Lisähydrauliikkaa

Kysymyksiä, kommentteja ja remonttivinkkejä kaikkiin Zetoreihin ja Ursuksiin

Lisähydrauliikkaa

ViestiKirjoittaja Tootsi » 30 Marras 2017, 06:56

Ostin sukeltaneen 5511 mallisen väkkärän jossa on etukuormaaj. Laitoin koneen mutta tuo kuormaajan hydrauliikan kytkentä risoo.Paine otettu kipin putkesta ilman suuntaventtiiliä. Olen pähkäillyt erillistä pumppua, paineilmalle minulla ei ole käyttöä jote olen suunnitellut kompuran tilalle pomppua jolle oma öljysäiliö. Onko kukaan tehnyt ja jos on niin onnistuuko? ja toimiiko.? Ajattelin tulevankesän projektiksi. Onko tässä keskustelun aihetta?
Tootsi
 
Viestit: 46
Liittynyt: 29 Marras 2017, 16:46
Paikkakunta: Varpaisjärvi

Re: Lisähydrauliikkaa

ViestiKirjoittaja Acid » 30 Marras 2017, 11:26

Huono siihen kompuran tilalle on laittaa kun siitä menee läpiakseli syöttöpumpulle, vai onko sulla se kompura jossain eri paikassa.
Acid
 
Viestit: 125
Liittynyt: 29 Tammi 2017, 21:09

Re: Lisähydrauliikkaa

ViestiKirjoittaja Tootsi » 30 Marras 2017, 13:01

:o No niin onkii.Pitäis kahtoa tarkemmin ennenkun alakaa suunnittelemaan. Kyllä sille pumpulle on kateltava jokkii muu paikka. Asia loppuun käsitelty.
Tootsi
 
Viestit: 46
Liittynyt: 29 Marras 2017, 16:46
Paikkakunta: Varpaisjärvi

Re: Lisähydrauliikkaa

ViestiKirjoittaja Rokressi » 30 Marras 2017, 13:08

Tarviatko voimanulosottoa, jos et niin tuo voisi olla vaihtoehto. http://s6.postimg.org/wixwcanz5/17062015641.jpg
Toki alkuperäinenkin hydrauliikka toimii kuormaajan muutamin muokkauksin. Palstalta löytyy tarinaa aiheesta
Rokressi
Site Admin
 
Viestit: 795
Liittynyt: 30 Maalis 2011, 09:46
Paikkakunta: Juuka

Re: Lisähydrauliikkaa

ViestiKirjoittaja Tootsi » 30 Marras 2017, 14:20

Kyllä ulosotolle on käyttöä kun on mm. lumilinko.On minulla vermeet jotka jäi Kubotasta. Lisälaite jossa säilyy ulosotto ja hammashihna vedolla lisä ulosottoakseli. Meinasin vaan mennä siitä missä aita on matalin. :mrgreen: Tämä projekti on ajankohtainen tulevana kesänä. Kun oon valamista niin yritän saada kuvan tänne palstalle :lol: No mutta saatiinhan tästä keskustelu aekaseks. Ee sitä aena paljoa tartte. ;)
Tootsi
 
Viestit: 46
Liittynyt: 29 Marras 2017, 16:46
Paikkakunta: Varpaisjärvi

Re: Lisähydrauliikkaa

ViestiKirjoittaja Rokressi » 30 Marras 2017, 14:27

Sepä se justiin, kun ollaan vähän arkoja tuomaan ilmoille omia suunitelmia ja tuumailuja. Voisi tälläkin palstalla koneropleemien lisäksi pohtia niitä näitä :peukkuylös:
Rokressi
Site Admin
 
Viestit: 795
Liittynyt: 30 Maalis 2011, 09:46
Paikkakunta: Juuka

Re: Lisähydrauliikkaa

ViestiKirjoittaja Tootsi » 30 Marras 2017, 14:47

Onneks tämä homma on harrastelupohjalla kun on eläkkeellä niin pittää olla jonkunlaesta virikettä. Zetor on etupäässä lumitöitä varten. Jarrut on toiseltapuolen hukassa. Laitoin uuven pääsylinterin kun entinen ol aekasa eläny niin sitten petti pyörän sylinteri.Täytyy hakia kaubamajalta Pärnussa käydessäni. Maksaa muistaakseni 33 ekua.
Tootsi
 
Viestit: 46
Liittynyt: 29 Marras 2017, 16:46
Paikkakunta: Varpaisjärvi

Re: Lisähydrauliikkaa

ViestiKirjoittaja PEZetor » 02 Joulu 2017, 15:37

Kait siihen voisi nokkapumpunkin laittaa..
Mutta jos 5511 Setkassa on on samanlainen pumppusysteemi kuin tässä ketjussa niin pääsisi aika helpolla:
viewtopic.php?f=16&t=860
Tuohan olis aika simppeli ratkaisu. Kuormaajan lohkon pitää toki olla sarjaankytkettävä.
Mulla 7011 pihatraktorina, ja tähän haaveilen jonkinlaista etukukuormaajaa tai sitten etunostolaitetta.
Millastahan tuohon kannattaisi metsästää?
PEZetor
 
Viestit: 37
Liittynyt: 22 Syys 2017, 08:39
Paikkakunta: Joensuu

Re: Lisähydrauliikkaa

ViestiKirjoittaja Tootsi » 03 Joulu 2017, 06:18

Kylläpä lueksin tuota osiota mutta onhan tuossakii oma hommasa. Minulla oli edellinen traktori Fiiat 500. Tein siihen etunostolaitteen ja sain sen niin pitkälle että sylinterien asennusta vaille. Fiiun ostaja ei innostunut siitä joten se jäi minulle tuonne talliin pyörimään.Kiinnostaisko?
Tootsi
 
Viestit: 46
Liittynyt: 29 Marras 2017, 16:46
Paikkakunta: Varpaisjärvi

Re: Lisähydrauliikkaa

ViestiKirjoittaja PEZetor » 04 Joulu 2017, 11:46

Tootsi kirjoitti:Kylläpä lueksin tuota osiota mutta onhan tuossakii oma hommasa. Minulla oli edellinen traktori Fiiat 500. Tein siihen etunostolaitteen ja sain sen niin pitkälle että sylinterien asennusta vaille. Fiiun ostaja ei innostunut siitä joten se jäi minulle tuonne talliin pyörimään.Kiinnostaisko?


Lähetin YV:tä.
PEZetor
 
Viestit: 37
Liittynyt: 22 Syys 2017, 08:39
Paikkakunta: Joensuu


Paluu Zetor ja Ursus traktorit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa

cron