Sivu 6/9

Re: Zetor 6945 koneremontin tarpeessa

ViestiLähetetty: 21 Kesä 2015, 18:58
Kirjoittaja Garde
Paineenrajoitusventtiilin ja mittarin laitoin tuohon pumpun kylkeen kun meinas ruveta konetta sammuttelemaan kuormaajaa reilummin käskiessä. Ruuvailin säätimen 160 baariin näin alkuun, silläkin tuntuu pölli nousevan puomi suorana. Mielenkiintoinen havainto; hydraulipaineet nousee parhaimmillaan n. 50 baariin pelkällä vapaakierrolla eli ilmeisesti pikaliittimet vastustaa aika reippaasti. Tyhjäkäynnillä ja lämmenneillä öljyillä jää alle 10 bar. Pääkierron letkut on 1/2 tuuman samoin kuin suodattimen ja säiliön paluuletkut joten pienin reikä lienee tuossa pikaliittimessä.

Koneremontin väliraportti, kannentiivisteet pitää eikä nesteestä ole havaintoja öljyn seassa eikä ulkopuolisina vuotoina. Voimaa tuntuu löytyvän sen verran mitä tällaisesta pikkusetukasta voi olettaakin eikä edes kovin mustalla savulla höystettynä, itse asiassa putkesta ei koneen lämmettyä näytä tulevan juuri mitään. :)

Aisan kääntöön pitää kyllä viritellä tarkempi venttiili, pari kertaa meinasi säikäyttää kun unohtu vipu vapaa-asentoon ja kärrin aisa lähti rinteessä vaeltamaan omineen.

Re: Zetor 6945 koneremontin tarpeessa

ViestiLähetetty: 22 Kesä 2015, 19:07
Kirjoittaja Garde
Tän näkönen hässäkkä painesäätimen kanssa. Toi ohut mehupilli on painemittarin letku.

Kuva

Kuva

Kuva

Pari minuuttia ton viimisen kuvan ottamisen jälkeen luiskahti suodattimen paluuletkun pikaliitin irti ja öljyt näyttävänä suihkuna filtterin tiivisteen välistä setorin takalasille, kuormaajan päälle, maahan jne. että ny on sitte joka paikka traktorista sekä kuormaajasta öljyn peitossa... :paaseina: :paaseina:

Re: Zetor 6945 koneremontin tarpeessa

ViestiLähetetty: 23 Kesä 2015, 12:25
Kirjoittaja karpo100
Laita kierrettävät pikaliittimet niin ei karkaa liittimet toisistaan

Re: Zetor 6945 koneremontin tarpeessa

ViestiLähetetty: 23 Kesä 2015, 18:01
Kirjoittaja Garde
Hyvä idea, en ollu moisista kuullukkaan. Itte tuumasin, että lukitsen vapautusholkin letkuklemmarilla sieltä takareunasta.
(muoks) -Ja näin teinkin, nyt ei pikaliittimet irtoile omia aikojaan.

Re: Zetor 6945 koneremontin tarpeessa

ViestiLähetetty: 27 Kesä 2015, 20:10
Kirjoittaja Garde
Tästä se lähtee. Turataan vanteita ja kopin runkoa uusiin väreihin pikkuhiljaa kun sopivia hetkiä tulee.

Kuva

Re: Zetor 6945 koneremontin tarpeessa

ViestiLähetetty: 30 Kesä 2015, 19:25
Kirjoittaja Garde
Facelift etenee... Samalla kun levennän raideväliä sutasen vanteista sisäsivutkin valkoseksi ja navat mustalla. Yllättävän hyvä pinta tulee pienellä huopatelalla ja peltikattomaalilla. Samanlainen "appelsiinipinta" kun huonon ruiskumaalarin jäljiltä. Konepelti on vedetty kilikalipullolla, osin kiiltää ja osin appelsiinilla. :oops: -Mut eipä tullu yhtään valumajälkeä!! :mrgreen: Peilinvarret on meleko seuraavat listalla, kopin tolppia en taida tänä suvena ruveta mustaamaan. (ikkunat otettava kaikki irti, laiskottaa)

Ossaako kukaan vinkata mistä sais uudet tarrat kylkiin vai pitääkö teettää?

Kuva

Re: Zetor 6945 koneremontin tarpeessa

ViestiLähetetty: 30 Kesä 2015, 19:49
Kirjoittaja Rokressi

Re: Zetor 6945 koneremontin tarpeessa

ViestiLähetetty: 30 Kesä 2015, 20:33
Kirjoittaja PorinMatti
Virosta saa huimaan 2,95 eken kappalehintaan.
http://www.pmkaubamaja.ee
Ja taitaa tosta saada 20% alviakin vähennettyä. :D Tosin pelkkiä tarroja ei tuolta kannata ostaa postimaksun kylkiäisenä, mutta muiden kylkiäisenä, eikös setkaan aina osia tarvita...

Re: Zetor 6945 koneremontin tarpeessa

ViestiLähetetty: 05 Heinä 2015, 18:27
Kirjoittaja Garde
Konepeittoon väriä ja pyörä päivässä... Etupään levensin pulttaamalla vanteen tällä kertaa navan ulkoreunalle entisen sisäreunan sijaan. Lisää säätömahdollisuuksia olisi saanut vaihtamalla renkaat puolelta toiselle mutta se olisi heittänyt venttiilit sisäsyrjälle. Juu se levennysvimma lähinnä siitä kun etunapojen päät törötti pitkälle renkaan ulkopuolelle niin raapi läheltä ajaessa puista kuoret rikki. Kun ei se kuitenkaan kärriä kapeemmasta raosta sovi nin parempi kun näkee renkaasta miten liki kärsii mennä. Saattaapi olla vaikka rinteessä vakaampikin...

Kuva

Kuva

Kuva

Takaset olikin vähän haasteellisemmat operoitavat. Käänsin sisäkehän toisin päin ja pulttasin ulkoreunasta vanteeseen jolloin raideleveys kasvaa n. 7-8 cm puolellaan. (Sopii ketjut mukavammin eikä vetovarsien sivurajoittimet ota heti renkaaseen)

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Alkaa valmistua...

Kuva

Re: Zetor 6945 koneremontin tarpeessa

ViestiLähetetty: 01 Elo 2015, 11:08
Kirjoittaja Garde
Eturenkaat uusiksi, ei täristä enää.

Kuva

-ja vanteiden hionta+maalaus, hitto että oli ruosteessa.

Kuva