3011 elvytystä

Kysymyksiä, kommentteja ja remonttivinkkejä kaikkiin Zetoreihin ja Ursuksiin

Re: 3011 elvytystä

ViestiKirjoittaja 4712Z » 06 Loka 2018, 16:58

Onpa aika homma menossa. No jos ei täältä tietoa löydy, niin HC Peterseniltä sitä löytyy Sakari Lehtimäeltä. Itse sain mm. vilkkukytkimen kytkentäkaavion kun ostin em. kytkimen. Samoin olen saanut muutamia muita vinkkejä kun tein jarruremonttia. Toki olen osia ostanut heiltä, mutta myös muualta. Yksi asia on varma, heiltä saa aina oikeat osat. Ja kun luin noita juttujasi, mielipteeni on, että kun kone kerta on auki, laita kaikki kuntoon. Ei sitten tarvitse katua kun on kasassa ja joku paikka helahtaa sen takia, ettei uusinut sitä.
4712Z
 
Viestit: 90
Liittynyt: 25 Syys 2013, 21:48

Re: 3011 elvytystä

ViestiKirjoittaja 4712Z » 06 Loka 2018, 17:14

Ja täältä löytyy paljon varaosia. Itse olen tilannut sieltä pari satsia monenmoista tavaraa. Linkissä yksi ruiskupumppu. Kun laittaa hauksi fuel unit, niitä
löytyy muitakin. Oman tyyppi sitten tosin pitää tietää.

http://www.eshop-rychle.cz/ceskenaradi/ ... -Zetor-URI
4712Z
 
Viestit: 90
Liittynyt: 25 Syys 2013, 21:48

Re: 3011 elvytystä

ViestiKirjoittaja Santtuk » 06 Loka 2018, 18:05

Olipas monenmoista pumppua mutta ei juuri samaa, PP3A on tässä tyyppi. Uhkarohkeana olen sitä purkanut auki, paineventtiilit käytin pois ja pultilla sekä vasaralla sain nestepäät liikkumaan... Akkukoneella pyörittäessä sain suuttimista jo tavaraa pihalle vaan olihan sieltä täyskaasu myös juminu päälle. Seki liikkuu nyt, tosin saa nähdä toimiiko mitenkään...

Runkolaakerit otti aikansa löytyäkseen, kun virosta ei tähän moottoriin saanut. Suomen kauppojen 65-90e hinnat ei houkutellu läheskään... Mutta löyty virosta kuiten 4011 laakerisarja jonka tilasin muiden kylkiäisiksi. Nyt osia odotellessa että pääsis kasaamaan konetta. Putket ei meinannu puota reikiinsä, piti ostaa hoonaustyökalu ja lohkosta kaks reikää käydä sillä läpi. Mutta niin neki sinne istui. Tänään aloin kansia purkamaan ja putsaamaan, olipahan yhestä ohjuri poikki ja lukkoura sorvautunu... Täydelliset kannet näemmä maksaa 65e kappale, mutta senverta pessimisti olen että kasaan tuommosinaan nuo nykyiset ja haluan kuulla että tämä todistetusti käy edes jotenkin, ennenkuin menen syöttämään lisää rahaa tähän loputtomaan kaivoon.
Santtuk
 
Viestit: 12
Liittynyt: 28 Heinä 2018, 18:41

Re: 3011 elvytystä

ViestiKirjoittaja Santtuk » 01 Marras 2018, 22:23

Johan se käy ja on ajettukin pari kertaa pihan ympäri. Ehjemmät renkaatki tuli satsattua. Mutta sitten päästäänki seuraavaan vikaan... Vaihelaatikosta tuliki kymmenisen litraa vettä pihalle. Öljyä lähinnä harmaina köntteinä. Käytin kaikki luukut alta auki sekä hydraulipumpun irtaallaan. Putsaisin rautanökäreitä vähemmäksi ja pistin kasaan, yhen yön käytin 10l pöllöä sisällä että vähän huuhtoutusi sotkut vähemmälle. Tänään kippasin tuoretta öljyä mutta nostolaite ei ottanu toimiakseen...

