Nelivetokytkentä kopan öljyvuoto.

Kysymyksiä, kommentteja ja remonttivinkkejä kaikkiin Zetoreihin ja Ursuksiin

Re: Nelivetokytkentä kopan öljyvuoto.

ViestiKirjoittaja Rokressi » 14 Maalis 2013, 14:56

Jos tekee tiivisteen omista tarpeista, niin pitää olla tarkkana paksuuden suhteen tietyissä paikoissa. Eikös tämänkin tapauksen tiivisteen paksuus vaikuta suoraan hammasrattaiden käyntivälykseen?
Rokressi
Site Admin
 
Viestit: 795
Liittynyt: 30 Maalis 2011, 09:46
Paikkakunta: Juuka

Re: Nelivetokytkentä kopan öljyvuoto.

ViestiKirjoittaja Zetor » 14 Maalis 2013, 18:45

Kyllä sitä Sakukin korosti että siellä on neulalaakeri joka vaatii että koppa on oikeassa korkeudessa sen takia sitä kyseleekin neuvoa jotka tietää ja tuntee asian,että ei tule sutta koko hommasta.
Zetor
 
Viestit: 28
Liittynyt: 23 Marras 2012, 13:44

Re: Nelivetokytkentä kopan öljyvuoto.

ViestiKirjoittaja jusape » 15 Maalis 2013, 00:28

Monissa koneissa valuosat, jotka pultattu kiinni ja jotka joutuvat erilaisille kuormituksille alttiiksi, esim nostolaitekotelot, nelikon laatikot, perämunkit, joissain öljypohjat jotka osana runkoa, ei ole tiivistettä lainkaan, pelkkä liima tai siis lakka välissä, näin vältytään tiivisteen painumisesta ja elämisestä johtuvat murheet.

Joissain tiivisteissä on massapinta, mutta välissä pelti tai alumiinipelti pitämässä tiivistettä muodossaan, ym juttuja, ja tälläisissä tiivisteissä eläminen on miedompaa kuin täysmassa / paperitiivisteissä, ja nää "paperitiivisteethän " on monesti paksuusluokkaa 1-1,35mm, jollei sitten tee ite "tiivistepaperista" jonka paksuudet pyörii yleensä 0,5mm kahtapuolta.

Tuskin tuossakaan nyt niin tarkat sovitteet on, ettei sietäisi vaikka jättää tiivistettä kokonaan pois välistä, riippuen tietty siittä, onko alkujaan 0,5mm vaiko 1,35mm tiiviste välissä.....
jusape
Zetor-mies
 
Viestit: 127
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 14:53
Paikkakunta: Yläne

Re: Nelivetokytkentä kopan öljyvuoto.

ViestiKirjoittaja Zetor » 04 Touko 2013, 19:19

4340 setkan kartaani kopan öljyn vuoto loppui toistaiseksi,siellä ei ollut ollenkaan tiivistettä oli melkein puhtaat metalli pinnat koppa irtosi heti kun irroitin pultit.Hion pinnan puhtaaksi ja laitoin siihen kuuluvan tiivisteen ja nostin kopan paikoilleen ja kiristin pultit.Kahden päivän tarkkailun jälkeen kopan pohja on pysynyt kuivana.En tiedä miten tuo tiivistys on muissa koneissa hoidettu tuntus kuin tässä koneessa on laatu/asennus pettänyt.Kopassa oli ohjuri tapit kaksi kappaletta jotka pitää kopan paikoillaan että ei se pääse liikkumaan.Oli muuten vuotanut n,kaksi kahvikupillisen verran öljyä kahden kuukauden aikana jonka se oli parkissa ,että oli syytä tehdä jotakin asian suhteen ,mutta ei ole huono niskasen hommaa kun ei ole monttua eikä nosturia.
Zetor
 
Viestit: 28
Liittynyt: 23 Marras 2012, 13:44

Edellinen

Paluu Zetor ja Ursus traktorit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa

cron