Sivu 1/3

Zetori hommelit tänään.

ViestiLähetetty: 24 Elo 2014, 20:41
Kirjoittaja AJS
Zetka oli ekakertaa töissä, hyvin eleettömästi tuotti voimaa pilkekoneelle kuutisen tuntia yhtäjaksoisesti.
Ajoin voimaa vaihteiston kautta pääasiassa vaihteilla 3 ja 4, kierroksia noneessa noin 1000-1200
Itse korjatun pakoputken äänikään ei noilla kierroksilla ollut paha.
Palax toimi kanssa muuten ok mutta yksi teräjumi kuritti taas hihnoja, huoh pitää ostaa varastoon uudet hihnat valmiiksi.
Teräjumissa kuluu/palaa hihnoihin kolo ja se sitten näkyy hihnankiristimen ja vedonkatkaisu kahvan viputuksena.
Halkaisupuoli on kyllä nopea mutta aika munaton jos sattuu oikein oksaista koivua ulkosyöttöisenä laittamaan, tosin saattaa halkaisijakin olla yli suositetun 25cm....
Pääsääntöisesti positiivinen kokemus tuo palax

Re: Zetori hommelit tänään.

ViestiLähetetty: 13 Syys 2014, 20:24
Kirjoittaja AJS
Roskaa ajettu parina päivänä laanille, työvalo asennettu zetkan taakse ja peräkärryn valotkin korjattu.
Taas tuli todettua 15w led työvalon munattomuus, olisi sittenkin pitänyt ostaa se 27w tai isompi malli.
Toki tuollakin ulosotto akselin näkee asentaa ja ihan umpipimeässä varmaan näkee paremmin peruutella kuin ihan ilman.
Sitten tuli huomattua että vasen etuovi on poikki, ei oo paha korjattava mutta lasin ehkä joutuu irroittamaan.

Re: Zetori hommelit tänään.

ViestiLähetetty: 18 Syys 2014, 21:42
Kirjoittaja AJS
Vaihdettu 15w työvalo 27w työvaloon.
Paranneltu peräkärryn johdotuksia.
Löydetty kaksi puuttuvaa keulapainoa.
Etu työvalot huomattu surkeiksi, ihan kuin jännitettä ei olisi kuorman alla.
Valot siis palaa lähinnä keltaisena, pitää nyt joskus tutkia liitokset jne.

Re: Zetori hommelit tänään.

ViestiLähetetty: 27 Syys 2014, 17:26
Kirjoittaja AJS
Sain lainaan varaosa kirjasen.
Sitä nyt tutkittu.
Mietitty miten rakentaa lämmityslaitteelle uudet putket entisten kumiletkujen tilalle.
Combiputki on ollut mielessä, en vain ole vielä ihan varma miten sillä sen homman toteuttaisi.
Siis komposiittiputki.
http://www.uponor.fi/fi-fi/ratkaisut/ko ... putki.aspx jotain tollasta

Re: Zetori hommelit tänään.

ViestiLähetetty: 27 Syys 2014, 21:10
Kirjoittaja 4712Z
Mikäs vika niissä kumiputkissa on?
Olisikos laittaa kuvaa millainen putkitus traktorissa nykyään on?
Omassa on kumiputket ja ihan ok kunnossa tuntuvat olevan.
Lähiaikoina pitäisi koettaa toimiiko Smithsin lämmityslaite.
Edellinen omistaja kun on ottanut johdot irti.
Tarkoitus on myös laittaa lämmityslaitteen putki uusiksi hytin sisältä.

Re: Zetori hommelit tänään.

ViestiLähetetty: 28 Syys 2014, 07:43
Kirjoittaja AJS
Meinaa mennä lyttyyn kumimutkat nykyisissä putkissa.
Lämmityslaite puhaltaa melko kuumaa puhaltimen pienemmällä nopeudella mutta haalentuu kovemmalla puhalluksella.
Saattaisi olla syynä puutteellinen vedenkierto.
Hetken puhaltaa kuumaa jos sammuttaa hetkeksi puhaltimen ja käynnistää sen uudelleen.
Ikkunapilarin sisälläkin kumiletkut, tehty suorasta vesiletkusta.
Kiertovesipumppu (eber) aikeissa kanssa laittaa, vaikka tuskin ajan talvella mutta onhan syksyllä ja keväälläkin kylmää.
Kuvia saanen kunhan saan oman tietotoosan kuntoon.
Sisäkauttakin kulkevat putket olisi mahdolliset, vähemmän jäähtyisivät jos sillä on mitään merkitystä.

Re: Zetori hommelit tänään.

ViestiLähetetty: 03 Loka 2014, 19:33
Kirjoittaja AJS
Ohjauksen välyksiä tarkastelin, ei oikeastaan nivelissä mitään isompaa välystä ollut.
Mutta etuakselissa on kaksi palkkia sisäkkäin,joilla lienee mahdollista säätää raideleveyttä.
Ohjausta käännellessä on jousitolpan yläpäässä 3-5cm tyhjää liikettä ohjausvarren puolella.
Se ylimääräinen liike selittänee semmoisen "nuljahduksen" ohjauksessa kun vaikka tien kaltevuus muuttuu.
Pimeys yllätti ja en kerinnyt sitä paremmin tutkimaan, liitosta pitäviä pultteja yritin kiristää ilman tulosta.
Täytyy varmaan käyttää irti niitä pultteja että näkee miten niiden kuuluu olla.
Jos jollain olisi vielä tietoa aurauskulmasta?

Re: Zetori hommelit tänään.

ViestiLähetetty: 04 Loka 2014, 13:34
Kirjoittaja AJS
Erikoispulttihan se siellä etupalkissa luurasi.
Mutteri pultissa jumissa, ja pultit ihan löysällä
Paineilmataltta ja tylppä terä muutti helposti mutterin avauskelpoiseksi.
Puttin ja mutterin puhdistus ruosteesta ja yksi prikka per pultti lisää entisen lisäksi niin alkoipa kiristyä.
Tervaa tietty jokapaikkaan estämään uudelleen kiinni ruostumista.

Re: Zetori hommelit tänään.

ViestiLähetetty: 04 Loka 2014, 13:59
Kirjoittaja Rokressi
Kyselit noita aurauskulmia. Vanhassa koneessa ihan täsmällistä mm-määrää on vaikea säätää, kun on yleensä välystä ja kieroa vannetta hankaloittamassa hommaa. Jos kuitenkin säädät auraukseksi 2-5 mm, niin et kovin kaukana ole oikeasta ;)

Re: Zetori hommelit tänään.

ViestiLähetetty: 05 Loka 2014, 19:08
Kirjoittaja AJS
Koeajo suoritettu(1h),ohjauksen nuljahtelu poissa kokonaan.
Kummallista että koneet paranee kun laittaa osaset kiinni...
Ajovalotkin välttävät, kattovaloilla ei tarvinnut avustaa kun ne juuri ja juuri huomasi onko päällä vai ei.
Aurausta ei oo vielä tutkittu, raidetanko pitää ennen sitä oikoa.