Sivu 1/1

Zetor 7011 Kampiakselin mutterin koko

ViestiLähetetty: 22 Syys 2017, 08:43
Kirjoittaja PEZetor
Muistaako joku mikä mahtaa olla kampiakselin hihnapyöräpuolipään mutterin avainkoko?

Re: Zetor 7011 Kampiakselin mutterin koko

ViestiLähetetty: 22 Syys 2017, 15:41
Kirjoittaja Acid
Tais olla 41, ainakaan siihen ei meny 36mm hylsy, vannomaan en kuitenkaan lähde.

Re: Zetor 7011 Kampiakselin mutterin koko

ViestiLähetetty: 22 Syys 2017, 18:59
Kirjoittaja PEZetor
Moi, koko olikin 46mm.
Tuotahan ei pääse oikein mittaamaan helposti eikä mulla kotona ole (vielä) riittävän isoja hylsyjä. Otin työpaikalta lainaan kasan eri kokoisia sovittamista varten joten tämä ok.
Tilannehan on tämä:
Ostin näkemättä etäkaupalla tuollasen -83 setorin ja kaiken piti toimia.
Kun vihdoin viimein sain härvelin pihaan niin sehän kävi vain kolmella pytyllä..
Aattelin aloittaa tiagnoosin helpommasta päästä ja tarkastaa & säätää venttiilivälykset.
Säätäminen loppu varsin lyhyeen, 1-pytyn työntötangot olivatkin aivan mutkalla:(
Nuo kyllä saan oikaistua hyvinkin suoriksi, onkohan vaara olemassa että jotain muuta on mennyt samalla?
Uudet tangothan ei taida montaa euroa maksaa mut ei niitä huomiseks saa, siksi ainakin ensi hätään ajattelin oikoa vanhat...

Re: Zetor 7011 Kampiakselin mutterin koko

ViestiLähetetty: 23 Syys 2017, 09:00
Kirjoittaja Acid
Oisko venttiilinohjurit ruostunu jumiin kun on vääntänyt työntötangot, ei ne yleensä itsekseen väänny.

Re: Zetor 7011 Kampiakselin mutterin koko

ViestiLähetetty: 23 Syys 2017, 09:34
Kirjoittaja Proxima Power 95
Terve,
älä yritä oikoa vanhoja työntötankoja koska tangon liikkuessa välykset vaihtelevat, osta uudet tangot suosiolla!

Re: Zetor 7011 Kampiakselin mutterin koko

ViestiLähetetty: 23 Syys 2017, 16:06
Kirjoittaja PEZetor
Moro,
Kiitokset kaikille kommenteista & ohjeista :peukkuylös:
Kokeilin varoilta ensin vänkäraudan avulla, varsia vääntämättä, ettei venttiilit ole jumissa, liikkuivat ihan ok.
Sitten oikaisin ensi hätään kierot työntötangot ja sorvasin & sovitin hiomatahnan avulla venttiilin säätöruuvien alapintaan uudet pesät työntötangoille.
Työntötangot kun olivat hakanneet nuo ruuvien "kuopat" pilalle:(
Pistin koneen kasaan , laitoin sormet ristiin ja tein varovaisen koekäytön.. tadaa .. sehän onkin nelipyttyinen eikä mikään 502 valmetti ;)
Pikkanen mysteeri mikä tuon on voinu aiheuttaa, onko ideoita?
Toki tilaan ja vaihdan uudet tangot & ruuvit ennen seuraavaa käynnistystä, noita en vain olisi saanut täksi päivää ja halusin tietää oisko tuossa pytyssä ollut jotain muutakin vikaa..
Tämä kauppa taitaa olla luotettavan maineessa?:
https://www.pmkaubamaja.ee/fi/
.
Kyllä tästä Setorista taitaa tulla jonkinlainen entisöintirojekti, ostin siis näkemättä toiselta puolen suomea ja myyjäLIIKKEEN mukaan "kaikki toimii".
Sehän on selvää että 34 vuotta vanhassa kapistuksessa ei kaikki ole "ihan" viimosen päälle mutta eikö nyt kuitenkin voisi olettaa että moottori, kytkin, nostolaite yms. voimansiirtolaitteet toimii?
Toki reklamoin heti koneen käynnistä & lähetin kuvat vääntyneistä tangoista, vastausta ei ole kuulunut..
Mitä muut mieltä?

Re: Zetor 7011 Kampiakselin mutterin koko

ViestiLähetetty: 23 Syys 2017, 19:24
Kirjoittaja Acid
Jos ei venttilijumia ole niin sitten on aikamoinen mysteeri mikä ne työntötangot on vääntänyt, voisko olla että on sessyt pitkään ja venttilit jumineet ja sitten kun on käytetty niin pikkuhiljaa tuoreen öljyn myötävaikutuksesta irronneet. Toisaalta jos työntötangot on vääntyneet niin ei sinne venttiileillekään paljoa öljyä tule.

Re: Zetor 7011 Kampiakselin mutterin koko

ViestiLähetetty: 24 Syys 2017, 07:15
Kirjoittaja Proxima Power 95
Tervehdys,
mikäli "kaikki toimii" ei ole paperilla, on vaikea lähteä tappelemaan,mutta voithan ilmoittaa antavasi tuon liikkeen nimen julki jollei hinnan alennusta ole luvassa.