6711 Nostolaitekannen öljyvuoto

Kysymyksiä, kommentteja ja remonttivinkkejä kaikkiin Zetoreihin ja Ursuksiin

6711 Nostolaitekannen öljyvuoto

ViestiKirjoittaja JuMi » 14 Marras 2014, 09:15

Nostolaitekannen sivuilta ulos tuleva nostosylinterin akseli vuotaa öljyä molemmista päistä ja hajotuskuvan mukaan akselilla on kummassakin päässä kahden prikan välissä o-rengas. (70 x 5 mm) Onko kukaan vaihtanut ko. o-renkaita ja saako ne vaihdettua ulkopuolelta vai onko kansi irrotettava.
Avatar
JuMi
 
Viestit: 43
Liittynyt: 30 Loka 2013, 21:11
Paikkakunta: Angelniemi

Re: 6711 Nostolaitekannen öljyvuoto

ViestiKirjoittaja Rokressi » 19 Marras 2014, 18:00

Kyllä siinä taitaa joutua nostolaitekannen irrottamaan :( Tuolla juttua ja kuvia irrotushommasta viewtopic.php?f=16&t=121
Ihan varma kyllä en asiasta ole, jos tuo O-rengas ei ole missää urassa niin silloin voisi olla mahdollista ronkkia se jollain teräväpäisellä koukulla ulos. Zetoritietäjät, valaiskaa asiaa :epatieto:
Rokressi
Site Admin
 
Viestit: 795
Liittynyt: 30 Maalis 2011, 09:46
Paikkakunta: Juuka

Re: 6711 Nostolaitekannen öljyvuoto

ViestiKirjoittaja hapa » 19 Marras 2014, 21:14

Muistaakseni pystyy vaihtamaan ilman peränkannen irrotusta.
Irrottaa nostovarret akselista(muista merkitä nostovarren asento akselilla.helpottaa kokoamista)
Akselia päittäin liuttamalla pitäs tulla rikat ja o-rengas esille.
Saattaa joutua käyttämään lievää väkivaltaa.
hapa
 
Viestit: 79
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 17:00
Paikkakunta: Taivalkoski

Re: 6711 Nostolaitekannen öljyvuoto

ViestiKirjoittaja JuMi » 19 Marras 2014, 23:06

Kiitos vastauksista.
Irrotin toiselta puolelta nostovarren kokeeksi ja tosiaan prikka ja o-rengas tulevat esille, jollakin terävällä piikillä varmaan saa kaivettua renkaan ulos. Nostovarressa oli jo valmiina piste ja akselin päässä viiva. Mutta oikealla puolella onkin hankalampi tapaus koska nostolaitteen säätövipujen ”pussukka” on pahasti edessä. Jospa kuitenkin nostaa vaan kannen suosiolla työpöydälle ja samalla vaihtaa mäntään uudet tiivisteet.
Avatar
JuMi
 
Viestit: 43
Liittynyt: 30 Loka 2013, 21:11
Paikkakunta: Angelniemi

Re: 6711 Nostolaitekannen öljyvuoto

ViestiKirjoittaja hapa » 20 Marras 2014, 05:32

Pitäs lähteä oikeakin puoli ilman peräkannen irrotusta.
Työnnät akselia vasemmalle,niin nostovarsi sopii lähtemää.
hapa
 
Viestit: 79
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 17:00
Paikkakunta: Taivalkoski

Re: 6711 Nostolaitekannen öljyvuoto

ViestiKirjoittaja JuMi » 20 Marras 2014, 09:36

Kiitos neuvosta, tuota en tullut ajatelleeksikaan että akselia voi siirtää sivusuunnassa.
Avatar
JuMi
 
Viestit: 43
Liittynyt: 30 Loka 2013, 21:11
Paikkakunta: Angelniemi

Re: 6711 Nostolaitekannen öljyvuoto

ViestiKirjoittaja Rokressi » 20 Marras 2014, 10:39

Miten pitkälle tuota akselia voi liuttaa sivusuunnassa ilman, että nostosylinterin kynkkä putoaa pois pooreilta kannen sisällä? Vai voiko se edes ylipäätään pudota. Kyselen vain kun minulekin vähän outoa aluetta tuo. :raaputi:
Rokressi
Site Admin
 
Viestit: 795
Liittynyt: 30 Maalis 2011, 09:46
Paikkakunta: Juuka

Re: 6711 Nostolaitekannen öljyvuoto

ViestiKirjoittaja JuMi » 20 Marras 2014, 10:52

Tuo kävi itselläkin mielessä mutta jos varovasti siirtää vain sen mitä tarvitaan jotta saa nostovarren pois paikaltaan ja tiivisterenkaan vaihdettua.
Avatar
JuMi
 
Viestit: 43
Liittynyt: 30 Loka 2013, 21:11
Paikkakunta: Angelniemi

Re: 6711 Nostolaitekannen öljyvuoto

ViestiKirjoittaja hanhol » 23 Marras 2014, 18:27

Sivusuuntainen liike on sen verran kun on sylinterin halkaisia. Tappi joka on akselissa kiinni, ei pääse ulos sylinteristä. Tämä käsitys minulla on.
hanhol
 
Viestit: 15
Liittynyt: 04 Syys 2014, 18:25

Re: 6711 Nostolaitekannen öljyvuoto

ViestiKirjoittaja JuMi » 07 Joulu 2014, 21:49

No niin, nyt on o-renkaat vaihdettu molemmille puolille. Akselia en kylläkään saanut liikkumaan sivusuunnassa kuin joitakin millejä ja sitten tulee kova vastaan, en edes metrisellä vääntövarrella jossa tukipiste oli noin 10 cm päässä akselista.
Mutta irrotin häiritsevän säätövipujen ”pussukan” pois tieltä ja hieman väkivaltaisesti väänsin viputelineen reunaa jotta nostovarrelle tuli riittävästi tilaa tullakseen pois akselilta.
Jäi vähän sellainen näppituntuma, että o-renkaat olisivat saaneet olla mieluummin 60–5,5 mm kuin varaosaluettelossa mainittu 60–5,0 mm.
Avatar
JuMi
 
Viestit: 43
Liittynyt: 30 Loka 2013, 21:11
Paikkakunta: Angelniemi


Paluu Zetor ja Ursus traktorit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa

cron