Kyseessä 6245 -89 sähköisellä tunti- ja käyntinopeusmittarilla. Tuntimittari ei toimi laisinkaan ja varvikello toimii, mutta mittari heittelee kierrosten ja tuon virran kytkentäasennon välillä. Onko jollain tietoa, mistä tuo johtuu? Jostain netin syövereistä löysin, että olisi maadoitusvika. Mutta tässä tapauksessa ei taida olla se kyseessä, nimittäin vedin lisämaadoituksen hytin rungosta mittarin miinukseen, ei vaikutusta.
Mittari oli irti ja seuraavia mittauksia tuli tehtyä. Liittimessä neljä johdinta, käsittääkseni +, -, varvikellopulssi ja tuntimittarin pulssi? Plus ja miinus näyttäisi olevan ok. Varvikellon piuhaan näytti tulevan jännitepullssia juurikin tuon mittarin heilunnan tahtiin. Pienillä kieroksilla harvemmin, isoilla kieroksilla taajemmin. Tuohon neljänteen piuhaan en saanut tulemaan mitään jännitettä. Pitäisikö tuohon tulla koko ajan jännite vai myös pulssimuotoista.
Onko joku pelannut kyseisen mittarin kanssa, jotta voisi vinkata mistä alkaa vian etsintä. Eli mitä jännitettä ja mitä muotoa noihin kahteen piuhaan pitäisi tulla. Miten alkaa haarukoimaan vikaa? Kamat on taas kasassa, joten uusia mittauksia/tarkastuksia en juuri nyt pysty tekemään.