Kirjoittaja jusape » 15 Maalis 2013, 00:28
Monissa koneissa valuosat, jotka pultattu kiinni ja jotka joutuvat erilaisille kuormituksille alttiiksi, esim nostolaitekotelot, nelikon laatikot, perämunkit, joissain öljypohjat jotka osana runkoa, ei ole tiivistettä lainkaan, pelkkä liima tai siis lakka välissä, näin vältytään tiivisteen painumisesta ja elämisestä johtuvat murheet.
Joissain tiivisteissä on massapinta, mutta välissä pelti tai alumiinipelti pitämässä tiivistettä muodossaan, ym juttuja, ja tälläisissä tiivisteissä eläminen on miedompaa kuin täysmassa / paperitiivisteissä, ja nää "paperitiivisteethän " on monesti paksuusluokkaa 1-1,35mm, jollei sitten tee ite "tiivistepaperista" jonka paksuudet pyörii yleensä 0,5mm kahtapuolta.
Tuskin tuossakaan nyt niin tarkat sovitteet on, ettei sietäisi vaikka jättää tiivistettä kokonaan pois välistä, riippuen tietty siittä, onko alkujaan 0,5mm vaiko 1,35mm tiiviste välissä.....