Sivu 1/1

Zetor 6340 aluevaihdevivun nihkeys

ViestiLähetetty: 18 Elo 2011, 16:10
Kirjoittaja Rotez
Varsinkin kun neliveto on päällä, niin aluevaihteen siirtäminen pienemmältä isommalle "perälle" on vaikeaa.
Onnistuu joten kuten vivun käätäminen kun painaa ja nostaa jalkakytkintä ja nytkyttää hieman traktoria.
Lieneekö ominaisuus vai vika :roll:

Re: Zetor 6340 aluevaihdevivun nihkeys

ViestiLähetetty: 18 Elo 2011, 17:38
Kirjoittaja Päkätti
Mulla vanhempi malli, mutta kytkimen kanssa siinäkin joutuu pelaamaan, että alueen saa vaihdettua. Joskus menee ihan heittämällä vaihto, kun sattuu rattaissa hampaat kohdilleen, useimmiten kyllä ei :( Sanoisin notta ominaisuus tuo on ellei sitten vaadi aivan mahdotonta roplausta tuo vaihtaminen ;) Kuuluuko laatikosta mitään ylimääräistä sivuääntä, että olisko laakerivikaa?

Re: Zetor 6340 aluevaihdevivun nihkeys

ViestiLähetetty: 19 Elo 2011, 06:49
Kirjoittaja Rotez
Ei vaihteistosta kuulu mitään ylimääräistä ääntä. Melko vähän ajettu, vajaa 3000 tuntia mittarissa.

Toinen ominaisuus on huonot jarrut. Säätämällä ei saa tasaisesti ottamaan mitenkään, aina jompikumpi pyörä jaruttaa enemmän. Jarrut on myös tehottomat ja taaksepäin ajettaessa eli peruttaessa kun jarruttaa on tehot vielä huonommat.
Liekö tämäkin ominausuus vai liekö levyt kuluneet tai jotain muuta ??

Re: Zetor 6340 aluevaihdevivun nihkeys

ViestiLähetetty: 19 Elo 2011, 08:20
Kirjoittaja Päkätti
Ei ne huippujarrut ole uutenakaan, mutta kunnossa ollessaan tulee niilläkin toimeen. Onko poljintuntuma pehmeä? silloin voisi olla ilmaa jarruputkissa. Jarrulevyjen pinta voi olla lasittunut tai koko systeemi niin likainen ja pölyinen ettei pitoa löydy. Akselitiiviste voi myös päästää peräöljyä levylle pilaten sen.
Itsellä jarrut kyllä toimivat kohtuulisesti... vielä :mrgreen: , joten jarruremppaa en ole tehnyt setoriin. Vaan eiköhän täältä löydy muitakin, jotka osaavat auttaa, jos päätät avata jarrut.

Re: Zetor 6340 aluevaihdevivun nihkeys

ViestiLähetetty: 20 Elo 2011, 17:07
Kirjoittaja Rotez
Poljintuntuma on kohtalaisen hyvä. Joskus poljin painuu syvemmälle, joka ei minun mielestä johdu ilmasta, vaan jostain muusta syystä, jota en tiedä.
Luulen, että levyt ovat likaiset ja kuluneet ja liekö mekanismi, joka painaa kitkapinnat levyyn kulunut. Jostain olen kuullut, että rakennetta muuttamalla saisi paremmat jarrut, tiedä häntä :roll:

Re: Zetor 6340 aluevaihdevivun nihkeys

ViestiLähetetty: 21 Elo 2011, 14:19
Kirjoittaja Rokressi
Tuossa kuva Zetorin kuulapaisutteisista levyjarruista. Yleensä noissa on vikana se, että nuo kuulaurat ovat likaiset tai niihin on kulunut pykälä joka estää kuulaa liikkumasta vapaasti urassaan jarruja käytettäessä. Monesti riittää puhdistus ja urien kevyt hionta korjaukseksi. Jos oikein on pahasti urat syöpyneet niin sitten kannattaa vaihtaa ne paisutinlevyt suosiolla uusiin. Tietysti myös jarrulevyt ja akselistefat kannattaa vaihtaa jos kerta aukaisuhommiin päätyy.


Kuva

Re: Zetor 6340 aluevaihdevivun nihkeys

ViestiLähetetty: 26 Elo 2011, 03:29
Kirjoittaja Rotez
Joskus vuosia sitten soittelin zetka sakulle ja kyselin Zetorin jarruremontista. Hän kertoi mm. että jotakin jarrun osia pitäisi avarrusporalla koneistaa. Jäi epäselväksi yksityiskohdat mitä osaa ja miten pitäisi koneistaa.
Lieneekö tämä setka saku enää Zetoreiden kanssa missään tekemisissä? Jos joku tietää, niin voisi kertoa.

Re: Zetor 6340 aluevaihdevivun nihkeys

ViestiLähetetty: 26 Elo 2011, 08:03
Kirjoittaja Rokressi
Rotez kirjoitti:Joskus vuosia sitten soittelin zetka sakulle ja kyselin Zetorin jarruremontista. Hän kertoi mm. että jotakin jarrun osia pitäisi avarrusporalla koneistaa. Jäi epäselväksi yksityiskohdat mitä osaa ja miten pitäisi koneistaa.
Lieneekö tämä setka saku enää Zetoreiden kanssa missään tekemisissä? Jos joku tietää, niin voisi kertoa.


Tuolta löytyy!
http://www.suomiteollisuus.fi/teollisuu ... aosat.html

Re: Zetor 6340 aluevaihdevivun nihkeys

ViestiLähetetty: 30 Elo 2011, 21:26
Kirjoittaja Rotez
Rokressi kirjoitti:
Rotez kirjoitti:Joskus vuosia sitten soittelin zetka sakulle ja kyselin Zetorin jarruremontista. Hän kertoi mm. että jotakin jarrun osia pitäisi avarrusporalla koneistaa. Jäi epäselväksi yksityiskohdat mitä osaa ja miten pitäisi koneistaa.
Lieneekö tämä setka saku enää Zetoreiden kanssa missään tekemisissä? Jos joku tietää, niin voisi kertoa.


Tuolta löytyy!
http://www.suomiteollisuus.fi/teollisuu ... aosat.html



Kiitos tiedosta!