Sivu 5/9

Re: Zetor 6945 koneremontin tarpeessa

ViestiLähetetty: 25 Touko 2015, 19:14
Kirjoittaja Garde
Jälleen kerran kannet ylös, 0.25 mm:n tiivistepaperista "prikat" kanavien ympärille ja kannet takaisin momenttiin. Vedet + Bar'sin puhdistustölkki sisään ja kone kunnolla kuumaksi. Tässä välissä vedin kannet uudestaan momenttiin (200 Nm) ja lisää ajoa. Vaikuttaisi että nyt rupesi pysymään märkä koneessa. Huuhtelin koneen vielä puutarhaletkulla niin kauan että kirkasta alkoi tulla syylärinkorkista sekä lohkon tyhjennysventtiilistä. Varmasti jotain paskaa sinne vielä jäi mutta jääköön.

Käyntiinlähtö sitten kiukuttelee edelleen, sähköisestä siirtopumpusta huolimatta, ruiskupumppu päästää jostain ilmat sisäänsä ja tarvii ilmata kun useamman päivän seisoo. Eihän tuo iso homma ole 10:n lenkillä käydä ruuvi hetkeksi löysäämässä mutta ärsyttää, kyllä koneen pitäisi nyt käynnistyä ilmankin.

Re: Zetor 6945 koneremontin tarpeessa

ViestiLähetetty: 26 Touko 2015, 22:48
Kirjoittaja Garde
Ohjauksen ongelmat olikin aika pienestä kiinni, tehostajan sylinterin etupään pallonivel oli pultistaan löysällä. Etupyörien "wobblaus" loppui samantien kun kartiopultin sai kiristettyä. Ohjausvaihteen ja reaktiotangon nivel on vielä väljä joten ratissa jonkun verran klappia mutta sen kanssa pystyy toistaiseksi elämään. Keulan pellit ruuvasin kiinni joten koneremontti katsotaan tällä erää päättyneeksi. Pääasia, eli nesteiden vuotaminen öljyn sekaan korjaantui ja kone käy varsin nätisti savuttamatta.

Kenttäsirkkelin pyörittäjäksi tuota ei uskalla tarjota, mutta josko se puunajossa ja klapikoneen edessä välttäisi...

Re: Zetor 6945 koneremontin tarpeessa

ViestiLähetetty: 27 Touko 2015, 10:29
Kirjoittaja Rokressi
Ollut mukava ja mielenkiintoinen viestiketju seurattavaksi, toivotaan että Zetka pelittää ;)

Re: Zetor 6945 koneremontin tarpeessa

ViestiLähetetty: 07 Kesä 2015, 22:14
Kirjoittaja Garde
Vähän töitäkin kokeiltu, voimaa tuntuu löytyvän kun väänti nivelakselin ristikon palasiksi. :lol: :lol: Akseli tosin oli alamittainen klapikoneelle ja pyörittelin vielä ajovoimanoton kautta aika pienellä vaihteella, olisko ollu kolmosella. Koitetaan silti takuuseen. :mrgreen:

Edelleen positiivinen huomio, usean tunnin käyttämisen jälkeen ei näkynyt lätäkköä alla eikä moottoriöljyn seassa merkkejä pakkasnesteestä. Nestettäkään ei ole pahemmin hävinnyt syyläristä.

Kuva

Kuva
Keulan modifiointi aloitettu poistamalla susiruma lämppukehys, haussa pyöreät led-päiväajovalot maskiin. Tuoretta väriä vielä pintaan ja ikkunat listoilla kiinni alkaa ulkomuoto piristyä. Niin, ja Paussulta uudet etukummit.

Re: Zetor 6945 koneremontin tarpeessa

ViestiLähetetty: 14 Kesä 2015, 22:10
Kirjoittaja Garde
Jonkun aikaa pöllyttelee sinistä savua kylmiltään, kellään ideoita mistä vois johtua? (loppuu kun kone lämpiää 5-10 min) Onko kone niin tarkka puristussuhteesta että parin kymmenyksen ero kannen korkeudessa vaikuttaa? Venttilinvarsia/ohjureita en tutkinut saati ottanut auki. Ohipuhallusta ei uusilla putkilla ja männillä pitäisi olla.

Re: Zetor 6945 koneremontin tarpeessa

ViestiLähetetty: 15 Kesä 2015, 08:53
Kirjoittaja Proxima Power 95
Kyllä se varmaankin johtuu juuri tuosta ohipuhalluksesta,monta tuntia käynyt remontin jälkeen?

Re: Zetor 6945 koneremontin tarpeessa

ViestiLähetetty: 16 Kesä 2015, 19:32
Kirjoittaja Garde
Olisko 15-20 h? Kampikammioon ei juurikaan paineita nouse kun huohotinputkesta ei puhalla. Ennen putkitusta puhalti melki samaan tahtiin ja samanväristä kun pakoputkesta.

Sen verran pitää kättä nostaa virheen merkiksi että lorautin ruiskupumppuun vikareiästä öljyt. (siitä neliskanttisen propun reiästä keskellä pumpun kylkeä)

Re: Zetor 6945 koneremontin tarpeessa

ViestiLähetetty: 17 Kesä 2015, 08:38
Kirjoittaja Proxima Power 95
Jos nostat kierrokset 2000 rpm ja sitten lasket nopeasti tyhjäkäynnille ja nostat uudestaan kierrokset ylös, niin savuttaako? Mikäli savua tulee on silloin venttiilien ohjurit väljät( kierroksien laskiessa mäntien imu on suurempi ja männät imee väljistä ohjureista öljyä)

Re: Zetor 6945 koneremontin tarpeessa

ViestiLähetetty: 17 Kesä 2015, 20:10
Kirjoittaja Garde
Ei tullu nokkapumppua, tulikin peräpumppu, nyt liikkuu kuormaaja mukavasti. Piti kiinnityskehikko turata kasaan todellisissa kenttäoloissa ja tuoda sähkötkin mukana. Taikuri yllätty itekkin, siitähän tuli kohtuullisen hyvä. Hitto, että on hieno keksintö tuo metallia syövä rasiaporanterä. Aika sukkelasti synty 35 mm:n reiät sentin lattaan.

Jonkun verran pitää vielä hienosäätää letkujen vetoja ym. ennen kun uskaltaa mettään lähteä ryskämään mutta ensivaikutelma on hyvä. AIsan kääntöön ei setorin oma venttiili ole mikään häävi mutta välttää toistaiseksi. Kuormaajan öljysäiliölle tarttee kanssa kehittää joku parempi paikka, tossa se haittaa näkemistä kuormatilaan.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Re: Zetor 6945 koneremontin tarpeessa

ViestiLähetetty: 17 Kesä 2015, 20:19
Kirjoittaja Garde
Proxima Power 95 kirjoitti:Jos nostat kierrokset 2000 rpm ja sitten lasket nopeasti tyhjäkäynnille ja nostat uudestaan kierrokset ylös, niin savuttaako? Mikäli savua tulee on silloin venttiilien ohjurit väljät( kierroksien laskiessa mäntien imu on suurempi ja männät imee väljistä ohjureista öljyä)


Joo, juurikin näin. Varsinkin heti käynnistyksen jälkeen pökää sellasta sinitaivasta että alta pois.