Penkki irti ja hattu pois, jotain tuolle on tehty kun valitsinta väännellessä hampaat ei kohtaa akselilta pumpulle. Ajopuolella kylläkin sattuu hampaat kohilleen ja vo-akselista käsinpyörittäessä putken nokkaan ilmausi öljyä. Nappasin vipusen linjalta tuon kuulahässäkän pois ja siten liikeradan kasvettua alkoi se viimeinen pykälä löytyä, taitaa olla kannen alta tuo vipu väärällä hahlolla. Voa:n ja tuota pumppua käyttävän akselin väliltä oli laakeriholkkikin irtaallaan, sitä sain sorkkaraudan avulla hieman naputettua jo paikalleen mutta paljo ois matkaa vielä. Pitäneekö vo takalätkä laakereineen käyttää pois ja putken avulla se sitten iskeä pohjaan. Oudoksun vain, että olisihan nostolaitteeseen pitänyt tulla eloa kun kokeilin käyttää myös ajopuolelta vaihde päällä. Onko tuolla venttiilihässäkässä tai sylinterissä mitään tarkastamisen arvoista?
Santtuk
 
Viestit: 12
Liittynyt: 28 Heinä 2018, 18:41

Re: 3011 elvytystä

ViestiKirjoittaja Acid » 03 Marras 2018, 15:15

Ainakaan nuoremmissa malleissa ei pumppu pyöri jos ajovoimanotto on päällä.
Acid
 
Viestit: 125
Liittynyt: 29 Tammi 2017, 21:09

Re: 3011 elvytystä

ViestiKirjoittaja Ceri » 03 Marras 2018, 15:50

Kannattaa olla traktori korjaamoihin yhdeydessä jos omat taidot ei riitä. Netistä kyselemällä tuskin saat kuntoon. Näin isosta remontista kun on kyse.
Ceri
 
Viestit: 113
Liittynyt: 23 Syys 2017, 14:43

Re: 3011 elvytystä

ViestiKirjoittaja Santtuk » 03 Marras 2018, 19:23

Paikallinen zoturin korjaamo osasi velottaa yhdestä pultista ja kahdesta mutterista 40 euroa... Joten mulla ei taida rahat riittää siihen puljuun. Luuliskait näihin jonkun joskus perehtyneen, mutta jos ei ni opetellaan sitten itse. Ihan niinkuin kaikki muutkin tähän mennessä.

Venttiililohkon käytin juuri levällään, mikään ei ollut jumissa eikä hirveen likainenkaan. Koitin käyttää ilman tuota nostolaitekantta, niin tyhjäkäynnillä juuri ja juuri pulputtamalla tuli öljyä pumpulta. Pidin siinä aluksi letkua että jos se kattoon asti sylkäsee, mutta eihän tuo öljy jaksanut letkunmutkaan edes kiivetä. Taidampa laittaa pumpun tilaukseen.
Santtuk
 
Viestit: 12
Liittynyt: 28 Heinä 2018, 18:41

Re: 3011 elvytystä

ViestiKirjoittaja Rokressi » 03 Marras 2018, 19:29

Saattaa olla hydepumpun imusihtikin melkoisen tukossa. kannattaa tarkistaa ennen uuden pumpun hankintaa
Rokressi
Site Admin
 
Viestit: 795
Liittynyt: 30 Maalis 2011, 09:46
Paikkakunta: Juuka

Re: 3011 elvytystä

ViestiKirjoittaja Santtuk » 03 Marras 2018, 20:20

Tarkastettu on, ei ole ainakaan tukossa kun ratkeili se metalliverkko yhdestä nurkkaa auki. Sitä oli näemmä hitsaamalla tai juottamalla parsittu kasaan, ihan kuin pumppuakin. Siksipä niihin ei juuri suurta luottoa ole. Jännä kuinka herkästi pumppu antaa öljyä kun käsinkin pyöräyttää akselia, mutta tyhjäkäynnilläkään sitä ei juuri enempää tullut ulos.
Santtuk
 
Viestit: 12
Liittynyt: 28 Heinä 2018, 18:41

Edellinen

Paluu Zetor ja Ursus traktorit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa

cron