Sivu 1/2

10145 hydraulisten nostovarsien kunnostus

ViestiLähetetty: 07 Joulu 2014, 22:29
Kirjoittaja zetori-mies
elikkäs kannataako ja pystyykö kotioloissa vaihtamaan korjaus sarjan noihin nostovarsien hydraulisylintereihin, kun vuotavat öljyä kunnolla. vai uutta sylinteriä vaan. tekeekö mv tavaratalon halppis sylintereillä mitään? millä lailla on hydraulinen pikavaihde toteutettu, kun kuumana satunaisesti vilahtelee pikavaihteen öljyn paineen valo, sille varmaan oma pumppu
? toimii muuten normaalisti. mitä toimen piteitä vaatisi. mitäöljyä laatikkoon ja kuinka paljon? :shock:

Re: 10145 hydraulisten nostovarsien kunnostus

ViestiLähetetty: 07 Joulu 2014, 23:08
Kirjoittaja Lepi
Kyllä sylinterin korjaus pitäisi onnistua kotioloissa, jos uudet uudet tiivisteet vain saa. Pikavaihde on tietääkseni panta tyyppinen, nelivedon kytkennällä ja pikavaihteella on yhteinen pumppu. Valon vilkkuminen voi johtua liian alhaisista moottorin kierroksista, pikavaihteen ollessa nopealla on moottorin kierrokset oltava väh. 1200r/min.
Vaihteistoöljy vaatimus on GL-4, 52 litraa öljyä menee vaihteistoon, sekä perävälityksiin molempiin 4 litraa. Kannattaa tarkastaa lopullinen määrä öljytikusta. Omassa setorissa on shell donax td öljyt vaihteistossa, mutta siinä onkin öljykylpyjarrut.

Re: 10145 hydraulisten nostovarsien kunnostus

ViestiLähetetty: 07 Joulu 2014, 23:40
Kirjoittaja zetori-mies
Täytyypä vkl tutkia. Nelivedon kytkin aikoinaan korvattiin vaijeri toimiseksi, kun sähköinen kytkin oli epävarma. Neliveto kyllä toimii hyvin muuten

Re: 10145 hydraulisten nostovarsien kunnostus

ViestiLähetetty: 25 Joulu 2014, 21:36
Kirjoittaja koomatsu 75
Tere ite oon käyttäny nesteen 10-30 universaalia ja on pelannu kone on urakointi käytössä ja lavetin vedossa sekä aurauksessa. Missä vaiheessa merkki valo vilauttelee omassa vilahtaa ku kytkee loikkarin päälle ja pois. Vois kyllä viitata antura vikaanki

Re: 10145 hydraulisten nostovarsien kunnostus

ViestiLähetetty: 25 Joulu 2014, 21:43
Kirjoittaja koomatsu 75
Ne niin sanotut apu tuupit on nätti juttu otaa pöydälle ja varren puoli päässä on rautalanka tyyppinen sokka jonka saa pihteillä kaivettua ulos niin lähtee sylinterin pää pois.varren päässä oleva silmä on pienellä kuusiokolo pultilla lukittu sen ku aukasee niin lähtee kierteillä silmä irti jos ei ole hitsattu jäykäksi niin pystyy holkiin vaihtaan kans tiivisteet

Re: 10145 hydraulisten nostovarsien kunnostus

ViestiLähetetty: 26 Joulu 2014, 13:09
Kirjoittaja zetori-mies
Kun aja öljyt lämpimäksi niin valo vilahtelee, tuttu sano että kun aukasee laatikon kannen niin sielä on ruuvi josta paineita saa nostettua. MieleStäni apusylintereitä ei ole hitsailtu. Täytyy josain vaiheessa tilata osia ja ruveta zetkaa kunnostamaan. :lol:

Re: 10145 hydraulisten nostovarsien kunnostus

ViestiLähetetty: 26 Joulu 2014, 14:37
Kirjoittaja koomatsu 75
Nivalasta eskolan korjaamolta löytyy ja alavieskasta marjakankaalta ite paljo nivalasta ottanu niin tulee oikiat heti eikä tarvi arvailla taitaa ollaki yks sarja itellä hyllys nytkin :D

Re: 10145 hydraulisten nostovarsien kunnostus

ViestiLähetetty: 27 Joulu 2014, 02:17
Kirjoittaja zetori-mies
Savossa ois tarve enen tilluutelua pitää vähän mittoja ottaa kyllä se siitä :D

Re: 10145 hydraulisten nostovarsien kunnostus

ViestiLähetetty: 28 Joulu 2014, 00:54
Kirjoittaja koomatsu 75
Jos on alkuperäset sylinterit niin löytyy kyllä koneen mallilla varaosaliikkeestä

Re: 10145 hydraulisten nostovarsien kunnostus

ViestiLähetetty: 28 Joulu 2014, 08:31
Kirjoittaja Vallumaister
http://www.motocheck.fi/ soita tuonne ja kysy tiivisteitä, antaa sulle tarvittaessa räjäytyskuvatkin ;)