Itselläni teki sen muutaman kerran metsähomissa, hitaalla puolella nopeassa tahdissa vaihteita vaihdellessa
heijatessa eteen taakse, no siitä selvisi irroittamalla vaihdekeppi kansineen niin sitten sain siirtäjien kolot kohdilleen.
Viime keväänä hommasin Lehtimäen Sakarilta siihen Sakun kehittämän estopalikan .
Pakettiin kuuluu koko vaihteiston kansi ja vaihteensiirtäjät vanhat osat menee vaihdossa.
Sekä vaihdekepin alapäästä poistettiin kaikki hilut jousineen päivineen.
ja se levy joka on siinä siirtäjien ja vaihdekepin kannen välissä niiden tilalle tulee se varsinainen estopalikka.
Joka vanhasta systeemistä poiketen estää saamasta kahta vaihdetta menemään päälle samaan aikaan.
En tarkalleen muista sitä toimintaa mutta jokin jyrsimällä tehty hahlo/kulissi juttu se oli.
Kansi menee vaihtoon koska siihen jyrsitään lisää tilaa jonka estopalikka tarvitsee, ja siirtäjiä oli korotettu lovien kohdalta,
purkutyön tein itse ja Sakari hoiti asennuksen. hintaa osille tuli 350e.