Savutus

Kysymyksiä, kommentteja ja remonttivinkkejä kaikkiin Zetoreihin ja Ursuksiin

Savutus

ViestiKirjoittaja Zetormies98 » 16 Touko 2018, 07:59

Tosiaan, olen alkanut miettimään mistä johtuu tuo sininen savutus. Sen tiedän että A. joko suuttimista b. öljyä vuotaa pakosarjaan. Tuohon on 3 ja 4 pytylle vaihdettu venttiilinohjurit, kun vuosi sitten4 pytyn pakosarjantiivisteen välistä alkoi öljyä mehimään. sama homma 3 pytyltä n.1kk sitten. 1 ja 2 pytylle ei ole vaihdettu kun ei ole öljyä sieltä vielä mehinyt. Suuttimet on vaihdettu, tilattu motocheckistä Väittivät että alkuperäiset on. 4 reikäset ja sama sarjanumero mitä setkan alkuperäsissä. Setka saku taas hcp:ltä sano että ei ole alkuperäset sieltä tilattuna. Tarjosi 5 reikäsiä suuttimia hcp:tä. 7211 setori siis kyseessä. Esim kesä aikaan, niin yön jälkee käynnistää niin vaaleesinistä utua antaa, vähä kun polettaa ja lämpiää kone niin tyhjäkäynnillä ei sitten enää savuta. MUTTA, vaikka kone olisi kuuma niin jos veätyttää, esim joku kevyt työkone perässä tai vaikka ei mitään, n.1000-1500rpm alueella isommalal vaihteella, niin silloin kanssa sinistä utua antaa, ei mitään sakeaa mutta kummiskin että näkyy aikalailla. Kovassa vedossa sitten lähinnä harmaan mustaa. Mistähän tämäsininen savutus johtuu? vaihtasko kylymänviileesti 1 ja 2 pytylle ohjurit vai vaihtasko eka hcp:ltä ne 5 reikäset suuttimet? Ja ainiin öljyä vähäsen syö. Toinen mielenkiintonen asia on, että 1800-2000rpm alueella säkättää melko paljon. Moottori käy tasaseen mutta pakoputkesta tuleva ääni onmelkoista säkätystä. Venttiilit on mielestäni säädetty oikein viimevuonna. Mutta täytyy tarkistaa. imu sekä pako 0.25..? Säkätyksestä olen sen kuullut että jos jollai pytyllä esim pako venttiili jää kantamaa ja päästelee paineita ennen aikoja pakosarjaan. Mutta se vaan ihmetyttää kun ainoastaan säkättää tietyllä kierrosalueella. Setka saku tuumas taas että säkätys johtuisi suuttimista... Mielenkiintoista olisi saada molemmat "vaivat" kuntoon, tuo sininen savunyt niin ei ole haitannut, kun eise niin sakeaa ole mutta kummiskin. Mutta tuo säkäty on aika odon kuuloist, sen kun saisi korjattua pois niin olisi hyvä. Jos joku tietää sanoa suoraan mistä voisi johtua olisin kiitollinen.! täytynee venttiilit tarkastaa uudelleen välykset ettei mikään jää kantamaan mutta ne pitäisi olla kohdillaan.. Mutta voisiko molemmat viat johtua suutinkärjistä? Jos tilaisihcp:ltä ne 5 reikäset suuttimet niin vaikuttaako mitenkään polttoaineen kulumiseen? syöttöjähän tuosta on vähä säädetty isommalle. Mutta eroaako kulutus 4 reikäsiin nuilla samoilla syötön määrillä? Sakun mukaan 5 reikäsillä polttoaine palai paremmin... Mutta kiitoksia vastauksista etukäteen! :)
Zetormies98
 
Viestit: 70
Liittynyt: 15 Tammi 2016, 13:18

Paluu Zetor ja Ursus traktorit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron