zetor 6711 kone hajalla - kysymyksiä

Kysymyksiä, kommentteja ja remonttivinkkejä kaikkiin Zetoreihin ja Ursuksiin

zetor 6711 kone hajalla - kysymyksiä

ViestiKirjoittaja m_kane » 14 Syys 2011, 19:59

Ostin "halavalla" tollasen raktorin, jonka kone pitää hirveätä kalkatusta. Öljynpainemittari näytti nollaa.
Ekana tsekattiin erillisellä mittarilla öljynpaineet - 1kg kylmänä kierroksilla.

Seuraavana otin öljypohjan pois, ja se olikin täynnä öljymössöä, ja pohjalla kaiken kruunuksi epämääräisiä metalliosia.
Pienen tutkiskelun jälkeen havaitsin, että kakkossylinterin männästä on helma hävinnyt molemmilta puolelta, ja palaset oli öljypohjassa.

Muuten kaikki näyttää ehjältä. Pitää aukoa nuo laakerit jne.

- Saako männän vaihdettua alapuolelta (sopiiko tulemaan välistä) vai pitääkö kansi irrottaa?
- Mikä mahtaisi olla alhaisten öljynpaineiden syy? Onko jotain tyypillistä vikaa?
- Onko tuo mäntävaurio tyypillinen zetkalle vai liekö johtunut matalista paineista?
- Vielä, saako runkolaakerit vaihdettua katkaisematta traktoria?

Kiitoksia jo etukäteen..
m_kane
 
Viestit: 31
Liittynyt: 14 Syys 2011, 19:35

Re: zetor 6711 kone hajalla - kysymyksiä

ViestiKirjoittaja ojaniitty » 15 Syys 2011, 11:43

kannet täytyy ottaa pois että saa männät ylös,eiköhän runkolaakerit saa pyöräytettyä uudet mutta etumainen ja takamainen hankalammat(en muista varmaan,on aikaa),öljynpaineet huonot laakerivian takia nyt mutta syyhän voi olla aiempi laiminlyöty huolto ja käyttö,omaan jouduin vaihtamaan putkien 0-renkaat kun alkoi vuotamaan,eihän toi paha ole poikkikan laittaa niin helpompi touhuta kun motti lavalla,riippuu tietty olosuhteista
ojaniitty
 
Viestit: 81
Liittynyt: 17 Huhti 2011, 23:32

Re: zetor 6711 kone hajalla - kysymyksiä

ViestiKirjoittaja m_kane » 15 Syys 2011, 20:44

joo, tarkemmin katsottuna kahdesta kiertokangesta hävinny laakeriluiskat kokonaan :o

Kampiakselissa jälkiä tietty noissa laakeripinnoissa. Onkohan mitään mahdollisuutta, jos laittaisi vaan uudet runko- ja kiertokangenlaakerit, että kestäisi pientä käyttöä? Vai syökö kampiakselilla olevat mikroskooppiset urat heti uudet laakerit?

Jotenkin tuo raktorin katkaisu ei huvittaisi. Lähinnä, kun pitäisi ilmeisesti olla jokin katkaisurata tms.
m_kane
 
Viestit: 31
Liittynyt: 14 Syys 2011, 19:35

Re: zetor 6711 kone hajalla - kysymyksiä

ViestiKirjoittaja ojaniitty » 15 Syys 2011, 22:25

meni hiasen 2.4d yksi kangen laakeri,vaihdoin vain laakerit ja 200km:n jälkeen avasin koneen ja vaihdoin kampiakselin(+ tietty kaikki muut romppeet),eli sanoisin että väliaikainen korjaus on aivan turha toimenpide ellet sitten myy heti,kaikki pellit kun kaivat pois ja purat moottorin lohkoksi ja sitten vedät etukehdon pois kokonaisena niin ei siinä rataa tartte,kärsänostimella lohko pois ja kampiakseli koneistukseen jos pystyy korjaamaan,(kokoaminen päinvastaisessa järjestyksessä)
ojaniitty
 
Viestit: 81
Liittynyt: 17 Huhti 2011, 23:32

Re: zetor 6711 kone hajalla - kysymyksiä

ViestiKirjoittaja m_kane » 16 Syys 2011, 18:58

Joo, kiitos kommenteista. Täytyy ruveta suunnittelemaan tuon poikkaisua. Onneksi varaosia saa eivätkä ole hinnan kirossa.
m_kane
 
Viestit: 31
Liittynyt: 14 Syys 2011, 19:35

Re: zetor 6711 kone hajalla - kysymyksiä

ViestiKirjoittaja m_kane » 27 Syys 2011, 20:42

Jos joltain löytyy kampiakseli tai koko lohko ehjällä alakerralla, olisin kiinnostunut ostamaan.
m_kane
 
Viestit: 31
Liittynyt: 14 Syys 2011, 19:35


Paluu Zetor ja Ursus traktorit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron