6045 ohjauksesta asiaa

Kysymyksiä, kommentteja ja remonttivinkkejä kaikkiin Zetoreihin ja Ursuksiin

Re: 6045 ohjauksesta asiaa

ViestiKirjoittaja jumankekka » 03 Helmi 2015, 17:07

Vallumaister kirjoitti:halpahalleissa ja autotarvikliikkeissä on myynnissä tälläsiä http://tuontitukku.fi/tuote/pallonivele ... 609720595/ joilla niveletlähtee helposti;)

Tuollaisella kokeilin, mutta kun pitäis olla tuon kiilaosan paksuin kohta melkein 100 mm niin ei onnistunut. Ihmeellisen pitkä varsi tuossa nivelessä.
jumankekka
 
Viestit: 8
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 15:03

Re: 6045 ohjauksesta asiaa

ViestiKirjoittaja leukku » 03 Helmi 2015, 17:52

Vasaralla iskuja siihen pallonivelen rungon kylkeen, voi tipahtaa helpostikki.
leukku
 
Viestit: 77
Liittynyt: 10 Helmi 2012, 17:45

Re: 6045 ohjauksesta asiaa

ViestiKirjoittaja Vallumaister » 03 Helmi 2015, 19:50

kun ei ulosvetäjä käy niinjos on joku kaveriks, toinen kikottaa rautakangella ja toinen lyö korvallisen kylkeen moskalla niin irtoo niinku edellinen jo mainitsikin ;)
Zetor 7745+sarjoitettu ek
Valmet 605
Valmet602
Ford 5000 um3
Avatar
Vallumaister
 
Viestit: 58
Liittynyt: 28 Tammi 2012, 17:36

Re: 6045 ohjauksesta asiaa

ViestiKirjoittaja jumankekka » 03 Helmi 2015, 22:18

leukku kirjoitti:Vasaralla iskuja siihen pallonivelen rungon kylkeen, voi tipahtaa helpostikki.

Sitä on nyt sekä hakattu 2 kilon moskalla, että tunkattu kiilan avulla altapäin 3 tonnin voimalla.
Sylinterissä kiinni oleva kierre on komeasti mutkalla, mutta paikallaan vain jäpittää.
Kyllä taidan uskoa, että meni leikkaushommiksi...
jumankekka
 
Viestit: 8
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 15:03

Re: 6045 ohjauksesta asiaa

ViestiKirjoittaja Rokressi » 04 Helmi 2015, 07:48

Ei sitä välttämättä tarvia irrottaa sieltä etupäästa. Saat irti takapäästäkin testiä varten. Muistaakseni 4 pulttia tehostinventtiilin takapaastä ja siitä sivusta yksi. Saa vaihdettua tiivistesarjankin tehostimeen noin jos tarvis. Irrottaa letkut ja nostaa sen etunivelen varassa pystyyn ja eikun purkamaan :tuumaus:
Avatar
Rokressi
Site Admin
 
Viestit: 730
Liittynyt: 30 Maalis 2011, 09:46
Paikkakunta: Juuka

Re: 6045 ohjauksesta asiaa

ViestiKirjoittaja jumankekka » 04 Helmi 2015, 20:23

Rokressi kirjoitti:Ei sitä välttämättä tarvia irrottaa sieltä etupäästa. Saat irti takapäästäkin testiä varten. Muistaakseni 4 pulttia tehostinventtiilin takapaastä ja siitä sivusta yksi. Saa vaihdettua tiivistesarjankin tehostimeen noin jos tarvis. Irrottaa letkut ja nostaa sen etunivelen varassa pystyyn ja eikun purkamaan :tuumaus:

Oli helpompi edestä kun oli kunnon työkalut (ite kun teki), ja sieltä se vikakin sitten löytyy kun nostaa sylinterin työpöydälle :palvova: Pysty lumityöt kuitenkin nyt tekemään.
jumankekka
 
Viestit: 8
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 15:03

Re: 6045 ohjauksesta asiaa

ViestiKirjoittaja Rokressi » 04 Helmi 2015, 20:33

Muistahan kertoa sitten, mikä on sylinterin saanut jumittamaan :epatieto:
Avatar
Rokressi
Site Admin
 
Viestit: 730
Liittynyt: 30 Maalis 2011, 09:46
Paikkakunta: Juuka

Re: 6045 ohjauksesta asiaa

ViestiKirjoittaja jumankekka » 04 Helmi 2015, 22:14

Rokressi kirjoitti:Muistahan kertoa sitten, mikä on sylinterin saanut jumittamaan :epatieto:

Minäpä muistan. Kiinnostaa itseänikin aika isosti.
jumankekka
 
Viestit: 8
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 15:03

Edellinen

Paluu Zetor ja Ursus traktorit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 1 vierailijaa

cron