Sivu 2/2

Re: 6245 etuakselin voitelukohteet

ViestiLähetetty: 15 Helmi 2016, 09:17
Kirjoittaja Garde
Ylemmät laakerit kannattaisi silloin tällöin ottaa auki ja rasvata. Tuntuu keräävän kosteutta ja ruostetta ainakin jos kone on "ulkoruokinnassa". Alemmat pesät hylkii vettä paremmin. Kiinnityslaippaa irrottaessa kannattaa varoa niitä ohuita peltiliuskoja joilla säädetään laakerivälys. Taltta siis kiinnityspulttien kohdalta väliin, edessä ja takana keskellä on ohjuritapit, niiden kohdalle ei myöskään kannata talttaa sovittaa kuten itse tein... :oops:


Kuva

Re: 6245 etuakselin voitelukohteet

ViestiLähetetty: 15 Helmi 2016, 09:56
Kirjoittaja icesmir
Lähteekö napa suoraan irti kun laakerit irroittaa ?
Varmaan samaa jumppaa itsellä tulossa pikapuoliin.

Re: 6245 etuakselin voitelukohteet

ViestiLähetetty: 16 Helmi 2016, 15:32
Kirjoittaja Garde
Lähtee, välystäkin on pari-kolme milliä. Pultit (x4 kpl/puoli) auki ja lyöntitaltalla tai vaikka kirveenterällä hakkaat laipat irti. Seuraile, että tulee tasaisesti eikä väänny vinoon, sovitus on tiukka. Laakerit nousee ohjaus- ja raidetangon mukana helposti. Kumitiivisteet kannattaa rassailla pois ennen navan lopullista irrotusta, irrotus onnistuu hyvin vaikka renkaan antaa olla navassa kiinni.