Sivu 1/2

6711 kannentiiviste

ViestiLähetetty: 03 Helmi 2014, 12:05
Kirjoittaja Jorma Puukko
elikkäs on alkanu vuotamaa ulospäin ainaki 1 sylinterin tiiviste.pientä kuplintaa ja nestevuotoa näkyi kun rattori oli käynnissä.minkähänlainen homma tuo lienee vaihtaa ja onko mitä huomioitavia asioita?nesteet ja öljyt ei vielä ainakkaa ollu sekasi.

Re: 6711 kannentiiviste

ViestiLähetetty: 03 Helmi 2014, 21:26
Kirjoittaja Jorma Puukko
en tiiä sitte onko tuo päässy jäätymään kun oli niitä pakkasia.tuo minun nestemittari kyllä näytti kestävyttä -30 asteen tienoille mutta en tiiä onko tuo luotettava.muistaakseni pakkasta oli kovimmillaan vähän yli -27.minä kyllä roikastan nokasta pistin sen käymään ja normaalisti puhalti lämmintä ikkunalle miten aina ennenki.mutta tiiä sitte.vai oisko nuo pakkaset ollu vaan viiminen niitti tuolle tiivisteelle.edellinen omistaja oli vaihtanu sinne sylinterinputkiin ne o renkaat mutta en sitte muista oliko puhetta että laittoko uutta kannen tiivistettä.

Re: 6711 kannentiiviste

ViestiLähetetty: 04 Helmi 2014, 08:22
Kirjoittaja Rokressi
Eipä tuossa vaihtohommissa mitään ihmeempiä liene. Oliskoon edelliseltä omistajalta jääny jälkikiristys tekemättä? Tarkista ettei kannessa ole syöpymiä, jos on niin käytä koneistamolla oikaisussa. Kun on erilliset kannet niin voi tietysti vaihtaa vain vuotavan pytyn, mutta kun imu-ja pakosarjantiivisteen kuitenkin joutuu vaihtamaan niin kannattanee vaihtaa uusi kannetiiviste joka pytyyn.

Re: 6711 kannentiiviste

ViestiLähetetty: 04 Helmi 2014, 10:15
Kirjoittaja Jorma Puukko
nii eipästä tiiä että onko se kiristelly.mitehän tuo onnistaa jos jättääpi pako ja imusarjat pakalleen ja nostaa yhtenä möykkynä pois ja vaihtaa kaikki 4 tiivistettä?tuossa vaa aamusella vaan vähä kattelin ja suunnittelin semmosta samalla kun otin etukuormaajan pois paikaltaan.nojoo.mutta pittääpä illalla pallailla asiaan.työt häirittee näitä omia hommia.niii muuten pittääköhän tuoho olla ne 1.2 vai 1.5 milliset tiivisteet?

Re: 6711 kannentiiviste

ViestiLähetetty: 04 Helmi 2014, 10:32
Kirjoittaja Rokressi
Onnistaahan se könttänäkin irrotus ja tiivisteiden vaihto hyvinkin, vaan jos joutuu koneistamolle viemään niin joutuu sitten irrottelemaan erilleen. Muistahan sitten vajuuttaa nesteitä ennenkuin löyhytät kannenpultteja. Nuista tiivisteiden paksuuksista en muista minäkään varmaksi, olikohan niin, että höylätylle kannelle olis se paksumpi tiiviste?

Re: 6711 kannentiiviste

ViestiLähetetty: 04 Helmi 2014, 21:49
Kirjoittaja Jorma Puukko
dodii nyt on rattoria puretti melekolailla.kannet enää toiselta laijjalta kiinni.mutta siinäpä tuliki vähän tenkkapoo.miten minä nyt puran ne venttiilin keinut pois?jääkö ne nostimet keinuihin kiinni vai ei?ja miten minä sitten saan ne venttiilit takasi oikiaan järjestykseen?suuttimet piti kans ottaa irti ja käret ainaki oli meleko karstaset.pittääpäs koittaa ottaa kuvia ja liittää tänne nähtäväksi.

Re: 6711 kannentiiviste

ViestiLähetetty: 04 Helmi 2014, 21:51
Kirjoittaja V-M
Jos vaihtaa yhteen pyttyyn vaan tiivarin niin kannattaa kiristää hieman pakosarjan ja imusarjan pultteja ennen kannen momenttiin vetoa,on jääny sellainen muistikuva mieleen että pultit on väljiä kannen reikiin ja kansi voi jäädä vähän kieroon sarjoihin nähden.

Ostaa ohiammat niin lähtee vielä paremmin käyntiin :D

Re: 6711 kannentiiviste

ViestiLähetetty: 04 Helmi 2014, 21:54
Kirjoittaja V-M
Tarkoitat siis kukkopoika-akselia,se irti ja sukkapuikot nostellaan pois,jos vanhoilta remonttimiehiltä kysyy ne pitää laittaa samoihin kohtiin mistä otettiin :) ,venttiilit jää kanteen kinni.

Re: 6711 kannentiiviste

ViestiLähetetty: 04 Helmi 2014, 22:19
Kirjoittaja Jorma Puukko
työkaveri yritti selittää venttiilien säätöä.eli jos tuota kuvvaa kahtoo nii onko tuossa nyt 2 sylinterissä työ menneillään eli 1 sylinteriä pitäs säätää?

Re: 6711 kannentiiviste

ViestiLähetetty: 05 Helmi 2014, 10:38
Kirjoittaja ojaniitty
Eikös tuossa järjestys ole 1-3-4-2 ,eli 1 säädetään kun 4 vaihtaa,2 säätö kun 3 vaihtaa ( siis kun ylhäällä olevissa männissä toisessa puristus- toisessa vaihtotahti ) Saa ne muutoinkin säädettyä mutta tuo helpoin ,ei siinä montaa kierrosta joudu kiertämään. Työntötangot pahvisuikaleeseen pystyyn läpi,merkkaa vaan kumpi etupää ja oikein päin, noin itse tehnyt.