Sivu 1/1

zetor 6711 kone hajalla - kysymyksiä

ViestiLähetetty: 14 Syys 2011, 19:59
Kirjoittaja m_kane
Ostin "halavalla" tollasen raktorin, jonka kone pitää hirveätä kalkatusta. Öljynpainemittari näytti nollaa.
Ekana tsekattiin erillisellä mittarilla öljynpaineet - 1kg kylmänä kierroksilla.

Seuraavana otin öljypohjan pois, ja se olikin täynnä öljymössöä, ja pohjalla kaiken kruunuksi epämääräisiä metalliosia.
Pienen tutkiskelun jälkeen havaitsin, että kakkossylinterin männästä on helma hävinnyt molemmilta puolelta, ja palaset oli öljypohjassa.

Muuten kaikki näyttää ehjältä. Pitää aukoa nuo laakerit jne.

- Saako männän vaihdettua alapuolelta (sopiiko tulemaan välistä) vai pitääkö kansi irrottaa?
- Mikä mahtaisi olla alhaisten öljynpaineiden syy? Onko jotain tyypillistä vikaa?
- Onko tuo mäntävaurio tyypillinen zetkalle vai liekö johtunut matalista paineista?
- Vielä, saako runkolaakerit vaihdettua katkaisematta traktoria?

Kiitoksia jo etukäteen..

Re: zetor 6711 kone hajalla - kysymyksiä

ViestiLähetetty: 15 Syys 2011, 11:43
Kirjoittaja ojaniitty
kannet täytyy ottaa pois että saa männät ylös,eiköhän runkolaakerit saa pyöräytettyä uudet mutta etumainen ja takamainen hankalammat(en muista varmaan,on aikaa),öljynpaineet huonot laakerivian takia nyt mutta syyhän voi olla aiempi laiminlyöty huolto ja käyttö,omaan jouduin vaihtamaan putkien 0-renkaat kun alkoi vuotamaan,eihän toi paha ole poikkikan laittaa niin helpompi touhuta kun motti lavalla,riippuu tietty olosuhteista

Re: zetor 6711 kone hajalla - kysymyksiä

ViestiLähetetty: 15 Syys 2011, 20:44
Kirjoittaja m_kane
joo, tarkemmin katsottuna kahdesta kiertokangesta hävinny laakeriluiskat kokonaan :o

Kampiakselissa jälkiä tietty noissa laakeripinnoissa. Onkohan mitään mahdollisuutta, jos laittaisi vaan uudet runko- ja kiertokangenlaakerit, että kestäisi pientä käyttöä? Vai syökö kampiakselilla olevat mikroskooppiset urat heti uudet laakerit?

Jotenkin tuo raktorin katkaisu ei huvittaisi. Lähinnä, kun pitäisi ilmeisesti olla jokin katkaisurata tms.

Re: zetor 6711 kone hajalla - kysymyksiä

ViestiLähetetty: 15 Syys 2011, 22:25
Kirjoittaja ojaniitty
meni hiasen 2.4d yksi kangen laakeri,vaihdoin vain laakerit ja 200km:n jälkeen avasin koneen ja vaihdoin kampiakselin(+ tietty kaikki muut romppeet),eli sanoisin että väliaikainen korjaus on aivan turha toimenpide ellet sitten myy heti,kaikki pellit kun kaivat pois ja purat moottorin lohkoksi ja sitten vedät etukehdon pois kokonaisena niin ei siinä rataa tartte,kärsänostimella lohko pois ja kampiakseli koneistukseen jos pystyy korjaamaan,(kokoaminen päinvastaisessa järjestyksessä)

Re: zetor 6711 kone hajalla - kysymyksiä

ViestiLähetetty: 16 Syys 2011, 18:58
Kirjoittaja m_kane
Joo, kiitos kommenteista. Täytyy ruveta suunnittelemaan tuon poikkaisua. Onneksi varaosia saa eivätkä ole hinnan kirossa.

Re: zetor 6711 kone hajalla - kysymyksiä

ViestiLähetetty: 27 Syys 2011, 20:42
Kirjoittaja m_kane
Jos joltain löytyy kampiakseli tai koko lohko ehjällä alakerralla, olisin kiinnostunut ostamaan.