Kirjoittaja AJS » 04 Loka 2014, 09:34
Ei kait se ruuvattu vapari kokoaikaa käryä kevyellä kuormalla?
Luulisi että se ilma loppuu vasta kun pyydetään suurinta tehoa.
Tehonlisäys tosiaan yleensä marginaalinen, jos ei konetta ole kuristettu vaikka päästöjen tai muun syyn takia.
Öljyt huonon palamisen aiheuttama noki pilaa nopeammin, pitäisi ehkäpä vaihtaa öljyjä useammin
Puhumattakaan saastelaitteiden likaantumisesta/tukkeutumisesta, näitä ei toki ole vanhemmissa koneissa.
Noissa "samoissa" moottoreissa on usein muutakin eroa kuin pelkkä ohjelma,esim ahdin ei toki välttämättä aina.
Joskus saadaan moottorit toimimaan paremmin ja paremmilla käyttöominaisuuksilla ohjelmoinnilla, jopa kulutuksen laskua tehon siitä kärsimättä.
Tästä ohjelmoinnista saatu tieto on kuultua eikä oikeaa faktaa, monellako on oikeasti tarkka kulutuksen seuranta ja aina samanlaiset työt?
7211 -85