Sivu 1/1

Zetor Öljyt

ViestiLähetetty: 01 Kesä 2014, 18:50
Kirjoittaja zetka
Mitä öljyä olette laittaneet zetor 7745 vaihdelaatikkoon,takavälityksiin ja etuakselin tasauspyörästöön kun kirja sanoo sae 80 nyt siellä on tavallista Mobil kolmee kymppiä kun pitäs vaihtaa öljyt kun on aikaa kun vaihdellut viimeksi

Re: Zetor Öljyt

ViestiLähetetty: 02 Kesä 2014, 11:51
Kirjoittaja karpo100
minä laitoin Mobilube HD 80W-90 öljyt

Re: Zetor Öljyt

ViestiLähetetty: 06 Kesä 2014, 15:46
Kirjoittaja Zetkako
Katsoppa netistä, kaikilta suuremmilta öljyn valmistajilta löytyy suositukset tilavuuksineen sieltä. Tulosta lista ja kauppaan hämmästeen hintoja :o . Teboilin monitraa 10W/30 lootaan ja mottoriin.

Re: Zetor Öljyt

ViestiLähetetty: 26 Heinä 2014, 13:31
Kirjoittaja Vallumaister
itse käytän moottorissa moottori öljyä ja voimansiirrossa neste 75w90 mp:tä, kukaan konettaan arvostava ei laita universaalia moottoriin, koska öljy mikä toimii voimansiirrossa ei ole paras mahdollinen voitelemaan moottoria :roll:

Re: Zetor Öljyt

ViestiLähetetty: 26 Heinä 2014, 15:10
Kirjoittaja Zibizz
Ite käytän 10w30 moottorissa ja perässä. etuakseli ja perän alennusvaihteissa 80w90. ja tunteja on 7711 zetorissani noin 30000h (ollut sirkkelin pyörityksessä paljon) 2 kertaa kiinileikannut vääränkäytön ja kurtussa olleen alavesiletkun takai, kun työntekijät paskaa sekoittanu ja kahville lähteny :( ... Ainoa moitittava on 10w30 kun kesällä oikein kuuma kone joutuu tyhjän käyntiä pitämää normaalia korkemmalla että on kunnon öljynpaineet. Normaalikäytös ei valopala, kun 200rpm/min jälkeen mutta oikein kovassa työssä 500-800rpm/min välillä alkaa vilkasemmaan. Omasta mielestäni jos rajua hommaa kesällä niin 15w40 on moottoriin hyvä. etu perä ja taka alennusvaihteet 80w90. Ja perä öljyjä en tiiä mikä olisi hyvä, kun on hytraaliikka ja peräöljyt samassa, mutta ei ole ollut ongelmia 10w30 kanssa, kun ovat perässä olleet.

Re: Zetor Öljyt

ViestiLähetetty: 27 Heinä 2014, 17:09
Kirjoittaja varsinais-zetor
Vaihteistoöljyssä olis hyvä olla GL4 -luokitus ainakin synkronoiduilla vaihteilla olevissa malleissa, jotta synkrot toimisivat mahdollisimman hyvin. Tuskin muuten on kovinkaan kranttu öljyille kun ei ole märkiä jarruja eikä kytkimiä.