Sivu 2/3

Re: Takaiskuventiili Zetor 7011

ViestiLähetetty: 16 Marras 2016, 10:01
Kirjoittaja Garde
Kuva

Sähköllä pyörivä siirtopumppu, T-haara "painesäiliölle" ja takaiskuventtiili. Jopa loppui ilmavaivat.

Re: Takaiskuventiili Zetor 7011

ViestiLähetetty: 16 Marras 2016, 12:16
Kirjoittaja päne
Moispe kirjoitti:Jouduin vahtamaan 7245:teen ruiskupumpun ja samalla asensin ryyppykupin, niin ei tarvi enään pumppalla. Muistaakseni lähelle 100€. Siinä on mukana myös uudet paluuputket.
Akkutie 2
60510, Hyllykallio
etsi kartalta >>

Puhelin: (06) 412 8115
Matkapuhelin: 0400 362 400
Faksi: (06) 414 9805
Internet: http://www.trv.fi
Sähköposti: sakari.lehtimaki@trv.fi



Mikäs vanhaan syöttöpumppuun tuli ja mitä kustansi uusi? Itsellä 7045 saattaa olla pientä häiriötä pumpussa, kun tuppaa toisinaan savuttamaan ja tyhjäkäynti ontuu.

Re: Takaiskuventiili Zetor 7011

ViestiLähetetty: 17 Marras 2016, 20:14
Kirjoittaja Moispe
Lakkas nostamasta suuttimille polttoaineen. "Lamellit" jomissa todennaköisesti. Hointaa tuli n. 900€ hilpetöörien kanssa + vanha pumppu vaihdossa. Oli tehdaskunnostettu pumppu.

Re: Takaiskuventiili Zetor 7011

ViestiLähetetty: 18 Marras 2016, 22:16
Kirjoittaja Zetkako
Heitä ne alkuperäiset zetorin letkujen ja suodattimien väliset panjoliitimet kauas, uudet lötyy hudrauliikka liikkeistä. Samalla uusit sakkakupin tiivisteen, käydessä ei saa näkyä ilma kuplia. Konepellin ja hytin välissä kannke josta pa letku kulkee tankille siis ylempänä kuin ruiskutus pumppu ja suodattimet. Jos takaiskua vielätarvii niin ruiskutus pumpun ja suodattimen väliin. Ilma tulee yleensä järjestelmään käydessä, voi olla tukoksia jotka tukki linjoja osittain, letku lutussa tankin päältä tai panjo liitimissa roskia. Käydessä silloin vetää väkisin ilmaa jostain. Kunnolla kun tekee niin ei tarvi ilmailla startissa ;)

Re: Takaiskuventiili Zetor 7011

ViestiLähetetty: 18 Joulu 2016, 19:27
Kirjoittaja Vallumaister
Iltapäivä tuli painittua pitkään jatkuneiden 7745 ilmaongelmien kanssa kaikki letkut oli uusittu ja siirtopumppu vaihdettu uuteen. Menin hätäpäissäni vaihtamaan suodatinjalankin bosch tyyppiseen patruuna malliin ja vika vain oli päällä. Tänään sitten viimein kone hyyty lopullisesti eikä lähtenyt käyntiin. Aikani tutkittua tulin siihen tulokseen että vika on siirtopumpussa. Pumppu auki ja kas kummaa siirtopumpun takaiskun välissä olla möllötti pala moottorisilikoonia estämässä takaiskun liikettä. Putsasin siirtopumpun ja nyt on toistaiseksi toiminut saa nähdä vaikuttiko kylmäkäynnistykseen vai vieläkö pitää pumpata.

Re: Takaiskuventiili Zetor 7011

ViestiLähetetty: 20 Joulu 2016, 21:56
Kirjoittaja Zetormatic
HL-Zetor kirjoitti:Ryyppykuppi
Kuva


Tuli hommattua itsekin sakulta ryyppykuppi mutta missä on ylipaineventtiili? :roll: Jos viittisit oikeen kuvan räpsäistä pumpun takaa että selvenis kuinka asentaa.

Re: Takaiskuventiili Zetor 7011

ViestiLähetetty: 21 Joulu 2016, 13:20
Kirjoittaja Moispe
Etkö saanut Sakulta tätä ohjetta? Tämän mukaan kun asentaa niin toimii. Eli se kiekuralenkki ja tankille menevä putki pois ja panjoliitin tilalle jolla ryyppykupille menevä letku tulee kiinni. :peukkuylös:

Re: Takaiskuventiili Zetor 7011

ViestiLähetetty: 21 Joulu 2016, 14:48
Kirjoittaja Zetormatic
Kyllä Saku antoi tuon ohjeen mutta en hahmota noitten letkujen paikkoja :? . Tuleeko siihen T-haaraan se koneen takana menevä letku joka menee tankkiin? Ja jos joku sais kuvan pumpun takaa tai selitettyä mihkä se panjo liitin tulee ja pitääkö muuta tehdä. :D

Re: Takaiskuventiili Zetor 7011

ViestiLähetetty: 21 Joulu 2016, 18:54
Kirjoittaja Moispe
Kyllä tankille menevä letku tulee thaaraan. Vanha tankille lähtevä kiekura jää pois ja ylipaineventtiili jolla se kiekura on kiinni ruiskupumpussa ja siihen laitetaan panjoliittimellä ryyppykupin alapäästä tuleva letku kiinni. Eli vanha yhteys on katkaistu ja nyt ylivuotoputkessa plttoaine kulkee takaperiä entiseen verrattuna ja ryyppykupissa on aina polttoainetta.

Re: Takaiskuventiili Zetor 7011

ViestiLähetetty: 27 Joulu 2016, 15:43
Kirjoittaja Tumppi
7745 on hukannut polttoaineet muutaman kuukauden. Käsipumpulla ei saa ainetta letkuun, aiemmin sai. Ja käynnistäessä saa nyt sahata turhan pitkään. Olisiko se parasta hommata ryyppykuppi vai yrittää etsiä vuotoa?