Sivu 1/1

Volvo BM T 500

ViestiLähetetty: 14 Huhti 2011, 09:49
Kirjoittaja Ossi
Viime tavena meinasi kateus yllättää :oops: . Ostin syksyllä nelivetoisen mönkkärin puskulevyllä, mutta nyt olen alkanut tuumimaan, että meniköhän rahat väärään kohteeseen. Kateelisena katselin kun naapuri linkosi lumet pihamaaltaan vanhalla David Brownillaan. Ei tullut penkkoja ja tuiskukinoksia kuten omalla pihalla kävi. Muutenkin alkoi tuntua melko työläältä saada noita lumia työnnettyä minnekkään, kun tuo puskulevy ei kovin korkealle nouse :evil: . No nyt olen sitten iskenyt silmäni tuollaiseen Volvo traktoriin, kun kävisi tuo mönkkärikin vaihdossa. Onko tuossa mallissa isompia tyyppivikoja ja saako miten varaosia? Mitä pitäisi koeajolla kokeilla? Volvo olisi kova sana kun itsellä on nuo muutkin menopelit Volvoja :mrgreen:

Re: Volvo BM T 500

ViestiLähetetty: 14 Huhti 2011, 19:34
Kirjoittaja V-M
Eikös se ollu tuo malli käytännössä sama kun Intikka,moottorina vissiin perkinssi,ei ole ollu itellä tuollaista,mutta naapurissa oli noita,ensin 430 ja sitten 650,kyllä ne hyvin toimi,tuoisompi oli ih pohjanen.

Se volvo buster on ilmeisesti sitten volvon voimansiirrolla,konedata.net osiosta tutki lisää,nuo edellä esittämäni ei ole välttämättä faktaa.

Ruotsissa olis sitten niiträ jämyjä isompia volvoja Blocket.se :D :D

Re: Volvo BM T 500

ViestiLähetetty: 29 Huhti 2011, 11:53
Kirjoittaja Ossi
Tuli käytyä koeajamassa kyseinen traktori. Muuten tuntui olevan iskussa, mutta käsijarru oli aivan hervoton. Omistaja oli senverran tutkinut, että vika on jarrukotelon sisällä. Ei kuulema ole haitannut menoa, käsijarru ollut rikki ainakin 10 vuotta. Tuli vain koeajolla mieleen, että voiko tuo rikkoa jotain muutakin sieltä sisältä? Ajojarrut kyllä toimivat oikein hyvin. Eihän nämä tietysti mitään uudenkarheita ole, muttei viitsisi ihan resuakaan ostaa.

Re: Volvo BM T 500

ViestiLähetetty: 03 Touko 2011, 19:06
Kirjoittaja Rokressi
Volvosta ei minullakaan omakohtaista kokemusta, mutta käsittääkseni siinä on sama perä/vaihdelaatikko kuin englannin natikassa. Meillä oli tuo International 585 ja siinä oli sama vika. Kerran vain käsijarrua vetästessä kahva meni yhtäkkiä veltoksi. Ajettiin mekin varmaan 7 vuotta ilman käsijarrua eikä sieltä mitään muuta tuntunut särkyvän.

Re: Volvo BM T 500

ViestiLähetetty: 05 Touko 2011, 06:47
Kirjoittaja tomsom
Volvo BM 650 on aito Volvo, siinä on Volvon oma perä/vaihteisto, se on paljon 500 -mallia järeämpi. Volvo BM 500 -mallissa on todellaikin Englannin Internationalin perä/vaihteisto. Se on moderni, ihan hyvä ratkaisu. Ulosotto on hydraulisella kytkennällä, märät jarrut, synkronoitu vaihteisto hyvillä porrastuksilla. Öljyt pitää olla hyvät, siihen ei riitä pelkkä öljyjen lisäys jostakin purkista ilman vaihtoa vuosikymmeniä niin kuin vaikka Majorissa, vaan öljyt pitää vaihtaa kerran vuodessa ja ne pitää olla vieläpä oikeaa valmistajan speksit täyttävää märkäjarruöljyä: Casen oma hydtran-öljy, tai Shellin Donax, myös Nesteeltä löytyy luokitukset täyttävä öljy. Vetinen tai väärä öljy tuhoaa ulosoton pakkkojen ja jarrujen pinnat. Sitten se moska tukkii joka paikan ja aiheuttaa hydrauliikan halvaantumisen. Huoltojen laiminlyöminen on saanut Intikan Brittiversioit vähän huonoon maineeseen, mutta oikealla käytöllä ne kyllä toimii ja on mukavia käyttää, vähän eri luokkaa kuin joku valmetti 502. ;) Nostolaite on erittäin tarkka, ja painonsiirto toimii jouheasti kynnettäessä.

Re: Volvo BM T 500

ViestiLähetetty: 03 Tammi 2012, 15:48
Kirjoittaja 475
Kannattaa katsella myös 475 intikoita. Käytännössä sama kone kuin tuo 500 Volvo, hyttiä ja peltejä lukuunottamatta. Intikka kulkee kovaa tiellä 8-)

ps. Eiko tuota typerää vahvistuskoodia saa pois :evil: