Halvat hiekkapuhalluslaitteet

Tänne voit kirjoitella kaikesta mitä mieleen juolahtaa

Halvat hiekkapuhalluslaitteet

ViestiKirjoittaja Zetori » 28 Joulu 2013, 20:55

Onko käyttäjäkokemuksia nuista halvimmista hiekkapuhalluslaitteista, että onnistuuko niillä hiekkapuhallus?
Kompurat on 50l säiliöllä olevia. Alakaa tuo rattorin vanteijen ym. hiominen käsin ja rälläkän hiomalaikalla piisata. :D

Tuommonen esim.? http://tuontitukku.fi/tuote/hiekkapuhal ... 014015590/
Zetori
 
Viestit: 106
Liittynyt: 21 Loka 2011, 20:21
Paikkakunta: Kärsämäki

Re: Halvat hiekkapuhalluslaitteet

ViestiKirjoittaja HL-Zetor » 28 Joulu 2013, 21:44

Avatar
HL-Zetor
 
Viestit: 72
Liittynyt: 04 Huhti 2011, 20:09
Paikkakunta: VIRRAT

Re: Halvat hiekkapuhalluslaitteet

ViestiKirjoittaja Zetori » 28 Joulu 2013, 22:00

Tuota justiin minä tännään katoin savenmaalla mutta ei vielä ainakaan tullu ostettua ;)
Sais joltaki niitä käyttäjäkokemuksia :)
Zetori
 
Viestit: 106
Liittynyt: 21 Loka 2011, 20:21
Paikkakunta: Kärsämäki

Re: Halvat hiekkapuhalluslaitteet

ViestiKirjoittaja maxell » 29 Joulu 2013, 09:17

tuollainen vastaava laite on ollut muutaman vuoden. olikohan mallia motonet.
pikkuhommiin hyvä. 35 verkun puhalsin pari vuotta sitten. kompura noin 300 litraa/min ja 100 litraa säiliö.
tuskaista oli ,kompura käy jatkuvasti ja kuumenee /laukoo relettä... jäähdyttelyä ja taas puhaltelua. päivän homma oli rungon ja vanteiden puhallus.
Avatar
maxell
Zetor-mies
 
Viestit: 96
Liittynyt: 04 Huhti 2011, 16:28
Paikkakunta: Joutseno

Re: Halvat hiekkapuhalluslaitteet

ViestiKirjoittaja maxell » 29 Joulu 2013, 09:20

jos enemmän puhallettavaa niin kannattaa kysyä joltain paikalliselta metallifirmalta puhallusta jos saa peräkäryllä osat sinne .
ei maksa mahdottomia ja ruiskuttaavat pohjamaalinkin halutessa samalla.
Avatar
maxell
Zetor-mies
 
Viestit: 96
Liittynyt: 04 Huhti 2011, 16:28
Paikkakunta: Joutseno

Re: Halvat hiekkapuhalluslaitteet

ViestiKirjoittaja Rokressi » 29 Joulu 2013, 09:41

Tuli mieleen, että monella maatilalla on imupainevaunu ja siinä lamellikompressori. Jostain muistan lukeneeni, että silläkin saisi paineen tehtyä ainakin reiluun 4 bar. Litratuottojahan noissa on vähintäänkin riittävästi pienelle hiekkapuhalluslaitteelle. Toimiskohan tuommoinen?

Kuva
how to take screenshots
Rokressi
Site Admin
 
Viestit: 795
Liittynyt: 30 Maalis 2011, 09:46
Paikkakunta: Juuka

Re: Halvat hiekkapuhalluslaitteet

ViestiKirjoittaja Zetori » 29 Joulu 2013, 11:23

Samanlaistahan se on pirratessakin, melekeen koko ajan kompura käy. Mutta aina on saanu jonkun reijän isonnettua tai jotaki muuta, vaikka pieniä onkin nuo kompurat. Että eiköhän tuo hiekkapuhalluskin onnistuis jos se ite vehe pellaa. :)
Zetori
 
Viestit: 106
Liittynyt: 21 Loka 2011, 20:21
Paikkakunta: Kärsämäki

Re: Halvat hiekkapuhalluslaitteet

ViestiKirjoittaja V-M » 29 Joulu 2013, 12:44

Minulla on ollu tuollainen ikh malli jo useamman vuoden,kyllä se pelittää,puhallusputki on nyt teetetty hydrauliletkusta kun entinen kulu puhki,samoin hanoja ja suuttimia on pitäny ostaa uusia,vesijohtoliikkeestä saa hanoja.

Olen laittanu T-haaran paineputken päähän ja kaksi kaksimäntäistä matalakierros rakennuskompuraa pukkaa siihen painetta ja isoin suutin joka jo kulahtanukki niin tulee näkyvääki.

Jos pienin suutin ja pieni kompura niin puhallusteho on sunnilleen niinkun paksulla tussilla värittäis :oops:

Useampia rattoreita on puhallettu tuolla mutta isoihin töihin on ammattivehkeet tietenki,olen sellaisellaki yhden koneen puhaltanu ja teho oli valtava,kun suihku sattui irtonaiseen lokasuojaan se lenti kymmeniä metrejä,suutin useamman sentin reijällä ja kuorma-auton moottori pyöritti kompuraa,kauhu jäi sitä kampetta kohtaan,kaveri laitto vehkeet puhalluskuntoon ja löi kaasun pohjaan ja lähti sisälle ja minä jäin taistelemaan puhallusputken kanssa :oops: .
Avatar
V-M
Valvoja
 
Viestit: 385
Liittynyt: 06 Huhti 2011, 19:11

Re: Halvat hiekkapuhalluslaitteet

ViestiKirjoittaja petraaja » 16 Helmi 2014, 12:11

Mulla on ollut tuollainen kampe käytössä, sopiva laite kun puhallusta ei tee ammatikseen. Sillä saa vanteet kyll puhtaaksi ja aikaahan se ottaa jos sen tekee kunnolla. Mutta kunnon kompura pitää olla että asia toimii, mulla 200 litran säiliö ja iso tuotto. Hiekan suhteen on tarkka, seassa ei saa olla yhtään isompaa kiveä, tai suutin tukossa. Mutta harrastustoimintaan sopiva kampe, ja sillä saa tehtyä pienempiä ja tarkempia töitä, ei veny pelli niin herkästi kun teollisuus koneilla. Aikanaan hommasin mopo harrastukseen, mutta traktorinkin oon sillä puhaltanu. Nuo harrastuksen kun yleensä paisuu.
petraaja
 
Viestit: 3
Liittynyt: 15 Helmi 2014, 17:36


Paluu Yleistä keskustelua

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa