Onko Kytkin säädettävissä mekaanisesti?"
Zetorin hydraulivälitteinen ajokytkin ei ole säädettävissä mekaanisesti.
Koska kytkimen kestovoideltu painelaakeri on
jatkuvassa kosketuksessa irrotusvipujen kanssa.
Zetorin automaattinen ajokytkimen säätöjärjestelmä
säätää kytkimen koko kytkinlevyn eliniän.
Taviksien kytkimen säätäminen tarkoittaa painelaakerin ja
irrotusvipujen etäisyyden elinikäistä tarkkailua.
Eli kun kytkinlevy kuluu irrotusvivut lähenevät painelaakeria ja jos
säätö jätetään suorittamatta kytkin alkaa "kantamaan" painelaakeri
rasittuu ja kytkin luistaa.
Zetorin hydraulivälitteisessä kytkimessä painelaakeri pakenee
automaattisesti irroitusvipujen lähentelyä.
Zetorin vasemmalla sivulla kytkinkopan kyljessä on huolto- ja
tarkistusluukku. Luukussa on myös putki johon voi noin sadan tunnin
ajon jälkeen painaa tippakannulla muutaman tipan öljyä, öljy valuu
putkesta huopapalaan ja voitelee painelaakerin liukupintaa taas
seuraavat 100 tuntia.
Toki Zetorin kytkimessä on myös irrotusvipujen säätömutterit.
Säätömutterit avaamalla pystyy huoltoluukun kautta vaihtamaan myös irrotusvivun rikkoutuneen nivelkupin.
Enpä ole koskaan huomannut, että nivelkupin rikkoutuminen
aiheuttaa kytkimen luistamista, vaihteiden päälle saaminen on kyllä
hankalahkoa.
tämmöstä löysin kun aekan etin eli näissä missä on nestekytkin on autom. säätö
ajokytkimelle turhoo rassasin pitää ruuvata suunnilleen entiseen säätömutterit
sitä kytkinjarrua pitää kokeilla säätöö löyty tuo tanko samanlainen ku mekaanisessa systeemissä pitääkö sitä lyhentöö vae jatkoo jotta löytys pitoja?