säädä vaan ensiksi lähelle uuden tehdasarvoa ja jos lähtee käyntiin niin ok ja jos ei niin puota sitte.

Aika heikossa kunnossa on koneesi suuttimet.

Sehän olis parempi kun mahollisimman kova paine olis,noissa Fiateissahan se on lähelle 250 ja ilmeisesti pitkälle samat pumput kun muissakin,toki setkoissa ja ursuksissa omansa.

Itellä pitää 25 setkaan alkaa tehä pumppuremontti,meni vettä viimetalvena kovasti pumppuun ja nyt toinen pytty ei taho pysyä rytmissä mukana,korjausosat tuli motozekiltä torstaina,elementit,takaiskut ja jouset ja tiivisteet...

Re: 8011 suuttimet

ViestiLähetetty: 25 Tammi 2014, 19:33
Kirjoittaja azzu
No niin,nyt vihdoinkin kerkesin laittaa zetkan kasaan.ainakin se lähti käyntiin ja käy kaikilla. :D
Myös se kitkerä haju käynnistyksen jälkeen poistui,saa nähä paraniko käyntiinlähtö kylmänä,aika näyttää.
Käyntiääni on kans paljon "pehmoisempi" kun ennen,käy tosi nätisti(zetoriksi) :lol:
Karstaa on ilmeisesti kertynyt huonojen suuttimien takia kun tuossa sitä käytin kieroksilla niin tuli kipinöitä putkesta aikas lailla paljon,on tullut joskus ennenkin mutta nyt tuli paljon kun kone oli lämmin ja anto kierroksia koneelle.

Täytyy kokeilla huomenna miten lähtee käyntiin kylmänä,nyt kun on tuossa pihalla.Näkee samalla päivänvalossa että paljonko savuttaa ja minkä väristä savua tulee.

Re: 8011 suuttimet

ViestiLähetetty: 26 Tammi 2014, 19:50
Kirjoittaja Zetkako
Tuli vaan näin jälkeenpäin mieleen että olis kannattannu mitata puristuspaineet samalla kun oli ne suutimet irti ja mahdollisesti myös ohivuotomittaus sekä kunnella jos vuotaa paineilmat läpi niin minne häviää paineet. Helpottaa remontin tarpeen suunittelua ja kustannusten arviointia.

Re: 8011 suuttimet

ViestiLähetetty: 27 Tammi 2014, 21:13
Kirjoittaja azzu
Zetkako kirjoitti:Tuli vaan näin jälkeenpäin mieleen että olis kannattannu mitata puristuspaineet samalla kun oli ne suutimet irti ja mahdollisesti myös ohivuotomittaus sekä kunnella jos vuotaa paineilmat läpi niin minne häviää paineet. Helpottaa remontin tarpeen suunittelua ja kustannusten arviointia.


Samaa mietin itsekkin mutta nyt ei ehtinyt tehdä noita "tutkimuksia",kun ei ole suuttimen reikään semmosta millä sais sinne paineen tai mitattua puristukset. Pitänee tehdä semmonen kun kerkee ja käyttää vielä suuttimet irti jossain vaiheessa.
Nyt niiden pitäis lähteä irtikin helpommin kun ekalla kerralla.
Käynti ei ollut kylmänä mielestäni ihan täydellinen eli liekkö siellä venttiilivuotoa jonkin verran kylmänä tai jotain.
Nyt piti vaan saada kone ajokuntoon jos vaikka tulee lumisateita,ja pois muiden töiden tieltä.
Kyllä sillä nyt voi ajaa tämän talven ajot kun toimii noinkin hyvin,kesällä on aikaa paremmin värkätä,kun on vähällä käyttöllä silloin.Pumpun ajotuksen vois kans tarkistaa,olisko jollakin/jossakin on siihen ohjeet?

Re: 8011 suuttimet

ViestiLähetetty: 05 Helmi 2014, 22:09
Kirjoittaja azzu
Tietääkö joku paljonko pitää olla puristuspaineet tuossa 8011:sen koneessa? Entäs venttiilien välykset? Jos vaikka säätäis nekin samalla kun ottaa setkan pajaan.