Sivu 7/9

Re: Zetor 6945 koneremontin tarpeessa

ViestiLähetetty: 03 Syys 2015, 16:25
Kirjoittaja Garde
Tuumiskelin mielessäni sellaista, että jos pykälällä vielä noita takavanteita säätäisi leveämmälle niin lokasuojaa voisi pullauttaa kymmenisen senttiä ulospäin; vähän lisätilaa penkin sivulle jotta mahtuisi paremmin kääntymään ja operoimaan noita kuormaajan vipusia. Onko järkee vai ei...?

Re: Zetor 6945 koneremontin tarpeessa

ViestiLähetetty: 24 Syys 2015, 20:15
Kirjoittaja Garde
Talveen valmistautumista; lämmityslaite ehjätty. Putkiston huuhtelu ja pakkasnestetäyttö uppopumpulla. Toiseen letkuun jätin palloventtiilihanan että saa varmasti kesällä kierron poikki. Sama havainto kuin muutamalla muullakin zetoristilla että lämmöt ei meinaa nousta 60 astetta ylemmäs ilman pahvia syylärin edessä.

Nyt sitten, kun käyntilämmöt sai 80:een asteeseen niin öljynpaineet on huolestuttavan matalalla, tyhjäkäynnillä 0,5-1, kierroksilla 2-3. Mittari tosin on alkuperäinen enkä ole sitä testannut. Jostakin keskustelusta muistelen lukeneeni että keskipakoisputsarin korvaaminen "panospuhdistajalla" auttoi paineisiin.

Re: Zetor 6945 koneremontin tarpeessa

ViestiLähetetty: 17 Loka 2015, 15:20
Kirjoittaja Garde
Juu, kyllä se suodatinjalan vaihto auttoi, nyt ei paineet putoa alle kolmen kilon tyhjäkäynnilläkään. Vielä kun joku velho osaisi vinkin antaa mistä nämä 9-sarjalaiset ilmaa sinne ruiskupumppuun ottavat, joka aamu pitää ruuvista ilmata että käymään saa.

Re: Zetor 6945 koneremontin tarpeessa

ViestiLähetetty: 17 Loka 2015, 16:56
Kirjoittaja ojaniitty
Ei tullut koko ketjua luettua eli voi olla vastattu jo . Omassa loppu ilmaamisen tarve lopulta suuttimen paluuletkujen vaihdolla .ulos ei vuotaneet mutta ilmaa ottivat seisoessa.

Re: Zetor 6945 koneremontin tarpeessa

ViestiLähetetty: 18 Loka 2015, 18:35
Kirjoittaja Garde
Laitoitko vielä jotain silikonimömmöä tiivisteeksi liitoksiin vai pelkällä klemmarilla?

Re: Zetor 6945 koneremontin tarpeessa

ViestiLähetetty: 18 Loka 2015, 18:51
Kirjoittaja ojaniitty
Ihan kunnollista kumipolttoaine letkua ,miniaballa kiinni . Oli ennen vaihtoa 3 tunnin seisottuaan pitkä startti tai käsipumppua vaativa.

Re: Zetor 6945 koneremontin tarpeessa

ViestiLähetetty: 19 Loka 2015, 17:46
Kirjoittaja Garde
Tänään kattelin sillä silmällä polttoainelinjaa, että montaa vaihtoehtoa vuotopaikaksi ei mahda olla. Kolmospytyn suutinrunko on ykkösvaitoehto; paluulinjan banjopultista oli hieman jengat korkannu kun keväällä remppaa tein. En sitä ruvennu sen enempää murehtimaan kun löpöt pysyy sisällä. Toinen mahdollisuus on ruiskupumpun ilmausruuvit, pitäisi varmaan aluksi hehkuttaa tiivisteprikat pehmeiksi tai vaikka vaihtaa ne kumihuuliprikat tilalle. Tankille menevän paluuletkun olinkin jo uusinut.

Re: Zetor 6945 koneremontin tarpeessa

ViestiLähetetty: 06 Marras 2015, 10:08
Kirjoittaja Garde
No voehan perse!! Nestekierto rupes takkuilemaan. Lämmityslaite kylmeni ja koneen lämmöt nousee lähelle keittorajaa tyhjäkäynnilläkin. Onko se vesipumppu pantava vaihtoon? Muutos tuli täysin varottamatta, "eilen lämpisi koppi hyvin, ei lämpene enää" -tyyliin.

Re: Zetor 6945 koneremontin tarpeessa

ViestiLähetetty: 06 Marras 2015, 11:39
Kirjoittaja Proxima Power 95
Tarkista termostaatti ensin, aukeaako vai ei?

Re: Zetor 6945 koneremontin tarpeessa

ViestiLähetetty: 06 Marras 2015, 19:42
Kirjoittaja PorinMatti
Tai ottaa vallan pois ja koittaa sit, näin ainakin termostaattiongelma tulee poissuljettua