Zetor 5511 kysymyksiä

Kysymyksiä, kommentteja ja remonttivinkkejä kaikkiin Zetoreihin ja Ursuksiin

Re: Zetor 5511 kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Padre » 22 Helmi 2019, 12:48

Näkyy tippuvan oikean takapypörän akselin öljytilasta vähän öljyä takarenkaan sisäkyljelle.

Tuossa on ilmeisesti joku öljytila, mikä voitelee laakereita tai takavälitystä. Tietääkö joku, minkälaiset tiivisteet tuolla luukulla on, joka on kiinnitetty noin 8-10 pultilla? Ajattelin ottaa sen auki, tehdä tiivistyksen (tiivistemassa vai tiiviste?) uudestaan ja laittaa uudet öljyt tilalle.

Öljyksi googlettelin jotain 80W90 tms. taka-akselin öljyä. Samalla vaivalla vaihdan öljyt toiselle puolelle myös, se ei näytä vuotavan.
Padre
 
Viestit: 24
Liittynyt: 24 Huhti 2018, 07:45

Re: Zetor 5511 kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Acid » 22 Helmi 2019, 16:07

Tiivistemassalla minä sen tiivistin, pysyy aikansa. Siinä portaalikotelossa ei ole huohotinta niin sen takia pyrkii työntämään tiivisteet ulos.
Acid
 
Viestit: 125
Liittynyt: 29 Tammi 2017, 21:09

Re: Zetor 5511 kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Rotez » 23 Helmi 2019, 04:52

Muistaakseni on paperitiiviste. Paperitiivisteen tilalle voi laittaa tiivistemassan, Niin kuin nimikerkki Acid kirjoitti. Kannatta puhdistaa tiivistepinnat hyvin ja poistaa öljy jollain sopivalla liuottimella ennen tiivistemassan laittamista.
Rotez
 
Viestit: 114
Liittynyt: 18 Elo 2011, 15:54
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Zetor 5511 kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Padre » 25 Helmi 2019, 19:23

Kiitos taas tiedoista, pitää käydä hakemassa tiivistemassaa.

Sellainen kysymys vielä heräsi, että ilmeisesti takapyörää ei tarvitse remontin ajaksi irrottaa? Eli se irrotettava osa on vaan tavallaan öljypohja, sitä vasten ei ole mitään laakerin tai hammaspyörän tukia?
Padre
 
Viestit: 24
Liittynyt: 24 Huhti 2018, 07:45

Re: Zetor 5511 kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Padre » 08 Maalis 2019, 14:56

Ei ollut mikään ihmeellinen temppu tuo tiivistys. Paperitiiviste siellä oli, uskoisin vuodon juurisyy olleen se, että pultit ei olleet mielestäni edes kovin kireällä.

Otin paperitiivisteen pois, puhdistin pinnat ja vedin tiivistemassan (Permatex Supra Black). Sen piti olla tunti pinta pintaa vasten ja sen jälkeen vasta lisää kireyttä. En ole paljoa ajellut, mutta ainakaan pihalla ajelun jälkeen ei vielä ole öljykorkin alapinta märkä, kuten oli aiemmin.

Laitoin samalla katolle 300W ledivaloa, tein hydrauliikan paluuliitännän, puhdistin hydrauliikkaöljyn suodattimen ja rakensin tuen metsäkärryn venttiilipöydälle. Pitää vielä kiinnittää nokalle betonista valetut nokkapainot ja rakentaa pohjapanssarin "kevytversio" kun on nurkkiin jäänyt paljon metalliputkia niin ajattelin niistä rakennella nollabudjetilla.
Padre
 
Viestit: 24
Liittynyt: 24 Huhti 2018, 07:45

Re: Zetor 5511 kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Padre » 20 Maalis 2019, 13:03

Oletteko käyttäneet vaihteistossa ja hydrauliikassa jotain 10W30 -öljyä? Joissakin ohjeissa vaihteistoon ohjeistetaan 80W öljy, mutta on vähän liian jäykkää jos sen pitää hydrauliikassa myös pyöriä.
Padre
 
Viestit: 24
Liittynyt: 24 Huhti 2018, 07:45

Re: Zetor 5511 kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Acid » 20 Maalis 2019, 17:54

Juu 10w-30 yleisöljyä meillä on käytetty.
Acid
 
Viestit: 125
Liittynyt: 29 Tammi 2017, 21:09

Re: Zetor 5511 kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Padre » 12 Tammi 2020, 16:38

Mistähän voisi johtua seuraava ongelma: Kun traktori seisoo pitkään niin startti ei pyöritä ollenkaan. Luulin tuon johtuneen aluksi pakkasesta kun lämmitin pakkasella tämän ongelman vuoksi starttia ja solenoidia lämpöpuhaltimella ja sitten lähti startti pyörimään.

Tänään oli +2 ja sadepäivä ja sama ongelma. Taas piti lämmittää startti ja solenoidi kädenlämpöiseksi, jolloin lähti pyörimään.

Onkohan solenoidi vaihtokunnossa tai voiko sitä kunnostaa? Jos ei voi niin mistähän uusia saa hankittua?

Lämpimänä uudelleen starttaus ei tuota koskaan ongelmia, seisonta taas tuottaa.
Padre
 
Viestit: 24
Liittynyt: 24 Huhti 2018, 07:45

Re: Zetor 5511 kysymyksiä

ViestiKirjoittaja TeeHoo » 12 Tammi 2020, 22:09

Ensimmäisenä minulle tulee mieleen, että startille tuleva päävirtajohto ei syötä virtaa ja pakkanen kutistaa sen verran katkeamakohtaa, että virta ei kulje ja lämmityksessä pienikin virta hitsaa liitoksen kiinni, mutta tämäkin ajatus voi olla vain harhaanvievä mielleyhtymä, sillä olettaisin jotain ääntä kuuluvaksi, jos virta menee läpi
TeeHoo
 
Viestit: 43
Liittynyt: 19 Kesä 2014, 22:21
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: Zetor 5511 kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Padre » 13 Tammi 2020, 06:59

Joo täysi hiljaisuus on kun painaa käynnistysnappia.

Päätin, että vaihdan solenoidin kun niitä näkyy saavan ihan IKH:stakin. Virta kun tulee solenoidille asti normaalisti, mutta solenoidi ei anna virtaa startille muuta kuin pienen lämmityksen jälkeen niin en ainakaan tässä vaiheessa keksi muuta kuin vaihtaa solenoidi.

Palaan asiaan jos sen vaihto ei auttanut. Tällä hetkellä en usko, että startti voi mennä pitkän seisonnan jälkeen jumiin kun se on kuitenkin täysin vapaasti pyörivä laite.
Padre
 
Viestit: 24
Liittynyt: 24 Huhti 2018, 07:45

EdellinenSeuraava

Paluu Zetor ja Ursus traktorit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa

cron